U nepovedených aut se dá změna jména očekávat. Ale u Boxsteru a Caymanu? Vysvětlení najdeme v historii značky Porsche.
Že se Laguna přejmenuje na Talisman nebo Vectra na Insignii, to bychom pochopili. Automobilky k takovým krokům přistupují vždy, když se minulá generace nepovedla nebo měla z nějakého důvodu špatné jméno. Ale že Porsche přejmenuje dobré a úspěšné modely Boxster a Cayman? Abychom to pochopili, musíme se podívat do historie.
Jméno Porsche 718 patřilo na přelomu 50. a 60. let velmi úspěšnému čtyřválcovému závodnímu vozu. Vyhrál několikrát Targu Florio a zvítězil i při 24 h Le Mans ve své třídě
Porsche tradičně označovalo své modely číslem. Ať už to byla původní 356 nebo ikonická 911, která u číselného označení zůstala. Samozřejmě nemůžeme zapomenout ani na slavná závodní auta, jako třeba 917, 956 nebo 962. Teprve na konci tisíciletí přišly první názvy jako Boxster, Cayenne a později Cayman a Panamera či posledně Macan.
Zdá se tedy logické, že se Porsche vrátí k číselnému označení i u svého základního modelu. Nyní se budou vstupní modely do rodiny Porsche jmenovat Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.
Grafická podoba nového modelového označení
Zajímavá je ještě jedna věc. Zatímco dosud byl nejlevnějším modelem otevřený Boxster (cena od 1 436 000 korun), o pár koní silnější Cayman stál víc (od 1 443 000 korun). Teď tomu bude jako u modelu 911, kdy 718 Cayman bude levnější než otevřený model 718 Boxster. Tím se z nástupce Caymanu stane zřejmě ono diskutované vstupní nejlevnější kupé.
Porsche rovněž potvrdilo, že nové modely 718 dostanou přeplňované čtyřválce. Oba modely budou mít nyní stejný výkon. 718 Boxster i 718 Cayman se představí v průběhu roku 2016.
Číslo 718 se objevilo již v minulosti. V roce 1958 vyhrál čtyřválcový model Porsche 718 závod 24 h Le Mans ve své třídě. V letech 1959 a 1960 pak vyhrál slavný závod Targa Florio. K tomu mu stačil čtyřválec o výkonu 142 koní.
Boxster a Cayman se nyní jmenují modelová řada 718