Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Nový speciál pro Le Mans má oproti loňskému modelu více než 60 procent nových dílů.
Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Celkem 662 kW (900 koní) činí celkový výkon pohonných jednotek Porsche 919 Hybrid určený pro vytrvalostní závod v Le Mans.

V porovnání s minulým modelem má nový speciál cca 60-70 procent nových dílů.

Kromě aerodynamických změn, které si vynutily také upravené předpisy, Porsche přepracovalo kompletní pohonný systém. Konkrétně převodovky na přední i zadní nápravě, spalovací motor, elektromotor a systémy rekuperace.

Ojetiny | Testy | SUV | Off-roady | Porsche

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Zadní nápravu pohání čtyřválcový dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem 368 kW (500 koní). Podle Porsche je tento agregát nejúčinnějším spalovacím motorem v celé historii značky.

Dalších 400 koní do soustrojí dodává elektromotor na přední nápravě.

Sportovní auta | Zajímavosti | BMW | Ford | Sport | Audi | Mercedes-Benz | Peugeot | Renault | Mazda | Alfa Romeo | Ferrari | Aston Martin | Jaguar | Porsche | Bentley

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Kromě mechanického zdokonalení podvozku přispívají k vylepšeným jízdním vlastnostem závodního vozu 919 softwarové inovace. Ty se týkají především protiprokluzového systému a systému řízení hybridní soustavy. Obojí má velký vliv na životnost pneumatik.

Tato skutečnost bude mít v roce 2017 ještě větší význam. Týmy LMP1 budou mít v letošní sezoně na závodní víkend a vůz k dispozici o tři sady pneumatik méně. Sady pneumatik proto musejí častěji vydržet dvojnásobné nasazení v závodě – tedy překonat vzdálenost mezi dvěma zastávkami pro čerpání paliva. To odpovídá době jízdy přibližně jeden a půl hodiny a v noci bude dokonce sada pneumatik muset vydržet čtyřnásobnou vzdálenost.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků