Porsche Boxster GTS a Cayman GTS jsou ostřejší, rychlejší...a hezčí

Poprvé od roku 1963 se do nabídky Porsche vrací model s motorem uprostřed a označením GTS. Kupé i roadster přijíždějí s vyšším výkonem a bohatší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogalerie

Roadster Porsche Boxster i jeho uzavřený příbuzný Cayman v aktuální generaci smazaly další kousek záměrného odstupu od kultovní devětsetjedenáctky. A nové verze GTS je posouvají až nebezpečně blízko legendárnímu staršímu sourozenci s motorem na špatném místě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze GTS mají být ještě sportovnější než Cayman S a Boxster S

Boxster GTS i Cayman GTS  se dělí o plochý šestiválec 3,4 l, jehož výkon narostl oproti modelům S o patnáct koní. Ve výsledku to znamená 330 koní pro roadster a 340 pro kupé. Zvýšil se také točivý moment, v obou případech shodně o 10 Nm (na 360 Nm u Boxsteru GTS a 370 Nm u Caymanu GTS). Motor pochopitelně plní emisní normu Euro 6 a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou PDK dosahuje kombinované spotřeby 8,2 l/10 km.

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Důležitou novinkou je rozšíření seznamu standardní výbavy o tzv. Sport Chrono paket, který obsahuje kromě stopek na palubní desce i ostřejší mapování plynu. Porsche Cayman GTS s PDK tak v režimu Sport Plus pokoří metu 100 km/h za 4,6 s. Standardní 911 Carrera je o desetinu pomalejší...

Na rozdíl od ostatních německých výrobců Porsche samozřejmě nepoužívá omezovač rychlosti na 250 km/h, takže Boxster GTS se při dostatku místa rozjede až na 280 km/h, Cayman GTS je ještě o pět kilometrů v hodině rychlejší. 

Porsche 904 alias Carrera GTS (1963)

Klepněte pro větší obrázek

Označení GTS se u Porsche poprvé objevilo v souvislosti s motoristickým sportem. Aby mohla automobilka nasadit do závodů třídy FIA-GT svůj nový závodní vůz 904, musela podle homologačních pravidel vyrobit určitý počet kusů pro silniční provoz. Série 104 aut byla rychle rozebraná. 

Porsche 904 mělo sklolaminátovou karoserii na ocelovém rámu a uprostřed uložený čtyřválec 2,0 l o výkonu 201 koní. V roce 1965 vzniklo 20 dalších kusů, z nichž některé měly šestiválcový motor z modelu 911.

Model 904 se oficiálně jmenoval Carrera GTS, protože práva na třímístná označení s nulou uprostřed měl zaregistrována Peugeot. Fotografie pochází z archívu autora, který měl to potěšení absolvovat v 904 několik kol na sedadle spolujezdce v rámci mezinárodní prezentace Caymanu R v roce 2011. Za volantem seděl Walter Röhrl. 

Od verzí S se GTS liší jinými nárazníky, zatmavenými světly a dvacetipalcovými koly Carrera S. Pneumatiky mají velmi „dospělé“ rozměry 235/35 vpředu a 265/35 vzadu. Sériová výbava obsahuje i sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary. 

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS se začnou prodávat v květnu 2014. Ceny v českých korunách zatím stanoveny nebyly. V Německu má Boxster GTS stát 69 949 eur (1,918 mil. Kč), takže navýšení oproti Boxsteru S činí 8568 eur (235 000 Kč). Cayman GTS začíná na 73 757 eurech.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster GTS a Cayman GTS
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky