Porsche 718 GTR vyhrálo v roce 1963 Targu Florio v celkovém pořadí.

Porsche 718 GTR vyhrálo v roce 1963 Targu Florio v celkovém pořadí.

Testování Porsche 718 RSK na Nürburgringu v roce 1957.

Testování Porsche 718 RSK na Nürburgringu v roce 1957.

Hans Herrmann v Porsche 718 RS na Nürburgringu.

Hans Herrmann v Porsche 718 RS na Nürburgringu.

Porsche už zveřejnilo i grafickou podobu nového modelového označení.

Porsche už zveřejnilo i grafickou podobu nového modelového označení.

Cayman bude napříště levnější než Boxster.

Cayman bude napříště levnější než Boxster.

Testování Porsche 718 RSK na Nürburgringu v roce 1957.
Hans Herrmann v Porsche 718 RS na Nürburgringu.
Porsche už zveřejnilo i grafickou podobu nového modelového označení.
Cayman bude napříště levnější než Boxster.
5
Fotogalerie

Porsche Boxster a Cayman se přejmenují na 718, čtyřválec potvrzen

U nepovedených aut se dá změna jména očekávat. Ale u Boxsteru a Caymanu? Vysvětlení najdeme v historii značky Porsche.

Že se Laguna přejmenuje na Talisman nebo Vectra na Insignii, to bychom pochopili. Automobilky k takovým krokům přistupují vždy, když se minulá generace nepovedla nebo měla z nějakého důvodu špatné jméno. Ale že Porsche přejmenuje dobré a úspěšné modely Boxster a Cayman? Abychom to pochopili, musíme se podívat do historie.

P06_0902_a4.jpgP08_0983_a4.jpgS13_0261_fine.jpg
Jméno Porsche 718 patřilo na přelomu 50. a 60. let velmi úspěšnému čtyřválcovému závodnímu vozu. Vyhrál několikrát Targu Florio a zvítězil i při 24 h Le Mans ve své třídě

Porsche tradičně označovalo své modely číslem. Ať už to byla původní 356 nebo ikonická 911, která u číselného označení zůstala. Samozřejmě nemůžeme zapomenout ani na slavná závodní auta, jako třeba 917, 956 nebo 962. Teprve na konci tisíciletí přišly první názvy jako Boxster, Cayenne a později Cayman a Panamera či posledně Macan.

Zdá se tedy logické, že se Porsche vrátí k číselnému označení i u svého základního modelu. Nyní se budou vstupní modely do rodiny Porsche jmenovat Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.

4363.jpg4365.jpg
Grafická podoba nového modelového označení

Zajímavá je ještě jedna věc. Zatímco dosud byl nejlevnějším modelem otevřený Boxster (cena od 1 436 000 korun), o pár koní silnější Cayman stál víc (od 1 443 000 korun). Teď tomu bude jako u modelu 911, kdy 718 Cayman bude levnější než otevřený model 718 Boxster. Tím se z nástupce Caymanu stane zřejmě ono diskutované vstupní nejlevnější kupé.

Porsche rovněž potvrdilo, že nové modely 718 dostanou přeplňované čtyřválce. Oba modely budou mít nyní stejný výkon. 718 Boxster i 718 Cayman se představí v průběhu roku 2016.

Číslo 718 se objevilo již v minulosti. V roce 1958 vyhrál čtyřválcový model Porsche 718 závod 24 h Le Mans ve své třídě. V letech 1959 a 1960 pak vyhrál slavný závod Targa Florio. K tomu mu stačil čtyřválec o výkonu 142 koní.

Boxster a Cayman se nyní jmenují modelová řada 718

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud