Porsche a elektřina? Plně elektrické 911 se prý jenom tak nedočkáme

Porsche má v plánu v nadcházejících letech elektrifikovat své portfólio. Na toto téma se nedávno rozpovídalo vedení společnosti.

V Porsche aktuálně pracují na vývoji prvního elektrického modelu v historii značky. Už v minulosti využíval elektřinu například model Cayenne, v jeho případě však šlo o plug-in hybridní systém. Generální ředitel Porsche Oliver Blume nyní naznačil, že se chystají i další hybridní modely.

Již dříve špionážní záběry ukázaly, že probíhá testování nové generace legendární 911. Nyní oficiálně víme, že design počítá i s plug-in hybridním pohonem. Jedním dechem však Blume dodal, že vůbec není jisté, zda takové auto vznikne vzhledem k obavám některých vysoce postavených zaměstnanců společnosti. Příčinou této nejistoty může být vysoká hmotnost baterií, které by hybridní 911 musela na palubě nést.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

S elektricky poháněnou 911 se to zatím má jinak. S takovou se prý  nesetkáme minimálně ještě dalších deset let. To však podle Bluma neznamená, že na tomto projektu nebude nikdo pracovat. Ostatně jak o sám říká: "Když zákazníci chtějí elektřinu, můžeme být připraveni."

Každopádně se od Porsche nějaké té zelené technologie v budoucnu rozhodně dočkáme. Minimálně se můžeme těšit na elektrický sedan, který by měl vycházet z konceptu Mission E (na snímcích). Těsně po něm by mělo dorazit elektricky poháněné SUV Macan.

Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

A co na to říkají designéři společnosti? 

Podle Michaela Maura, šéfa designu Porsche, je docela těžké navrhnout elektromobil. Sám tvrdí, že zhruba 70 % vzhledu tvoří u takového vozu právní požadavky, prostor na zavazadla a baterie a v neposlední řadě i cestující. Fantazii designéra je pak v podstatě vyhrazen jenom ten zbytek. 

I přes fakt, že je Michael Mauer spíše skeptický k takovým vozům, však dodává, že si elektrické Porsche najde k budoucím zákazníkům cestu jak díky designu, tak i díky tomu, že to bude prostě Porsche, což je podle něj záruka precizní práce a prvotřídní kvality.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků