Porsche 918 Spyder: hybridní supersport se předvedl v Goodwoodu

Tato bestie již postupně vstupuje do prodejů. Její cena se pohybuje okolo hranice 20 mil. Kč a jen tak někde se s ní nepotkáte.

Letošní ročník Festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal místem světových premiér celé řady na sport zaměřených aut od elegantního Citroënu DS3 Cabrio Racing přes závodní Bentley Continental GT3 až po české zástupce v podobě modelů Škoda Octavia RS a Innotech Aspiron. Ovšem v ostrém nasazení se zde představil také model Porsche 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder na Goodwoodu

Vůz Porsche 918 Spyder se jako studie představil již na jarním ženevském autosalonu v roce 2010. Už v červenci jsme mohli potvrdit, že toto auto se bude vyrábět a jen o několik dní později jeden z prototypů zajel Nordschleife za dech beroucích 7:20. Běžné cesty však prototypy řady Porsche 918 Spyder okusily až v roce 2012 a loni na podzim jsme vám přinesli také ceny.

Porsche

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Na přiložených snímcích se můžete podívat, jak to tomuto vozu slušelo letos v Goodwoodu. Model 918 Spyder se chlubí odvážným přídomkem Super-Sports a jde o plný hybrid, jenž tak potěší obzvláště řidiče s rozdvojenou osobností. V běžném provozu má nakonec dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném režimu 3,3 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 79 g/km, ovšem na otevřené trati má nabídnout jedinečné jízdní zážitky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Když na věc přijde, řidič se může spolehnout na mohutný vidlicový osmiválec 4,6 l s výkonem 608 koní (447 kW) a točivým momentem 530 Nm a dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 286 koní (210 kW), jež jsou napájeny z li-ionových akumulátorů 6,8 kWh. Tento dvoumístný sporťák nabízí celkem 887 koní (661 kW) a 800 Nm.

Sport | Porsche

Porsche 918 RSR: KERS a 767 koní pro Le Mans

Díky tomu má zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,8 s, na 200 km/h za 7,9 s a hranice 300 km/h padne již za 23,0 s od startu. Porsche 918 Spyder ve svém sériovém provedení pokoří rychlost 340 km/h. Vůz má být schopen ujet až 30 km na čistě elektrickou energii.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků