Porsche a elektřina? Plně elektrické 911 se prý jenom tak nedočkáme

Porsche má v plánu v nadcházejících letech elektrifikovat své portfólio. Na toto téma se nedávno rozpovídalo vedení společnosti.

V Porsche aktuálně pracují na vývoji prvního elektrického modelu v historii značky. Už v minulosti využíval elektřinu například model Cayenne, v jeho případě však šlo o plug-in hybridní systém. Generální ředitel Porsche Oliver Blume nyní naznačil, že se chystají i další hybridní modely.

Již dříve špionážní záběry ukázaly, že probíhá testování nové generace legendární 911. Nyní oficiálně víme, že design počítá i s plug-in hybridním pohonem. Jedním dechem však Blume dodal, že vůbec není jisté, zda takové auto vznikne vzhledem k obavám některých vysoce postavených zaměstnanců společnosti. Příčinou této nejistoty může být vysoká hmotnost baterií, které by hybridní 911 musela na palubě nést.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

S elektricky poháněnou 911 se to zatím má jinak. S takovou se prý  nesetkáme minimálně ještě dalších deset let. To však podle Bluma neznamená, že na tomto projektu nebude nikdo pracovat. Ostatně jak o sám říká: "Když zákazníci chtějí elektřinu, můžeme být připraveni."

Každopádně se od Porsche nějaké té zelené technologie v budoucnu rozhodně dočkáme. Minimálně se můžeme těšit na elektrický sedan, který by měl vycházet z konceptu Mission E (na snímcích). Těsně po něm by mělo dorazit elektricky poháněné SUV Macan.

Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

Výsledek práce Singeru a Williamsu: Klasické Porsche s výkonem 500 koní

A co na to říkají designéři společnosti? 

Podle Michaela Maura, šéfa designu Porsche, je docela těžké navrhnout elektromobil. Sám tvrdí, že zhruba 70 % vzhledu tvoří u takového vozu právní požadavky, prostor na zavazadla a baterie a v neposlední řadě i cestující. Fantazii designéra je pak v podstatě vyhrazen jenom ten zbytek. 

I přes fakt, že je Michael Mauer spíše skeptický k takovým vozům, však dodává, že si elektrické Porsche najde k budoucím zákazníkům cestu jak díky designu, tak i díky tomu, že to bude prostě Porsche, což je podle něj záruka precizní práce a prvotřídní kvality.

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků