Porsche 918 Spyder: hybridní bestie za 19 mil. Kč

Značka Porsche uvolnila další podrobnosti ke svému supersportu s hybridním pohonem, a to včetně cen. Pro jistotu si ale nejprve dobře sedněte, protože ty ceny opravdu stojí zato…

Když v roce 2010 na ženevském autosalonu zazářila studie Porsche 918 Spyder, na veřejnost i odborníky zapůsobila. Některým učarovaly čisté křivky karoserie a jejího interiéru, které mimochodem naznačují, jakým směrem se bude ubírat stylistický jazyk budoucích vozů Porsche, jiným pak slibované výkonové a jízdní parametry v konfrontaci s proklamovanou spotřebou paliva. Již v půli roku 2010 bylo potvrzeno, že se model Porsche 918 Spyder sériově vyrábět bude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Porsche 918 Spyder vzbudil předloni v Ženevě náležitou pozornost

Spotřeba se má v kombinovaném provozu pohybovat v průměru okolo 3,0 l/100 km, ovšem je třeba dodat, že se do toho započítávají i akumulátory nabité z externích zdrojů. Navíc pokud pojedete opravdu „pilu“, reálná spotřeba zřejmě poletí vzhůru, na čistě elektrickou energii totiž Porsche 918 Spyder údajně ujede asi 25 km rychlostí do 150 km/h.

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

O pohon se stará před zadní nápravou uložený zážehový osmiválec s objemem 4,6 l a výkonem 718 koní (528 kW), jenž svůj točivý moment 500 Nm přenáší na zadní kola skrze dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku PDK, jež v režimu ECO, podobně jako u aktuálního Porsche 911, zamezí při uvolnění plynu brzdění motorem.

Tři motory na palubě 

Spalovací jednotce asistuje dvojice elektromotorů, po jednom na každé nápravě. Ten vpředu dosahuje výkonu 117 koní (86 kW), ten zadní přidává 131 koní (96 kW) a Porsche 918 Spyder může počítat s kombinovaným výkonem 806 koní (593 kW) a točivým momentem 780 Nm v rozsahu od 1 000 do 4 000 ot./min. Elektromotory jsou napájeny z li-ionových baterií 6,8 kWh a na palubě vozu se nachází generátor o výkonu 3,6 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Několik obrázků z propagační brožury, jež pronikla do éteru

Ráfky z hliníkové slitiny mají v předu průměr 20 a vzadu 21 palců a obouvají pneumatiky s rozměrem 265/35 ZR20, resp. 325/30 ZR21. Brzdová soustava disponuje uhlíko-keramickými kotouči o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Ve výbavě najdeme také denní svícení z LED nebo elektricky zatahovanou ruční brzdu.

Porsche 918 Spyder: prototypy hybridního supersportu vyrážejí

Porsche 918 Spyder: prototypy hybridního supersportu vyrážejí

Sériové provedení, jehož cena v přepočtu překračuje hranici 19 mil. Kč (což je mimochodem podstatně více než se původně myslelo), je vybaveno překvapivě luxusně a zákazník se může těšit například na kožené čalounění, audiosystém Burmester 500W s jedenácti reproduktory nebo klimatizaci. Pokud však prahnete spíše po špičkových jízdních výkonech, je pro vás připravena série Porsche 918 Spyder Weissach, která vás v přepočtu vyjde na 21 mil. Kč.

Porsche 918 Spyder Weissach

Tyto vozy se mají vyznačovat hmotností sníženou o 35 kg, čehož bylo dosaženo díky rozsáhlejšímu využití lehkých materiálů, navíc karoserie je namísto lakování potažena plastovou fólií. Chybí klimatizace a rádio, kožené čalounění je nahrazeno nehořlavou látkou a ráfky jsou vyrobeny z hořčíkové slitiny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder v sériovém, do barev Martini zbarveném provedení

Upravený interiér vozů s paketem Weissach je opatřen obklady z uhlíkových kompozitů na palubní desce a dveřních výplních a spolu s ostatními prvky této odtučňovací kúry údajně umožňuje vozu 918 Spyder Weissach zajet kolo na Severní smyčce o 2 s dříve než stroji ve standardním provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jeden z prototypů ověřovací série

V příplatkové výbavě pro standardní Porsche 918 Spyder najdeme také některé prvky, jež jinak náleží edici Weissach. A ceny příslušenství pro základní model jsou opravdu astronomické. Třeba rychlonabíječka, která zkrátí dobu dobíjení z nějakých dvou hodin na 30 min., stojí v přepočtu více než půl milionu korun, hořčíkové ráfky vás vyjdou na tři čtvrtě milionu, fólie namísto barvy snižující hmotnost vozu o 2,5 kg stojí nějakých 300 000 Kč a za možnost přizdvihovat příď vozu na retardérech si připlatíte 225 000 Kč. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků