Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Nový speciál pro Le Mans má oproti loňskému modelu více než 60 procent nových dílů.
Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Celkem 662 kW (900 koní) činí celkový výkon pohonných jednotek Porsche 919 Hybrid určený pro vytrvalostní závod v Le Mans.

V porovnání s minulým modelem má nový speciál cca 60-70 procent nových dílů.

Kromě aerodynamických změn, které si vynutily také upravené předpisy, Porsche přepracovalo kompletní pohonný systém. Konkrétně převodovky na přední i zadní nápravě, spalovací motor, elektromotor a systémy rekuperace.

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Test ojetiny SUV Porsche Cayenne: Díra na peníze? Ano i ne

Zadní nápravu pohání čtyřválcový dvoulitrový přeplňovaný motor s výkonem 368 kW (500 koní). Podle Porsche je tento agregát nejúčinnějším spalovacím motorem v celé historii značky.

Dalších 400 koní do soustrojí dodává elektromotor na přední nápravě.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Kromě mechanického zdokonalení podvozku přispívají k vylepšeným jízdním vlastnostem závodního vozu 919 softwarové inovace. Ty se týkají především protiprokluzového systému a systému řízení hybridní soustavy. Obojí má velký vliv na životnost pneumatik.

Tato skutečnost bude mít v roce 2017 ještě větší význam. Týmy LMP1 budou mít v letošní sezoně na závodní víkend a vůz k dispozici o tři sady pneumatik méně. Sady pneumatik proto musejí častěji vydržet dvojnásobné nasazení v závodě – tedy překonat vzdálenost mezi dvěma zastávkami pro čerpání paliva. To odpovídá době jízdy přibližně jeden a půl hodiny a v noci bude dokonce sada pneumatik muset vydržet čtyřnásobnou vzdálenost.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků