Porsche 918 Spyder: prototypy hybridního supersportu vyrážejí

Značka Porsche postavila první sérii prototypů svého revolučního supersportovního modelu 918 Spyder.

Do značné míry převratný vůz Porsche 918 Spyder byl v podobě studie představen na ženevském autosalonu v roce 2010 a ještě v létě téhož roku bylo ve Stuttgartu rozhodnuto o tom, že se Porsche 918 Spyder bude vyrábět sériově. Provozuschopný prototyp vyrazil na silnice záhy poté a podle tvrzení automobilky Porsche dokonce v srpnu 2010 dosáhl na Severní smyčce Nürburgringu fantastického času 7 minut a 20 sekund.

Porsche

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Nyní však byla dokončena první série prototypů otevřeného modelu Porsche 918 Spyder, jež jsou opatřeny částečným maskováním připomínajícím lakování legendárných závodních speciálů Porsche 917. Určeny budou pro rozsáhlé jízdní zkoušky předcházející zahájení sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder, jeden z nvé série testovacích prototypů

Během posledních měsíců se mírně změnily specifikace tohoto vozu, jenž má do kategorie produkčních supersportovních automobilů zavést pohonnou soustavu typu plug-in hybrid. Jejím jádrem zůstává zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a výkonem „přes 570 koní“ (cca 419 kW) doplněný elektromotory na obou nápravách.

Zajímavosti | Video | Porsche

Porsche 918 Spyder poprvé ve skutečném provozu (video)

Ten vzadu dává 122 koní (90 kW) a ten přední pak dalších 109 koní (80 kW), takže celá soustava působí poněkud komplikovaným dojmem. Přes počáteční neúspěchy se však podle tvrzení automobilky Porsche podařilo konstruktérům většinu neduhů vyléčit, takže výsledky dosavadních testů jsou „plně v souladu s vysokými nároky kladenými na 918 Spyder“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder exceluje nejen spotřebou, ale především jízdními výkony

Kombinovaný výkon celé pohonné soustavy údajně přesahuje hranici 770 koní (566 kW) a vozu umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 3 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 325 km/h, to vše při průměrné spotřebě 3,0 l/100 km a emisích CO2 jen 70 g/km. Li-ionové akumulátory 6,8 kWh pak vozu zaručí dojezd na čistě elektrickou energii na vzdálenost přes 25 km/h rychlostí dosahující hranice 150 km/h.

Sériové provedení plug-in hybridu Porsche 918 Spyder má být veřejnosti představeno v září příštího roku a první vozy se k zákazníkům dostanou ještě s podzimem.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků