Porsche 918 Spyder se posouvá směrem k sériové výrobě

Porsche 918 Spyder Concept nám letos na ženevském autosalonu doslova vyrazil dech a nebylo to jen působivým vzhledem tohoto kabrioletu, ale zejména jeho parametry. Ty musí lahodit každému, kteří rádi vidí nejen vysoké cifry u výkonu, ale nízká čísla u spotřeby paliva. Abychom si to pro úplnost zopakovali, zmiňme, že Porsche 918 Spyder disponuje vidlicovým osmiválcem o výkonu 500 koní, jemuž sekundují rovnou tři elektromotory dodávající celkového výkonu 218 koní. Působivě vypadá nejen udávaná kombinovaná spotřeba na úrovni 3 l/100 km ale i fakt, že z nuly na 100 km/h vystřelí tento roadster za pouhých 3,2 sekundy a podle informací automobilky má jít o nejrychlejší silniční model vůbec, rychlejší než Carrera GT.

Nyní, pár dnů po oficiální ženevské premiéře, se objevily informace o případné výrobě tohoto modelu, která by měla nastat v časovém horizontu zhruba čtyř let. Porsche 918 Spyder podle šéfa vývoje dává jasnou odpověď na to, jak by mohly vypadat sportovní vozy budoucnosti a na jakém principu budou fungovat, zároveň ukazuje cestu pro některé výrobce ke snížení celkového množství emisí CO2 tak, aby se vtěsnali do stále přísnějších limitů.

Model 918 Spyder je navíc už teď k vidění v Ženevě v podobě, která od produkce evidentně nemá daleko. I navzdory tomu není ještě vše úplně jasné, velká vůle pro sériovou produkci ovšem je minimálně ze strany vedení Porsche deklarována celkem jednoznačně. Rozhodnutí o posunutí modelu na výrobní linky by mělo padnout snad ještě tento měsíc.

Tip: Podrobnější představení Porsche 918 Spyder Concept naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder Concept
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků