Porsche 918 Spyder: 718 koní a spotřeba 3 litry

Porsche v Ženevě překvapilo svojí studií 918 Spyder se sedmi sty koňmi výkonu. Zaujme ale i spotřebou tří litrů benzinu na 100 km.

Doplněno 3.3. v 17:00 o sadu nových snímků a dvě působivá oficiální videa Porsche.

Publiku novinku představil prezident Porsche AG Michael Macht, podle něhož má tento sportovní stroj s motorem před zadní nápravou posunout kompromis mezi výkony a ekologií do dousd nevídaných výšin.

Model 918 Spyder se chlubí odvážným přídomkem Super-Sports a jde o plný hybrid, jenž tak potěší obzvláště řidiče s rozdvojenou osobností. V běžném provozu má dosahovat průměrné spotřeby v kombinovaném režimu jen 3,0 l/100 km při emisích CO2 ve výši 70 g/km, ovšem na otevřené trati má nabídnout jedinečné jízdní zážitky. Když na věc přijde, řidič se může spolehnout na mohutný vidlicový osmiválec s výkonem rovných 500 koní (368 kW) a trojici elektromotorů s celkovým výkonem 218 koní (160 kW), takže tento dvoumístný sporťák nabízí celkem 718 koní (528 kW). Díky tomu má zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,2 s a pokořit rychlost 320 km/h, přičemž Severní smyčku údajně zvládne pod 7:30, čímž má být dokonce rychlejší než sériová Carrera GT.

Model 918 Spyder disponuje kapalinou chlazenými li-ionovými akumulátory, rekuperací brzdné energie, speciálním tlačítkem E-Boost pro náhlé potřeby maximální akcelerace a čtveřicí přednastavených jízdních režimů: E-Drive pro jízdu na čistě elektrický pohon, Hybrid využívající výkonu spalovacího i elektrického motoru zároveň, Sport Hybrid se zdůrazněným akcentem na výkony a Race Hybrid určený na závodní trati a jízdu na hranicích fyzikálních zákonů.

Na zadní kola se výkon osmiválcové jednotky přenáší skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK a vestavěný elektromotor, další dva elektromotory pohání kola přední nápravy ve stálém převodu. Dobře zi zapamatujte pohled do kokpitu této studie, protože tímto směrem by se měly ubírat budoucí sériové vozy Porsche. Vzhledem k tomu, že novinka vypadá jako konglomerát prvků z typů Carrera GT, Boxster a Cayman, těžko zatím říci, jaký nový model by mohl 918 Spyder předznamenávat. Spekuluje se však o zavedení základní, tedy nejlevnější řady automobilky Porsche, jež by měla stát na platformě Audi R4 (resp. e-tron). Dnes se snad dozvíme více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 918 Spyder
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků