Kapitoly článku:
Pneumatiky na míru
Co je u podobného auta velmi důležité, to jsou pneumatiky. O ty se postarala společnost Michelin. Ta se musela vypořádat s úkolem dodat pláště, které budou na jedné straně fungovat univerzálně na všech cestách a zároveň zajistí přilnavost adekvátní schopnostem auta. Během testů vzniklo 550 předprodukčních prototypů. Výsledkem jsou pneumatiky Pilot Sport Cup 2 s rozměry 265/35 ZR 20 vpředu a 325/30 ZR 21 vzadu.
Hned od začátku slibuje Porsche pro Spyder paket Weissach. Ten na pohled poznáte podle speciálních barev a designu odkazující na legendární závodní automobily značky Porsche. Kromě toho ale přidá kola vyrobená ze slitin hořčíků, čímž se ušetří na hmotnosti 35 kg. V interiéru se navíc objeví například šestibodové pásy.
Pneumatiky na míru připravila společnost Michelin. Kotouče vpředu mají velikost 410 mm.
Dojmy?
Porsche 918 Spyder je co se použitých technologií týká opravdovým vrcholem automobilky a je to na něm vidět už od prvního pohledu. Jak se na správný supersport sluší a patří, jde o velmi nízký vůz. Výška činí pouhých 1167 mm. Oproti třeba takové i8 je to vlastně auto hodně decentní, nikdo ale nebude ani na chvíli pochybovat o tom, že jde o něco speciálního.
Do interiéru se dostanete přes pořádný práh, vystupování a nastupování není z nejlehčích. Do sedačky doslova zapadnete a přesně v ten moment jste ztraceni. Sedadla jsou samozřejmě tvarovaná s ohledem na to, co auto dokáže, takže vás chytí a už se v nich ani nehnete. Před sebou máte klasický volant Porsche a přístrojový štít s trojicí výmluvných ukazatelů. Ten levý končí na 350 km/h, ten uprostřed má jako poslední své číslo 10 000. Startuje se vlevo pod volantem, kde kromě jiného najdete také klasický a možná až příliš obyčejně působící ovladač světel.
Ve sportovně tvarovaných sedadlech se nehnete ani o jeden milimetr. Přístrojový štít už nemá zástup budíků, což je určitě dobře.
Podobně starých známých ovladačů je tu více, ale jsem si jist, že po prvních metrech jízdy budou všem ukradené. Pod středovým panelem, kde je jeden obří displej, najdete další výmluvnou záležitost – štítek s číslem vyrobeného automobilu. Připraven je maximálně na třímístná čísla, což také mluví samo za sebe. Jinak na vás v interiéru ze všech stran kouká karbon, občas doplněný kůží. A koho by náhodou zajímalo, kde je střecha, respektive dva odnímatelné panely vyrobené z materiálu CFRP, tak ty lze uložit pod přední kapotu.
Porsche 918 Spyder je jednou z těch vůbec největších novinek letošního autosalonu. Doufejme, že se v budoucnu poštěstí i nějaká ta projížďka.