Porsche 918 Spyder: prototypy hybridního supersportu vyrážejí

Značka Porsche postavila první sérii prototypů svého revolučního supersportovního modelu 918 Spyder.

Do značné míry převratný vůz Porsche 918 Spyder byl v podobě studie představen na ženevském autosalonu v roce 2010 a ještě v létě téhož roku bylo ve Stuttgartu rozhodnuto o tom, že se Porsche 918 Spyder bude vyrábět sériově. Provozuschopný prototyp vyrazil na silnice záhy poté a podle tvrzení automobilky Porsche dokonce v srpnu 2010 dosáhl na Severní smyčce Nürburgringu fantastického času 7 minut a 20 sekund.

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Nyní však byla dokončena první série prototypů otevřeného modelu Porsche 918 Spyder, jež jsou opatřeny částečným maskováním připomínajícím lakování legendárných závodních speciálů Porsche 917. Určeny budou pro rozsáhlé jízdní zkoušky předcházející zahájení sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder, jeden z nvé série testovacích prototypů

Během posledních měsíců se mírně změnily specifikace tohoto vozu, jenž má do kategorie produkčních supersportovních automobilů zavést pohonnou soustavu typu plug-in hybrid. Jejím jádrem zůstává zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a výkonem „přes 570 koní“ (cca 419 kW) doplněný elektromotory na obou nápravách.

Porsche 918 Spyder poprvé ve skutečném provozu (video)

Porsche 918 Spyder poprvé ve skutečném provozu (video)

Ten vzadu dává 122 koní (90 kW) a ten přední pak dalších 109 koní (80 kW), takže celá soustava působí poněkud komplikovaným dojmem. Přes počáteční neúspěchy se však podle tvrzení automobilky Porsche podařilo konstruktérům většinu neduhů vyléčit, takže výsledky dosavadních testů jsou „plně v souladu s vysokými nároky kladenými na 918 Spyder“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder exceluje nejen spotřebou, ale především jízdními výkony

Kombinovaný výkon celé pohonné soustavy údajně přesahuje hranici 770 koní (566 kW) a vozu umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 3 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 325 km/h, to vše při průměrné spotřebě 3,0 l/100 km a emisích CO2 jen 70 g/km. Li-ionové akumulátory 6,8 kWh pak vozu zaručí dojezd na čistě elektrickou energii na vzdálenost přes 25 km/h rychlostí dosahující hranice 150 km/h.

Sériové provedení plug-in hybridu Porsche 918 Spyder má být veřejnosti představeno v září příštího roku a první vozy se k zákazníkům dostanou ještě s podzimem.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků