Porsche a Volkswagen prohloubí vzájemnou spolupráci

Dnešní svět automobilů je rozdělen jen na několik málo velkých hráčů, kteří zaštiťují většinu známějších automobilek. Tato partnerství umožňují především výrazně snížit náklady na vývoj a úspory jsou to tak markantní, že bez nich dnes ani středně velká automobilka průměrného renomé není schopna na trhu samostatně existovat. A ač zrovna v případě Porsche to nutností zdaleka není, nákup velkého balíku akcií Volkswagenu ho táhne k zintenzivnění vzájemné spolupráce. Schválně zintenzivnění, protože tyto dvě firmy k sobě nikdy neměly daleko a nárazově spolupracovaly i na celkem velkých společných projektech.

Nyní se spolupráce prohloubí a první na řadě bude použití lehkých materiálů. Ty v současnosti vlastní Porsche a bude je používat pro budoucí model Panamera. Ovšem právě vysoká hmotnost současných modelů trápí téměř všechny výrobce, takže tuto technologii převezme pro vybrané modely také Audi a Volkswagen.

Obě strany pak budou i nadále spolupracovat na vybraných projektech jako je modernizace dvouspojkového automatu, případně hybridní systém, který bude zanedlouho představen v produkčních vozech.

Že bychom se časem dočkali volantu z Octavie v Porsche 911 je zřejmě nepravděpodobné, ale použití např. jediného navigačního systému a podobných prvků v rámci celého koncernu už rozum dává.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků