Porsche 918 Spyder se posouvá směrem k sériové výrobě

Porsche 918 Spyder Concept nám letos na ženevském autosalonu doslova vyrazil dech a nebylo to jen působivým vzhledem tohoto kabrioletu, ale zejména jeho parametry. Ty musí lahodit každému, kteří rádi vidí nejen vysoké cifry u výkonu, ale nízká čísla u spotřeby paliva. Abychom si to pro úplnost zopakovali, zmiňme, že Porsche 918 Spyder disponuje vidlicovým osmiválcem o výkonu 500 koní, jemuž sekundují rovnou tři elektromotory dodávající celkového výkonu 218 koní. Působivě vypadá nejen udávaná kombinovaná spotřeba na úrovni 3 l/100 km ale i fakt, že z nuly na 100 km/h vystřelí tento roadster za pouhých 3,2 sekundy a podle informací automobilky má jít o nejrychlejší silniční model vůbec, rychlejší než Carrera GT.

Nyní, pár dnů po oficiální ženevské premiéře, se objevily informace o případné výrobě tohoto modelu, která by měla nastat v časovém horizontu zhruba čtyř let. Porsche 918 Spyder podle šéfa vývoje dává jasnou odpověď na to, jak by mohly vypadat sportovní vozy budoucnosti a na jakém principu budou fungovat, zároveň ukazuje cestu pro některé výrobce ke snížení celkového množství emisí CO2 tak, aby se vtěsnali do stále přísnějších limitů.

Model 918 Spyder je navíc už teď k vidění v Ženevě v podobě, která od produkce evidentně nemá daleko. I navzdory tomu není ještě vše úplně jasné, velká vůle pro sériovou produkci ovšem je minimálně ze strany vedení Porsche deklarována celkem jednoznačně. Rozhodnutí o posunutí modelu na výrobní linky by mělo padnout snad ještě tento měsíc.

Tip: Podrobnější představení Porsche 918 Spyder Concept naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder Concept
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků