Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Nový speciál pro Le Mans má oproti loňskému modelu více než 60 procent nových dílů.
Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Celkem 662 kW (900 koní) činí celkový výkon pohonných jednotek Porsche 919 Hybrid určený pro vytrvalostní závod v Le Mans.

V porovnání s minulým modelem má nový speciál cca 60-70 procent nových dílů.

Kromě aerodynamických změn, které si vynutily také upravené předpisy, Porsche přepracovalo kompletní pohonný systém. Konkrétně převodovky na přední i zadní nápravě, spalovací motor, elektromotor a systémy rekuperace.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Zadní nápravu pohání čtyřválcový dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem 368 kW (500 koní). Podle Porsche je tento agregát nejúčinnějším spalovacím motorem v celé historii značky.

Dalších 400 koní do soustrojí dodává elektromotor na přední nápravě.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Kromě mechanického zdokonalení podvozku přispívají k vylepšeným jízdním vlastnostem závodního vozu 919 softwarové inovace. Ty se týkají především protiprokluzového systému a systému řízení hybridní soustavy. Obojí má velký vliv na životnost pneumatik.

Tato skutečnost bude mít v roce 2017 ještě větší význam. Týmy LMP1 budou mít v letošní sezoně na závodní víkend a vůz k dispozici o tři sady pneumatik méně. Sady pneumatik proto musejí častěji vydržet dvojnásobné nasazení v závodě – tedy překonat vzdálenost mezi dvěma zastávkami pro čerpání paliva. To odpovídá době jízdy přibližně jeden a půl hodiny a v noci bude dokonce sada pneumatik muset vydržet čtyřnásobnou vzdálenost.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků