Porsche bude v budoucnu „made in Asia“

Že se běžné vozy vyrábí přímo na kontinentu, nebo i v zemi, kde se i prodávají, není nic neobvyklého. Výrobě přímo na místě prodejů se ovšem úspěšně brání výrobci drahých luxusních, případně sportovních vozů. A toto se má změnit.

Automobilka Porsche chce pořádně rozjet prodeje v Asii, přesněji v Číně a Indii. A právě tyto destinace, které mají obrovský potenciál, si zřejmě vyžádají výrobu přímo na místě. I když je Porsche poměrně exkluzivní značka, tlak na cenu a dostupnost je natolik velký, že výstavba výrobního závodu přímo v této oblasti je na spadnutí.

Automobilka sice tento krok ještě nepotvrdila, ale z průběžných informací jasně vyplývá, že tento krok zvažuje. Továrna by měla stát buď v Indii, nebo Číně a vozy, které by se zde vyrobily, zůstanou na tamních trzích.

Porsche plánuje, že výrobní závod by byl spíše jen montovnou, kam by se dovážely jednotlivé díly a ty by se pak složily. Porsche totiž nepočítá s tím, že by jednotlivé komponenty dodávaly místní firmy.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků