Dnešní svět automobilů je rozdělen jen na několik málo velkých hráčů, kteří zaštiťují většinu známějších automobilek. Tato partnerství umožňují především výrazně snížit náklady na vývoj a úspory jsou to tak markantní, že bez nich dnes ani středně velká automobilka průměrného renomé není schopna na trhu samostatně existovat. A ač zrovna v případě Porsche to nutností zdaleka není, nákup velkého balíku akcií Volkswagenu ho táhne k zintenzivnění vzájemné spolupráce. Schválně zintenzivnění, protože tyto dvě firmy k sobě nikdy neměly daleko a nárazově spolupracovaly i na celkem velkých společných projektech.
Nyní se spolupráce prohloubí a první na řadě bude použití lehkých materiálů. Ty v současnosti vlastní Porsche a bude je používat pro budoucí model Panamera. Ovšem právě vysoká hmotnost současných modelů trápí téměř všechny výrobce, takže tuto technologii převezme pro vybrané modely také Audi a Volkswagen.
Obě strany pak budou i nadále spolupracovat na vybraných projektech jako je modernizace dvouspojkového automatu, případně hybridní systém, který bude zanedlouho představen v produkčních vozech.
Že bychom se časem dočkali volantu z Octavie v Porsche 911 je zřejmě nepravděpodobné, ale použití např. jediného navigačního systému a podobných prvků v rámci celého koncernu už rozum dává.