Porsche 918 Spyder: hybridní supersport se předvedl v Goodwoodu

Tato bestie již postupně vstupuje do prodejů. Její cena se pohybuje okolo hranice 20 mil. Kč a jen tak někde se s ní nepotkáte.

Letošní ročník Festivalu rychlosti v Goodwoodu se stal místem světových premiér celé řady na sport zaměřených aut od elegantního Citroënu DS3 Cabrio Racing přes závodní Bentley Continental GT3 až po české zástupce v podobě modelů Škoda Octavia RS a Innotech Aspiron. Ovšem v ostrém nasazení se zde představil také model Porsche 918 Spyder.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder na Goodwoodu

Vůz Porsche 918 Spyder se jako studie představil již na jarním ženevském autosalonu v roce 2010. Už v červenci jsme mohli potvrdit, že toto auto se bude vyrábět a jen o několik dní později jeden z prototypů zajel Nordschleife za dech beroucích 7:20. Běžné cesty však prototypy řady Porsche 918 Spyder okusily až v roce 2012 a loni na podzim jsme vám přinesli také ceny.

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Na přiložených snímcích se můžete podívat, jak to tomuto vozu slušelo letos v Goodwoodu. Model 918 Spyder se chlubí odvážným přídomkem Super-Sports a jde o plný hybrid, jenž tak potěší obzvláště řidiče s rozdvojenou osobností. V běžném provozu má nakonec dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném režimu 3,3 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 79 g/km, ovšem na otevřené trati má nabídnout jedinečné jízdní zážitky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Když na věc přijde, řidič se může spolehnout na mohutný vidlicový osmiválec 4,6 l s výkonem 608 koní (447 kW) a točivým momentem 530 Nm a dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 286 koní (210 kW), jež jsou napájeny z li-ionových akumulátorů 6,8 kWh. Tento dvoumístný sporťák nabízí celkem 887 koní (661 kW) a 800 Nm.

Porsche 918 RSR: KERS a 767 koní pro Le Mans

Porsche 918 RSR: KERS a 767 koní pro Le Mans

Díky tomu má zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,8 s, na 200 km/h za 7,9 s a hranice 300 km/h padne již za 23,0 s od startu. Porsche 918 Spyder ve svém sériovém provedení pokoří rychlost 340 km/h. Vůz má být schopen ujet až 30 km na čistě elektrickou energii.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků