Porsche a Volkswagen prohloubí vzájemnou spolupráci

Dnešní svět automobilů je rozdělen jen na několik málo velkých hráčů, kteří zaštiťují většinu známějších automobilek. Tato partnerství umožňují především výrazně snížit náklady na vývoj a úspory jsou to tak markantní, že bez nich dnes ani středně velká automobilka průměrného renomé není schopna na trhu samostatně existovat. A ač zrovna v případě Porsche to nutností zdaleka není, nákup velkého balíku akcií Volkswagenu ho táhne k zintenzivnění vzájemné spolupráce. Schválně zintenzivnění, protože tyto dvě firmy k sobě nikdy neměly daleko a nárazově spolupracovaly i na celkem velkých společných projektech.

Nyní se spolupráce prohloubí a první na řadě bude použití lehkých materiálů. Ty v současnosti vlastní Porsche a bude je používat pro budoucí model Panamera. Ovšem právě vysoká hmotnost současných modelů trápí téměř všechny výrobce, takže tuto technologii převezme pro vybrané modely také Audi a Volkswagen.

Obě strany pak budou i nadále spolupracovat na vybraných projektech jako je modernizace dvouspojkového automatu, případně hybridní systém, který bude zanedlouho představen v produkčních vozech.

Že bychom se časem dočkali volantu z Octavie v Porsche 911 je zřejmě nepravděpodobné, ale použití např. jediného navigačního systému a podobných prvků v rámci celého koncernu už rozum dává.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků