Porsche Boxster E: čistě na elektřinu

Automobilka Porsche zveřejnila detaily ke svému novému prototypu čistého elektromobilu na základě sériové řady Boxster.

O přípravách této stavby jsme se dozvěděli již letos v lednu, ale teprve nyní, krátce po její praktické prezentaci na nedávné berlínské soutěži Michelin Bibendum, máme k dispozici také více informací a snímků. Vývoj konceptu Porsche Boxster E je součástí vládou podporovaného programu „Model Region Electro-Mobility Stuttgart“. Jde vlastně o trojici prototypů, dva z nich disponují pohonem zadních a ten zbývající pak všech čtyř kol. V tomto případě jsou nápravy poháněny dvojicí samostatných elektromotorů, jež dosahují souhrnného výkonu 241 koní (180 kW) a točivého momentu 540 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka vzadu sestává z motoru a převodovky (a samozřejmě příslušné elektroniky) a najdeme ji v místech, kde se u sériových vozů vyskytuje převodovka s výfukem. Jednotka vzadu je pak vestavěna do místa uvolněného demontáží palivové nádrže. Elektronika synchronizuje účinek celé soustavy a řídí distribuci točivého momentu mezi obě nápravy. Podle výrobce zrychlí Porsche Boxster E s pohonem všech kol z klidu na 100 km/h za 5,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 200 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zbývající „zadokolky“ se od výše popsaného vozu liší prostou absencí pohonné soustavy vpředu, zadní motor dává výkon 121 koní (90 kW) a točivý moment 270 Nm, které postačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,8 s a dosažení rychlosti 150 km/h. Všechny prototypy Porsche Boxster E jsou opatřeny akumulátorem 29 kWh zabírajícím prostor po spalovacím motoru a vážícím 341 kg. Vozům má zajistit jízdní dosah lehce přes 100 km, dobíjení z běžné zásuvky zabere 9 h.

Podle tvrzení automobilky Porsche i přes zástavbu složité elektroniky zbývá dostatek místa jak pro dvoučlennou posádku, tak pro zavazadla. Odkládací prostor vzadu zůstal nezměněn, drobnosti vměstnáte i pod přední kapotu. Všechny tři stroje jsou opatřeny akustickým systémem Active Sound Design napodobujícím zvuk konvenčního automobilu, jenž má varovat kolemjdoucí i ostatní účastníky dopravního provozu o blížícím se elektromobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků