Porsche Boxster (981): třetí generace představena (72x foto)

Značka Porsche přichází s třetí, zcela novou generací svého lehkého sportovního modelu Boxster, a to včetně varianty Boxster S.
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster (981)
  2. Fotogalerie

Sotva se do éteru dostaly první uniklé snímky novinky, automobilka Porsche zareagovala promptním, oficiálním představením. Dvoumístný otevřený roadster Porsche Boxster (interní označení 981) je lehčí, má zcela nový podvozek a v průměru o 15 % hospodárnější motory. Zvenčí si na novince v porovnání se stávající generací 987 všimneme především nižšího profilu a ostřeji řezaných hran.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tvarování předních i zadních svítilen (vzadu propojených odtahovou hranou) bylo přizpůsobeno aktuálním modelům značky Porsche, všimneme si také některých rysů vypůjčených ze studie Porsche 918 Spyder, jež byla mimochodem nedávno schválena pro sériovou výrobu. Čelní sklo bylo posunuto citelně vpřed a zkrátily se převisy karoserie, neboť rozvor náprav je nyní delší.

Porsche Boxster a 911: prototypy opět přistiženy (spy photos)

Porsche Boxster a 911: prototypy opět přistiženy (spy photos)

Také rozchod kol byl rozšířen, což má vozu přidat na stabilitě. Před zadní nápravou vozů Porsche Boxster i Boxster S najdeme ploché šestiválcové motory s atmosférickým plněním, jež využívají přímého vstřikování benzínu. Opatřeny jsou také rekuperační elektrosoustavou (proměnný výkon alternátoru), zlepšeným hospodařením s teplem a takřka nezbytným systémem start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základní provedení Porsche Boxster disponuje motorem s objemem 2,7 l, který dosahuje výkonu 265 koní (195 kW), což je zhruba o 10 koní více než u dosavadní verze. Silnější varianta Boxster S dostala větší jednotku s objemem 3,4 l a výkonem 315 koní (232 kW), tj. o nějakých 5 koní více než dosud.

Na převodovkách se nic nezměnilo, obě verze Boxsteru jsou kombinovány s šestistupňovými skříněmi s manuálním řazením, za příplatek pak se sedmistupňovými dvouspojkovými „automaty“. Základní Boxster zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,7 s a dosáhne kombinované spotřeby 7,7 l/100 km, Boxster S pak vykazuje zrychlení 0 – 100 km/h za 5,0 s a spotřebu 8,0 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Podvozek je opatřen novým elektromechanickým posilovačem řízení, zvýšená středová konzole byla inspirována modelem Porsche Carrera GT a plátěná skládací střecha se ovládá elektricky. V Evropě se má nová generace řady Boxster začít prodávat v půli letošního dubna. Porsche Boxster bude stát v přepočtu 1 236 000 Kč, výkonnější Boxster S vás včetně daně přijde alespoň na 1 513 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Boxster (981)
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků