Porsche 918 Spyder: nový hybridní supersport zblízka a podrobně

Ve Frankfurtu je k vidění mnoho zajímavých novinek, ale pokud chcete znát jedno auto, za kterým opravdu stojí za to se vypravit, pak jej najdete na stánku Porsche. Sériová 918 Spyder slibuje schopnosti závodního stroje a spotřebu malého automobilu. A kromě toho, na pohled vypadá skvěle.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pět režimů, Video
  2. Pneumatiky na míru, Dojmy?
  3. Technická fakta
  4. Fotogalerie

Porsche slaví padesáté výročí a kromě limitované edice odvozené od současné Carrery S připravilo pro své fanoušky (a zákazníky) dárek v podobě nového modelu 918 Spyder, který se ve Frankfurtu představuje ve své definitivní sériové podobě. Tohle auto bylo údajně vyvíjeno s tím, že půjde o supersport schopný bez problémů každodenního provozu, čemuž má také odpovídat jeho spotřeba.

Jak už asi víte, jde o plug-in hybrid, přičemž hnací ústrojí kombinuje dohromady hned trojici motorů. Základem se stal benzinový osmiválec uložený před zadní nápravou. Jeho objem činí 4,6 litru, maximální výkon dosahuje na 608 koní. Co určitě stojí za zmínku, to je omezovač nastavený na 9150 ot./min a aby to vše mělo ten správný zvuk, vyvedli inženýři dvojici výfuků přímo z motoru ven, takže je máte v podstatě za hlavou. Sice jsme neměli to štěstí slyšet vystavené auto s nastartovanými osmiválcem, ale asi nebude těžké vás přesvědčit o tom, že zrovna po této stránce to bude při už zmíněných devíti tisících docela síla.

Spalovací motor pohání přes sedmistupňovou převodovku zadní nápravu. Na pomoc ale dostal ještě 115 kW elektromotor. Jde o paralelní zapojení, takže vůz může jet s čistě elektrickým pohonem, pouze s využitím osmiválce nebo v hybridním režimu tak, jak to známe z jiných hybridů. Druhý elektromotor (95 kW) nezávisle pohání přední nápravu, tedy ano, 918 Spyder je čtyřkolka. Základní údaje pak říkají, že celkový výkon dosahuje na 886 koní, stovka je otázkou 2,8 s a normovaná spotřeba se má pohybovat mezi 3,0 a 3,4 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na pohled možná trochu nenápadný, nicméně tahle novinka umí za 7,7 s zrychlit na 200 km/h.

Pět režimů

Řidič dostal k dispozici hned pět režimů různého nastavení hybridního systému. Ta nejekologičtější možnost je E-Power, tedy jízda pouze na elektrickou energii. Zvládnout byste měli 16-32 km, s akcelerací z nuly na stovku pod sedm sekund a maximální rychlostí 150 km/h. Jakmile se lithium-iontové akumulátory vybijí, přepne se systém do druhé režimu, kdy se chová jako klasický hybrid. A stejně se jmenuje i zmíněný režim. Dobít akumulátory lze z běžné 230 V zásuvky. Potřebujete k tomu odstavit svůj Spyder na čtyři hodiny. U rychlonabíjecí stanice lze to stejné zvládnout za 25 minut.

Porsche 918 Spyder: hybridní bestie za 19 mil. Kč

Porsche 918 Spyder: hybridní bestie za 19 mil. Kč

Zajímavé to začíná být od režimu Sport Hybrid. Do této chvíle se spouštěl spalovací motor pouze v případě potřeby, u Sport Hybridu ale běží stále. Ještě ostřejší možností je Race Hybrid, kdy se kromě jiného změní chování automatické převodovky. Vrcholem je Hot Lap kdy jednoduše řečeno Porsche 918 Spyder předvádí to nejlepší, co umí. Sluší se doplnit, že kromě samotného hybridního systému a tradičních oblastí (podvozek, řízení) se v závislosti na zvoleném režimu mění také prvky aktivní aerodynamiky, kdy se ve třech stupních volí vhodné nastavení pro nízkou spotřebu nebo na druhé straně pro lepší přítlak.

Ale ani tím to u 918 Spyder nekončí. Německá novinka dostala navíc ještě řiditelnou zadní nápravu, kdy se každé zadní kolo může natočit až o tři stupně. Tak jak to známe ze starších podobných systémů, kola se otáčejí jak souhlasně s přední nápravou, tak v opačném směru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pět režimů, Video
  2. Pneumatiky na míru, Dojmy?
  3. Technická fakta
  4. Fotogalerie
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků