Porsche Boxster: větší, lehčí, rychlejší

Na stánku Porsche si návštěvníci mohou prohlédnout nový Boxster. Oproti svému předchůdci je rychlejší, lehčí a samozřejmě (jak velí dnešní doba) také úspornější. Představovaná novinka měří na délku 4374 mm, široká je 1801 mm a vysoká 1282 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2475 mm. Je tedy delší, nižší a má větší rozvor než tomu bylo dosud. Šířka zůstala zachována, stejně jako objemy zavazadelníků (vpředu 150 l, vzadu 130 l).

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Základní Boxster dostal plochý šestiválec o objemu 2706 ccm, což je o 187 ccm méně. Maximální výkon činí 265 k (nárůst o 10 k) a točivý moment vrcholí na 280 Nm (o deset Nm méně). Největší rozdíly panují v případě spotřeby paliva. Výrobce slibuje čísla nižší o 1,2 l/100 km v případě manuální převodovky, u PDK to má být dokonce ještě o dvě desetinky méně. V kombinovaném provozu si tak Boxster řekne o 8,2 l/100 km, respektive 7,7 l/100 km.

Motor výkonnějšího Boxsteru S se výraznějších změn nedočkal. Objem zůstal na 3436 ccm, výkon vzrostl o pět koní, přičemž se  posunul z původních 6400 ot./min na 6700 ot./min. Vrchol točivého momentu je i nadále 360 Nm a podobně jako slabší Boxster je i tento úspornější (o 1,0 až 1,4 l/100 km).

Důležitou změnou je nižší hmotnost. Boxster je lehčí o 25 kilogramů bez ohledu na to, zda je v autě šestistupňový manuál nebo PDK (1310 kg, 1340 kg), Boxster S s manuálem váží o 35 kg (1320 kg) méně než předchůdce, Boxster S PDK ušetřil 30 kg (1350 kg). Základní provedení zvládne stovku za 5,8 s a maximálně se rozjede na 264 km/h. Boxster S je o sedm desetin sekundy a 15 km/h rychlejší. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků