Porsche Boxster GTS a Cayman GTS jsou ostřejší, rychlejší...a hezčí

Poprvé od roku 1963 se do nabídky Porsche vrací model s motorem uprostřed a označením GTS. Kupé i roadster přijíždějí s vyšším výkonem a bohatší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogalerie

Roadster Porsche Boxster i jeho uzavřený příbuzný Cayman v aktuální generaci smazaly další kousek záměrného odstupu od kultovní devětsetjedenáctky. A nové verze GTS je posouvají až nebezpečně blízko legendárnímu staršímu sourozenci s motorem na špatném místě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze GTS mají být ještě sportovnější než Cayman S a Boxster S

Boxster GTS i Cayman GTS  se dělí o plochý šestiválec 3,4 l, jehož výkon narostl oproti modelům S o patnáct koní. Ve výsledku to znamená 330 koní pro roadster a 340 pro kupé. Zvýšil se také točivý moment, v obou případech shodně o 10 Nm (na 360 Nm u Boxsteru GTS a 370 Nm u Caymanu GTS). Motor pochopitelně plní emisní normu Euro 6 a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK dosahuje kombinované spotřeby 8,2 l/10 km.

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Důležitou novinkou je rozšíření seznamu standardní výbavy o tzv. Sport Chrono paket, který obsahuje kromě stopek na palubní desce i ostřejší mapování plynu. Porsche Cayman GTS s PDK tak v režimu Sport Plus pokoří metu 100 km/h za 4,6 s. Standardní 911 Carrera je o desetinu pomalejší...

Na rozdíl od ostatních německých výrobců Porsche samozřejmě nepoužívá omezovač rychlosti na 250 km/h, takže Boxster GTS se při dostatku místa rozjede až na 280 km/h, Cayman GTS je ještě o pět kilometrů v hodině rychlejší. 

Porsche 904 alias Carrera GTS (1963)

Klepněte pro větší obrázek

Označení GTS se u Porsche poprvé objevilo v souvislosti s motoristickým sportem. Aby mohla automobilka nasadit do závodů třídy FIA-GT svůj nový závodní vůz 904, musela podle homologačních pravidel vyrobit určitý počet kusů pro silniční provoz. Série 104 aut byla rychle rozebraná. 

Porsche 904 mělo sklolaminátovou karoserii na ocelovém rámu a uprostřed uložený čtyřválec 2,0 l o výkonu 201 koní. V roce 1965 vzniklo 20 dalších kusů, z nichž některé měly šestiválcový motor z modelu 911.

Model 904 se oficiálně jmenoval Carrera GTS, protože práva na třímístná označení s nulou uprostřed měl zaregistrována Peugeot. Fotografie pochází z archívu autora, který měl to potěšení absolvovat v 904 několik kol na sedadle spolujezdce v rámci mezinárodní prezentace Caymanu R v roce 2011. Za volantem seděl Walter Röhrl. 

Od verzí S se GTS liší jinými nárazníky, zatmavenými světly a dvacetipalcovými koly Carrera S. Pneumatiky mají velmi „dospělé“ rozměry 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Sériová výbava obsahuje i sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary. 

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS se začnou prodávat v květnu 2014. Ceny v českých korunách zatím stanoveny nebyly. V Německu má Boxster GTS stát 69 949 eur (1,918 mil. Kč), takže navýšení oproti Boxsteru S činí 8568 eur (235 000 Kč). Cayman GTS začíná na 73 757 eurech.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků