Porsche Boxster GTS a Cayman GTS jsou ostřejší, rychlejší...a hezčí

Poprvé od roku 1963 se do nabídky Porsche vrací model s motorem uprostřed a označením GTS. Kupé i roadster přijíždějí s vyšším výkonem a bohatší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogalerie

Roadster Porsche Boxster i jeho uzavřený příbuzný Cayman v aktuální generaci smazaly další kousek záměrného odstupu od kultovní devětsetjedenáctky. A nové verze GTS je posouvají až nebezpečně blízko legendárnímu staršímu sourozenci s motorem na špatném místě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze GTS mají být ještě sportovnější než Cayman S a Boxster S

Boxster GTS i Cayman GTS  se dělí o plochý šestiválec 3,4 l, jehož výkon narostl oproti modelům S o patnáct koní. Ve výsledku to znamená 330 koní pro roadster a 340 pro kupé. Zvýšil se také točivý moment, v obou případech shodně o 10 Nm (na 360 Nm u Boxsteru GTS a 370 Nm u Caymanu GTS). Motor pochopitelně plní emisní normu Euro 6 a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK dosahuje kombinované spotřeby 8,2 l/10 km.

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Důležitou novinkou je rozšíření seznamu standardní výbavy o tzv. Sport Chrono paket, který obsahuje kromě stopek na palubní desce i ostřejší mapování plynu. Porsche Cayman GTS s PDK tak v režimu Sport Plus pokoří metu 100 km/h za 4,6 s. Standardní 911 Carrera je o desetinu pomalejší...

Na rozdíl od ostatních německých výrobců Porsche samozřejmě nepoužívá omezovač rychlosti na 250 km/h, takže Boxster GTS se při dostatku místa rozjede až na 280 km/h, Cayman GTS je ještě o pět kilometrů v hodině rychlejší. 

Porsche 904 alias Carrera GTS (1963)

Klepněte pro větší obrázek

Označení GTS se u Porsche poprvé objevilo v souvislosti s motoristickým sportem. Aby mohla automobilka nasadit do závodů třídy FIA-GT svůj nový závodní vůz 904, musela podle homologačních pravidel vyrobit určitý počet kusů pro silniční provoz. Série 104 aut byla rychle rozebraná. 

Porsche 904 mělo sklolaminátovou karoserii na ocelovém rámu a uprostřed uložený čtyřválec 2,0 l o výkonu 201 koní. V roce 1965 vzniklo 20 dalších kusů, z nichž některé měly šestiválcový motor z modelu 911.

Model 904 se oficiálně jmenoval Carrera GTS, protože práva na třímístná označení s nulou uprostřed měl zaregistrována Peugeot. Fotografie pochází z archívu autora, který měl to potěšení absolvovat v 904 několik kol na sedadle spolujezdce v rámci mezinárodní prezentace Caymanu R v roce 2011. Za volantem seděl Walter Röhrl. 

Od verzí S se GTS liší jinými nárazníky, zatmavenými světly a dvacetipalcovými koly Carrera S. Pneumatiky mají velmi „dospělé“ rozměry 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Sériová výbava obsahuje i sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary. 

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS se začnou prodávat v květnu 2014. Ceny v českých korunách zatím stanoveny nebyly. V Německu má Boxster GTS stát 69 949 eur (1,918 mil. Kč), takže navýšení oproti Boxsteru S činí 8568 eur (235 000 Kč). Cayman GTS začíná na 73 757 eurech.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků