Porsche Boxster a Cayman se přejmenují na 718, čtyřválec potvrzen

U nepovedených aut se dá změna jména očekávat. Ale u Boxsteru a Caymanu? Vysvětlení najdeme v historii značky Porsche.

Že se Laguna přejmenuje na Talisman nebo Vectra na Insignii, to bychom pochopili. Automobilky k takovým krokům přistupují vždy, když se minulá generace nepovedla nebo měla z nějakého důvodu špatné jméno. Ale že Porsche přejmenuje dobré a úspěšné modely Boxster a Cayman? Abychom to pochopili, musíme se podívat do historie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jméno Porsche 718 patřilo na přelomu 50. a 60. let velmi úspěšnému čtyřválcovému závodnímu vozu. Vyhrál několikrát Targu Florio a zvítězil i při 24 h Le Mans ve své třídě

Porsche tradičně označovalo své modely číslem. Ať už to byla původní 356 nebo ikonická 911, která u číselného označení zůstala. Samozřejmě nemůžeme zapomenout ani na slavná závodní auta, jako třeba 917, 956 nebo 962. Teprve na konci tisíciletí přišly první názvy jako Boxster, Cayenne a později Cayman a Panamera či posledně Macan.

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Zdá se tedy logické, že se Porsche vrátí k číselnému označení i u svého základního modelu. Nyní se budou vstupní modely do rodiny Porsche jmenovat Porsche 718 Boxster a Porsche 718 Cayman.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Grafická podoba nového modelového označení

Zajímavá je ještě jedna věc. Zatímco dosud byl nejlevnějším modelem otevřený Boxster (cena od 1 436 000 korun), o pár koní silnější Cayman stál víc (od 1 443 000 korun). Teď tomu bude jako u modelu 911, kdy 718 Cayman bude levnější než otevřený model 718 Boxster. Tím se z nástupce Caymanu stane zřejmě ono diskutované vstupní nejlevnější kupé.

Porsche Cayman S: ostrý, přitom nezáludný  

Porsche Cayman S: ostrý, přitom nezáludný  

Porsche rovněž potvrdilo, že nové modely 718 dostanou přeplňované čtyřválce. Oba modely budou mít nyní stejný výkon. 718 Boxster i 718 Cayman se představí v průběhu roku 2016.

Číslo 718 se objevilo již v minulosti. V roce 1958 vyhrál čtyřválcový model Porsche 718 závod 24 h Le Mans ve své třídě. V letech 1959 a 1960 pak vyhrál slavný závod Targa Florio. K tomu mu stačil čtyřválec o výkonu 142 koní.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků