Porsche a Volkswagen prohloubí vzájemnou spolupráci

Dnešní svět automobilů je rozdělen jen na několik málo velkých hráčů, kteří zaštiťují většinu známějších automobilek. Tato partnerství umožňují především výrazně snížit náklady na vývoj a úspory jsou to tak markantní, že bez nich dnes ani středně velká automobilka průměrného renomé není schopna na trhu samostatně existovat. A ač zrovna v případě Porsche to nutností zdaleka není, nákup velkého balíku akcií Volkswagenu ho táhne k zintenzivnění vzájemné spolupráce. Schválně zintenzivnění, protože tyto dvě firmy k sobě nikdy neměly daleko a nárazově spolupracovaly i na celkem velkých společných projektech.

Nyní se spolupráce prohloubí a první na řadě bude použití lehkých materiálů. Ty v současnosti vlastní Porsche a bude je používat pro budoucí model Panamera. Ovšem právě vysoká hmotnost současných modelů trápí téměř všechny výrobce, takže tuto technologii převezme pro vybrané modely také Audi a Volkswagen.

Obě strany pak budou i nadále spolupracovat na vybraných projektech jako je modernizace dvouspojkového automatu, případně hybridní systém, který bude zanedlouho představen v produkčních vozech.

Že bychom se časem dočkali volantu z Octavie v Porsche 911 je zřejmě nepravděpodobné, ale použití např. jediného navigačního systému a podobných prvků v rámci celého koncernu už rozum dává.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků