Porsche bude v budoucnu „made in Asia“

Že se běžné vozy vyrábí přímo na kontinentu, nebo i v zemi, kde se i prodávají, není nic neobvyklého. Výrobě přímo na místě prodejů se ovšem úspěšně brání výrobci drahých luxusních, případně sportovních vozů. A toto se má změnit.

Automobilka Porsche chce pořádně rozjet prodeje v Asii, přesněji v Číně a Indii. A právě tyto destinace, které mají obrovský potenciál, si zřejmě vyžádají výrobu přímo na místě. I když je Porsche poměrně exkluzivní značka, tlak na cenu a dostupnost je natolik velký, že výstavba výrobního závodu přímo v této oblasti je na spadnutí.

Automobilka sice tento krok ještě nepotvrdila, ale z průběžných informací jasně vyplývá, že tento krok zvažuje. Továrna by měla stát buď v Indii, nebo Číně a vozy, které by se zde vyrobily, zůstanou na tamních trzích.

Porsche plánuje, že výrobní závod by byl spíše jen montovnou, kam by se dovážely jednotlivé díly a ty by se pak složily. Porsche totiž nepočítá s tím, že by jednotlivé komponenty dodávaly místní firmy.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků