Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

19 komentářů

Lord Owl
8. srpna • 14:13

Porsche 968 a 959 mají u mě nejvyšší kredit. Nádhera.
Ale neřídil jsem je, to bych musel jet rovnou v plínách, abych neuchc....
Prosím tedy nějaké shrnutí o těchto dvou skvostech, které samostatně zase až takovou oblibu mezi fandy Porsche nemají.

Zelí
27. dubna • 17:37

Pokud pominu příspěvek pána z Bohnic, tak bych se vrátil k obsahu článku. Měl jsem možnost řídit počátkem devadesátek souběžně jak toto Porsche tak i alfu romeo 33 a nezdálo se mi, že by porsche bylo v přímém srovnání s italským předohrabem nějak výrazně lepší v řízení a ovládání. Dokonce se mi zdálo, že pocitově bylo řízení alfy lepší....

Zelí
25. dubna • 12:27

Toto auto koupil známý v devadesátých letech v červené barvě a po čase byl zklamán z jedné věci. Vnímání lidí bylo takové, že oni ho neviděli jako porsche, ale jako nějaké běžné auto. Nemělo to image "porsche".
To byla jeho slabina a proto odešlo do věčných lovišť. Už tady se projevovala evidentní propojenost mezi vw a porsche. Náklady na vývoj nesl vw, protože porsche nebylo tak silné, aby vývoj utáhlo samo. Takže se mu v rámci "rodiny" pomohlo.
Na toto auto konstrukčně navázala až panamera. Vznikla v podstatě prodloužením tohoto auta. U porsche si dali záležet, aby to získalo "image porsche" a použili čelní design z 911. Čili stejný přístup jako u cayene, kde na touarega namontovali čumák z 911. To byla chyba u 924.... nedali tam čumák porsche.

Enthusiastic.driver
27. dubna • 12:19

Pokračuj. Rád bych si od tebe přečet ještě něco dalšího. Cítím v tobě potenciál :-D

Josef
25. dubna • 19:01

Reakce na Zelí | 25. 04. 2016 12:27 | [78.80.205.xxx] - ach jo, zase Zelí předvedl typický "zelnatý" příspěvek. Začal pohádkou typu "jedna paní povídala", cituji: "Toto auto koupil známý v devadesátých letech v červené barvě a po čase byl zklamán z jedné věci. Vnímání lidí bylo takové, že oni ho neviděli jako porsche, ale jako nějaké běžné auto. Nemělo to image "porsche". "
Po zelnaté pohádce přešel Zelí k zelnatým úvahám a "postřehům" hodnotícím model 944 a vrcholícím vyhodnocením financování vývoje 944, cituji: "To byla jeho slabina a proto odešlo do věčných lovišť. Už tady se projevovala evidentní propojenost mezi vw a porsche. Náklady na vývoj nesl vw, protože porsche nebylo tak silné, aby vývoj utáhlo samo. Takže se mu v rámci "rodiny" pomohlo."
Mohu jen konstatovat, že o spolupráci Porsche a VW ví snad každý, ale odkud Zelí vzal informaci o financování vývoje 944, to je mi záhadou.
Ovšem závěr zelnatého příspěvku mistra Zelí nemá chybu, cituji: "Na toto auto konstrukčně navázala až panamera. Vznikla v podstatě prodloužením tohoto auta. U porsche si dali záležet, aby to získalo "image porsche" a použili čelní design z 911. Čili stejný přístup jako u cayene, kde na touarega namontovali čumák z 911. To byla chyba u 924.... nedali tam čumák porsche."
Něco takového může napsat jedině idiot...a Zelí. Přemýšlím, jak může vůbec někdo dojít k závěru, že Panamera vznikla "v podstatě prodloužením" 944, to mi hlava nebere. A ten zbytek zelnatých "úvah" je "maturitou", kterou nám Zelí předvedl fungování jeho mozkového trus(t)u v plné kráse.
Na závěr poskytnu odkaz na bakalářskou práci, kde se lze něco zajímavého o konstrukčních prvcích Porsche dozvědět. https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor... ...
Existuje na webu samozřejmě řada dalších dostupných informací, které jsou rozhodně hodnotnější než "postřehy" Zelí.

Zelí
26. dubna • 6:52

Každý na internetu by byl šťastný, kdyby měl tak pilného komentátora svých příspěvků jako mám já. Vypadá to sice, že je to nějaký zamindrákovaný vztekloun, ale to nevadí. Nikdo není dokonalý. Možná, že svá moudra sděluje studentům na vutbr.cz. To bude pro ně skutečné obohacení, to jim závidím. Zdravím Josefa a těším se na další příspěvek.

Josef
26. dubna • 19:37

Reakce na Zelí | 26. 04. 2016 06:52 | [78.80.205.xxx] - Opakovaně jsem Ti, milé Zelí, v reakcích na Tvé "oduševnělé" příspěvky pokládal otázky, cituji: "Stále Tě Zelí baví v diskusích Autorevue dělat ze sebe debila?"
Teprve teď jsem se Zelí dočkal od Tebe nepřímé odpovědi. Formou a obsahem Tvého "příspěvku", na který nyní reaguji, jsi prokázal, že ze sebe debila neděláš, protože jím bohužel jsi... :-) Což Tě Zelí na druhou stranu vlastně omlouvá a vysvětluje, že se od Tebe jiných, než "Zelnatých" příspěvků, v diskusích nedočkáme.
Přesto mi to nedalo a opakovaně jsem si pozorně přečetl můj příspěvek. A pak Tvoji reakci milé Zelí. Označit mne za "zamindrákovaného vzteklouna" na základě obsahu mého(mých) příspěvku(ů) to může jedině "něco" na nižší inteligenční úrovni, než je idiot. Též ostatní věty Tvého příspěvku ukazují, že nerozumíš tomu, co přečteč, nechápeš obsah a nemyslíš a tím ani nevíš, co potom píšeš v odpovědi (v reakci). Tím se vysvětlilo i to, že přes velké počty minusů připsaným k Tvým příspěvkům v diskusích v Autorevue a spousty objektivních a věcných argumentů Tvých oponentů Tě neposunuly za dlouhá léta ani o stupínek výš v úrovni tvé osobnosti (zejména "zbytků" inteligence) a znalostech. Jsi pořád Zelí a Zelím bohužel i zůstaneš. Srovnávat zbytky potenciálu Tvého "Zelnatého" mozkového trus(t)u s inteligenčním potenciálem žížaly by mohlo být považováno za urážku žížaly, která si to, chudák, rozhodně nezaslouží. Věřím, milé Zelí, že Tě můj příspěvek potěšil...;-)

WP
26. dubna • 10:28

Hlavně odkazuje nesmysly co z tebe padají do míst kam patří:-))

Josef
26. dubna • 19:40

Děkuji za krátkou a výstižnou reakci (odpověď), která asi nebude pochopena...:-))

Perkins
24. dubna • 19:37

Před cca 12 lety jsem měl možnost se v jednom kousku svést...můžu ti říct že pro dlouhany to bude očistec...ja mam 183 cm a nedovedu si predstavit delsi jizdu...jinak čirá radost z jízdy...

Martin944S2
24. dubna • 19:58

Měl jsem 944 S2 a mám 190cm a 120kg, jízda naprosto v pohodě, jen jak jsem psal kolegovy pedál spojky je trochu asymetrický na levou nohu

Kamil 3
25. dubna • 6:19

Tak jeste jednou to sem napis prosim! KKTE! 3-[

WP
25. dubna • 20:01

Předpokládám, že ubožák tvýho formátu k 944 nemůže napsat zhola nic, ale napadat zpoza internetovýho inkognita si dovolí.B-]

asdf
24. dubna • 15:16

žádný koment?...díky za článek, supr.Má cenu se po něm dívat, když má člověk dva metry? Vejde se do něj?

Nutno zkusit
25. dubna • 14:05

Mám 924, karoserie a posez je shodný s 944. Obecně pro ně platí, že od 190cm budete mít trochu klaustrofobický pocit. Auta se dnes posunula k převozníkům vzduchu, a ta "stará" a aspoň lehce sportovnější šetřila vnějším objemem. Minimálně v 924 dlouhé nohy nevadí, sedačka se dá posunout dozadu, ale volant je napevno, takže budete mít delší ruce. Často zmiňovaný problém vůbec nastoupit (srovnat nohy pod volant) je způsoben větším standardním volanet (924 neměla posilovač), a občas i zvýšenou podložkou pod sedačkou (takový hliníkový bloček - dá se vyndat). Další problém je s nízkou střechou, ale pokud vám nevadí trochu položené sedačka, tak si dovolím tvrdit, že i vy se můžete citit retrokomfortně :) - slovenský kolega v německu podlezl 113 cm :) refresher.cz/27589-German-Cars-Meeting-s-takmer-500-zucastnenymi-automobilmi-prekonalo-ocakavania-Report

pete
24. dubna • 20:56

Ani moc nevojde, mam dva metre, byvaly sef mal 968 a nevtrepal som nohy pod volant, jedine ked tam mal nabu a sportovy volant(sef mal 188, tiez ho to stvalo).

Martin944S2
24. dubna • 21:48

Sakra chlapy, co máte za postavy :-D

Míra
25. dubna • 8:40

Sakra chlapi ;-)

Martin944S2
24. dubna • 19:57

Měl jsem 944 S2, mám 190cm a 120kg a místo habaděj, jen pedál spojky je trochu asymetricky a je potřeba vyzkoušet

Doporučujeme

Články odjinud