24 hodin Le Mans 2018: Porsche během víkendu zaměstná tři modelové řady

O bezpečnost a organizaci se během závodu 24 hodin Le Mans postará několik vozů Porsche různých modelů.

V letošním ročníku se Porsche už neúčastní kategorie nejsilnějších prototypů LMP1. Zůstane však bojovat v produkční GTE kategorii s 911 RSR. Navíc však bude značka hojně zastoupena také v zákulisí, kde užije všech svých modelů. Takovou dohodu má s promotérem až do roku 2020.

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Jedná se o šestnáct vozů "safety car", které si Le Mans i kvůli své rozloze a počtu startujících žádá. Tři budou klasické vodící vozy, a sice modely 911 Turbo. Pro organizaci, traťové komisaře či lékaře zbytek doplní také Panamera E-Hybrid a Turbo či nový Cayenne.

Všechny vozy jsou opatřeny typickými prvky. Pro lepší viditelnost mají instalovány střešní LED panely a uvnitř také dodatečné příslušenství pro radiokomunikaci s vedením závodu.

Je těžké vytrhnout motor Porsche 911 GT3 RS? Podle tohoto scénáře ani ne

Je těžké vytrhnout motor Porsche 911 GT3 RS? Podle tohoto scénáře ani ne

Porsche se také netají tím, že vozy mají vylepšenou brzdovou soustavu. Přeci jen, desítky dlouhých okruhů, kde se často deceleruje z maximální rychlosti na minimum, si žádají své. Stejně je upraveno i odpružení vozů, které má lépe odolávat hrbolům například na nejdelší rovince Mulsanne, kde je přejíždí v rychlosti přes 300 kilometrů za hodinu...

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků