Porsche 918 Spyder: prototypy hybridního supersportu vyrážejí

Značka Porsche postavila první sérii prototypů svého revolučního supersportovního modelu 918 Spyder.

Do značné míry převratný vůz Porsche 918 Spyder byl v podobě studie představen na ženevském autosalonu v roce 2010 a ještě v létě téhož roku bylo ve Stuttgartu rozhodnuto o tom, že se Porsche 918 Spyder bude vyrábět sériově. Provozuschopný prototyp vyrazil na silnice záhy poté a podle tvrzení automobilky Porsche dokonce v srpnu 2010 dosáhl na Severní smyčce Nürburgringu fantastického času 7 minut a 20 sekund.

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Nyní však byla dokončena první série prototypů otevřeného modelu Porsche 918 Spyder, jež jsou opatřeny částečným maskováním připomínajícím lakování legendárných závodních speciálů Porsche 917. Určeny budou pro rozsáhlé jízdní zkoušky předcházející zahájení sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder, jeden z nvé série testovacích prototypů

Během posledních měsíců se mírně změnily specifikace tohoto vozu, jenž má do kategorie produkčních supersportovních automobilů zavést pohonnou soustavu typu plug-in hybrid. Jejím jádrem zůstává zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a výkonem „přes 570 koní“ (cca 419 kW) doplněný elektromotory na obou nápravách.

Porsche 918 Spyder poprvé ve skutečném provozu (video)

Porsche 918 Spyder poprvé ve skutečném provozu (video)

Ten vzadu dává 122 koní (90 kW) a ten přední pak dalších 109 koní (80 kW), takže celá soustava působí poněkud komplikovaným dojmem. Přes počáteční neúspěchy se však podle tvrzení automobilky Porsche podařilo konstruktérům většinu neduhů vyléčit, takže výsledky dosavadních testů jsou „plně v souladu s vysokými nároky kladenými na 918 Spyder“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder exceluje nejen spotřebou, ale především jízdními výkony

Kombinovaný výkon celé pohonné soustavy údajně přesahuje hranici 770 koní (566 kW) a vozu umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 3 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 325 km/h, to vše při průměrné spotřebě 3,0 l/100 km a emisích CO2 jen 70 g/km. Li-ionové akumulátory 6,8 kWh pak vozu zaručí dojezd na čistě elektrickou energii na vzdálenost přes 25 km/h rychlostí dosahující hranice 150 km/h.

Sériové provedení plug-in hybridu Porsche 918 Spyder má být veřejnosti představeno v září příštího roku a první vozy se k zákazníkům dostanou ještě s podzimem.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků