Porsche a Siata: další McQueenovy skvosty

Garáže milovníka sportovních vozů, hollywoodské hvězdy Stevea McQueena, se opět otevřely, aby vydaly svá tajemství…

Rychlá auta ke špičkám americké továrny na sny patřila odedávna, již ve třicátých letech mezi sebou za volanty extrémních strojů Duesenberg na veřejných silnicích závodili Gary Cooper s Clarkem Gablem. Jen málo z nich však svoji lásku k rychlosti a vůni benzínu dotáhlo tak daleko jako Steve McQueen. Tento tvrďák rychlé vozy miloval upřímně a dokázal je znamenitě ovládat, startoval v ostrých závodech a v roce 1971 natočil (a z velké části osobně také zainventoval) film Le Mans. Není tedy divu, že i v soukromém životě používal ty nejlepší sportovní vozy na světě.

Na původu mu přitom nezáleželo a jako pragmatikovi v žádném případě netvrdil, že jsou americká auta ta nejlepší. Používal stroje německé, italské i britské, není to tak dávno, co jsme psali o jeho anabázi s Jaguarem XK-SS. Nesmrtelnou se pak stala legendární devítiminutová honička z filmu Bullittův případ, v níž Steve většinu záběrů odřídil „svůj“ Ford Mustang osobně. Tento film zůstává dodnes modlou také milovníků klasických vozů Ford Mustang a v průběhu několika dekád vznikaly série Mustangů připomínajících Bullittův případ, přičemž jeden z vozů té poslední jsme si prohlédli osobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McQueenovo Porsche 911S z roku 1970, kdy natáčel film Le Mans

Ale dost nostalgie, vraťme se do současnosti. Dražební síň RM Auctions (v nedávných týdnech dražila například mimořádně cenné prototypy Ford GT40 Roadster nebo dvoumístný Dodge Charger Concept Car) připravuje na blížící se tradiční aukci v americkém Monterey dvojici automobilů, jež za svého života Steve McQueen používal. Prvním z nich je Porsche 911S z roku 1970, které si Steve převzal v době, kdy natáčel již výše zmíněný film Le Mans. Ačkoli se tento vůz objevil i v několika úvodních záběrech, dnes má na svém tachometru jen 12 400 mil. Po McQueenově smrti se toto Porsche stěhovalo do sbírky Otise Chandlera a poté k rukám Jerryho Seinfelda, jenž ho nyní dražbě poskytl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Otevřený model Siata 208/S Spider si Steve McQueen koupil ve svých šestadvaceti
Druhým z vozů je lehký italský model Siata 208/S Spider, který si Steve McQueen pořídil již v roce 1956, tedy ve svých šestadvaceti letech, opatřil je znaky vzpínajícího se koně a svůj vůz láskyplně oslovoval „malé Ferrari“. Jeho majitelem byl jen dva roky a Siata pak vystřídala řadu majitelů, aby pak v půli devadesátých let prošla důkladnou renovací do své původní podoby.        
  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ještě pár snímků Steveova Porsche...
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a detailů Siaty, jež mu "říkala pane" jen dva roky
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků