Porsche Boxster a Cayman se přejmenují na 718, čtyřválec potvrzen

U nepovedených aut se dá změna jména očekávat. Ale u Boxsteru a Caymanu? Vysvětlení najdeme v historii značky Porsche.

Že se Laguna přejmenuje na Talisman nebo Vectra na Insignii, to bychom pochopili. Automobilky k takovým krokům přistupují vždy, když se minulá generace nepovedla nebo měla z nějakého důvodu špatné jméno. Ale že Porsche přejmenuje dobré a úspěšné modely Boxster a Cayman? Abychom to pochopili, musíme se podívat do historie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jméno Porsche 718 patřilo na přelomu 50. a 60. let velmi úspěšnému čtyřválcovému závodnímu vozu. Vyhrál několikrát Targu Florio a zvítězil i při 24 h Le Mans ve své třídě

Porsche tradičně označovalo své modely číslem. Ať už to byla původní 356 nebo ikonická 911, která u číselného označení zůstala. Samozřejmě nemůžeme zapomenout ani na slavná závodní auta, jako třeba 917, 956 nebo 962. Teprve na konci tisíciletí přišly první názvy jako Boxster, Cayenne a později Cayman a Panamera či posledně Macan.

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Zdá se tedy logické, že se Porsche vrátí k číselnému označení i u svého základního modelu. Nyní se budou vstupní modely do rodiny Porsche jmenovat Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Grafická podoba nového modelového označení

Zajímavá je ještě jedna věc. Zatímco dosud byl nejlevnějším modelem otevřený Boxster (cena od 1 436 000 korun), o pár koní silnější Cayman stál víc (od 1 443 000 korun). Teď tomu bude jako u modelu 911, kdy 718 Cayman bude levnější než otevřený model 718 Boxster. Tím se z nástupce Caymanu stane zřejmě ono diskutované vstupní nejlevnější kupé.

Porsche Cayman S: ostrý, přitom nezáludný  

Porsche Cayman S: ostrý, přitom nezáludný  

Porsche rovněž potvrdilo, že nové modely 718 dostanou přeplňované čtyřválce. Oba modely budou mít nyní stejný výkon. 718 Boxster i 718 Cayman se představí v průběhu roku 2016.

Číslo 718 se objevilo již v minulosti. V roce 1958 vyhrál čtyřválcový model Porsche 718 závod 24 h Le Mans ve své třídě. V letech 1959 a 1960 pak vyhrál slavný závod Targa Florio. K tomu mu stačil čtyřválec o výkonu 142 koní.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků