Porsche Boxster: větší, lehčí, rychlejší

Na stánku Porsche si návštěvníci mohou prohlédnout nový Boxster. Oproti svému předchůdci je rychlejší, lehčí a samozřejmě (jak velí dnešní doba) také úspornější. Představovaná novinka měří na délku 4374 mm, široká je 1801 mm a vysoká 1282 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2475 mm. Je tedy delší, nižší a má větší rozvor než tomu bylo dosud. Šířka zůstala zachována, stejně jako objemy zavazadelníků (vpředu 150 l, vzadu 130 l).

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Základní Boxster dostal plochý šestiválec o objemu 2706 ccm, což je o 187 ccm méně. Maximální výkon činí 265 k (nárůst o 10 k) a točivý moment vrcholí na 280 Nm (o deset Nm méně). Největší rozdíly panují v případě spotřeby paliva. Výrobce slibuje čísla nižší o 1,2 l/100 km v případě manuální převodovky, u PDK to má být dokonce ještě o dvě desetinky méně. V kombinovaném provozu si tak Boxster řekne o 8,2 l/100 km, respektive 7,7 l/100 km.

Motor výkonnějšího Boxsteru S se výraznějších změn nedočkal. Objem zůstal na 3436 ccm, výkon vzrostl o pět koní, přičemž se  posunul z původních 6400 ot./min na 6700 ot./min. Vrchol točivého momentu je i nadále 360 Nm a podobně jako slabší Boxster je i tento úspornější (o 1,0 až 1,4 l/100 km).

Důležitou změnou je nižší hmotnost. Boxster je lehčí o 25 kilogramů bez ohledu na to, zda je v autě šestistupňový manuál nebo PDK (1310 kg, 1340 kg), Boxster S s manuálem váží o 35 kg (1320 kg) méně než předchůdce, Boxster S PDK ušetřil 30 kg (1350 kg). Základní provedení zvládne stovku za 5,8 s a maximálně se rozjede na 264 km/h. Boxster S je o sedm desetin sekundy a 15 km/h rychlejší. 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků