Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Nový speciál pro Le Mans má oproti loňskému modelu více než 60 procent nových dílů.
Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Celkem 662 kW (900 koní) činí celkový výkon pohonných jednotek Porsche 919 Hybrid určený pro vytrvalostní závod v Le Mans.

V porovnání s minulým modelem má nový speciál cca 60-70 procent nových dílů.

Kromě aerodynamických změn, které si vynutily také upravené předpisy, Porsche přepracovalo kompletní pohonný systém. Konkrétně převodovky na přední i zadní nápravě, spalovací motor, elektromotor a systémy rekuperace.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Zadní nápravu pohání čtyřválcový dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem 368 kW (500 koní). Podle Porsche je tento agregát nejúčinnějším spalovacím motorem v celé historii značky.

Dalších 400 koní do soustrojí dodává elektromotor na přední nápravě.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Kromě mechanického zdokonalení podvozku přispívají k vylepšeným jízdním vlastnostem závodního vozu 919 softwarové inovace. Ty se týkají především protiprokluzového systému a systému řízení hybridní soustavy. Obojí má velký vliv na životnost pneumatik.

Tato skutečnost bude mít v roce 2017 ještě větší význam. Týmy LMP1 budou mít v letošní sezoně na závodní víkend a vůz k dispozici o tři sady pneumatik méně. Sady pneumatik proto musejí častěji vydržet dvojnásobné nasazení v závodě – tedy překonat vzdálenost mezi dvěma zastávkami pro čerpání paliva. To odpovídá době jízdy přibližně jeden a půl hodiny a v noci bude dokonce sada pneumatik muset vydržet čtyřnásobnou vzdálenost.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků