Porsche a elektřina? Plně elektrické 911 se prý jenom tak nedočkáme

Porsche má v plánu v nadcházejících letech elektrifikovat své portfólio. Na toto téma se nedávno rozpovídalo vedení společnosti.

V Porsche aktuálně pracují na vývoji prvního elektrického modelu v historii značky. Už v minulosti využíval elektřinu například model Cayenne, v jeho případě však šlo o plug-in hybridní systém. Generální ředitel Porsche Oliver Blume nyní naznačil, že se chystají i další hybridní modely.

Již dříve špionážní záběry ukázaly, že probíhá testování nové generace legendární 911. Nyní oficiálně víme, že design počítá i s plug-in hybridním pohonem. Jedním dechem však Blume dodal, že vůbec není jisté, zda takové auto vznikne vzhledem k obavám některých vysoce postavených zaměstnanců společnosti. Příčinou této nejistoty může být vysoká hmotnost baterií, které by hybridní 911 musela na palubě nést.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

S elektricky poháněnou 911 se to zatím má jinak. S takovou se prý  nesetkáme minimálně ještě dalších deset let. To však podle Bluma neznamená, že na tomto projektu nebude nikdo pracovat. Ostatně jak o sám říká: "Když zákazníci chtějí elektřinu, můžeme být připraveni."

Každopádně se od Porsche nějaké té zelené technologie v budoucnu rozhodně dočkáme. Minimálně se můžeme těšit na elektrický sedan, který by měl vycházet z konceptu Mission E (na snímcích). Těsně po něm by mělo dorazit elektricky poháněné SUV Macan.

Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

A co na to říkají designéři společnosti? 

Podle Michaela Maura, šéfa designu Porsche, je docela těžké navrhnout elektromobil. Sám tvrdí, že zhruba 70 % vzhledu tvoří u takového vozu právní požadavky, prostor na zavazadla a baterie a v neposlední řadě i cestující. Fantazii designéra je pak v podstatě vyhrazen jenom ten zbytek. 

I přes fakt, že je Michael Mauer spíše skeptický k takovým vozům, však dodává, že si elektrické Porsche najde k budoucím zákazníkům cestu jak díky designu, tak i díky tomu, že to bude prostě Porsche, což je podle něj záruka precizní práce a prvotřídní kvality.

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků