Porsche a Siata: další McQueenovy skvosty

Garáže milovníka sportovních vozů, hollywoodské hvězdy Stevea McQueena, se opět otevřely, aby vydaly svá tajemství…

Rychlá auta ke špičkám americké továrny na sny patřila odedávna, již ve třicátých letech mezi sebou za volanty extrémních strojů Duesenberg na veřejných silnicích závodili Gary Cooper s Clarkem Gablem. Jen málo z nich však svoji lásku k rychlosti a vůni benzínu dotáhlo tak daleko jako Steve McQueen. Tento tvrďák rychlé vozy miloval upřímně a dokázal je znamenitě ovládat, startoval v ostrých závodech a v roce 1971 natočil (a z velké části osobně také zainventoval) film Le Mans. Není tedy divu, že i v soukromém životě používal ty nejlepší sportovní vozy na světě.

Na původu mu přitom nezáleželo a jako pragmatikovi v žádném případě netvrdil, že jsou americká auta ta nejlepší. Používal stroje německé, italské i britské, není to tak dávno, co jsme psali o jeho anabázi s Jaguarem XK-SS. Nesmrtelnou se pak stala legendární devítiminutová honička z filmu Bullittův případ, v níž Steve většinu záběrů odřídil „svůj“ Ford Mustang osobně. Tento film zůstává dodnes modlou také milovníků klasických vozů Ford Mustang a v průběhu několika dekád vznikaly série Mustangů připomínajících Bullittův případ, přičemž jeden z vozů té poslední jsme si prohlédli osobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McQueenovo Porsche 911S z roku 1970, kdy natáčel film Le Mans

Ale dost nostalgie, vraťme se do současnosti. Dražební síň RM Auctions (v nedávných týdnech dražila například mimořádně cenné prototypy Ford GT40 Roadster nebo dvoumístný Dodge Charger Concept Car) připravuje na blížící se tradiční aukci v americkém Monterey dvojici automobilů, jež za svého života Steve McQueen používal. Prvním z nich je Porsche 911S z roku 1970, které si Steve převzal v době, kdy natáčel již výše zmíněný film Le Mans. Ačkoli se tento vůz objevil i v několika úvodních záběrech, dnes má na svém tachometru jen 12 400 mil. Po McQueenově smrti se toto Porsche stěhovalo do sbírky Otise Chandlera a poté k rukám Jerryho Seinfelda, jenž ho nyní dražbě poskytl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Otevřený model Siata 208/S Spider si Steve McQueen koupil ve svých šestadvaceti
Druhým z vozů je lehký italský model Siata 208/S Spider, který si Steve McQueen pořídil již v roce 1956, tedy ve svých šestadvaceti letech, opatřil je znaky vzpínajícího se koně a svůj vůz láskyplně oslovoval „malé Ferrari“. Jeho majitelem byl jen dva roky a Siata pak vystřídala řadu majitelů, aby pak v půli devadesátých let prošla důkladnou renovací do své původní podoby.        
  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ještě pár snímků Steveova Porsche...
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a detailů Siaty, jež mu "říkala pane" jen dva roky
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků