Porsche 918 RSR: KERS a 767 koní pro Le Mans

Porsche v Detroitu představilo novinku v podobě závodního modelu 918 RSR Coupe. Nabídne famózních 767 hybridních koní.

Porsche 918 RSR je moderní závodní stroj, který se stal podle vyjádření automobilky ideálním snoubencem technických komponent modelů 911 GT3 R Hybrid a 918 Spyder. Jde o automobil určený pro vytrvalostní závody typu Le Mans a vyznačuje se zástavbou kontroverzní soustavy pro rekuperaci pohybové energie KERS (Kinetic Energy Recovery System) vyvinuté týmem Williams F1. Stejně jako u typu Porsche 911 GT3 R Hybrid, také tato novinka ze Stuttgartu je opatřena mohutným setrvačníkem pro uchovávání energie v její mechanické podobě, uložen je vedle sedadla řidiče a při plném „nabití“ točí až 36 000 ot./min.

V předních kolech jsou vestavěny dva elektromotory s celkovým výkonem 204 koní (150 kW), které při se při brzdění mění v generátory elektrické energie, kterou roztáčí výše zmíněný setrvačník vedle sedadla řidiče (využitelných otáček údajně setrvačník dosáhne během prvních několika zatáček okruhu). V případě náhlé nutnosti maximálního zrychlení se proces obrátí, roztočený setrvačník je schopen několik vteřin působit jako generátor a elektrické energie a zásobovat elektromotory v předních kolech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hlavní břímě pohonu však na svých bedrech nese konvenční vidlicový osmiválec s vnitřním spalováním umístěný podélně před zadní nápravou a naladěný na 563 koní (414 kW) při 10 300 ot./min. Porsche 918 RSR Coupe tak disponuje spolu s oběma elektromotory celkovým výkonem plných 767 koní (564 kW). Automobilka Porsche svůj nový speciál opatřila také speciálním zařízením pro dělení přísunu energie k těmto elektromotorům tak, aby i při razantní akceleraci v zatáčce nijak netrpěla stabilita vozu. Na spalovací motor navazuje šestistupňová, pro „pravé chlapy určená“ sekvenčně řazená převodovka s rovným ozubením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to jsme se poněkud nechali unést technikou. Na první pohled se Porsche 918 RSR Coupe vyznačuje metalizovaným lakováním v barevné kombinaci vzdáleně připomínající někdejší schéma stáje Gulf. Všimneme si také širších blatníků a větších vstupů pro chladicí vzduch, ale především rozměrného ventilátoru nad motorem mezi náporovými sacími trakty. Interiér je elegantní, ale především účelný. Najdeme zde kůží čalouněné anatomické sedadlo řidiče, multifunkční volant a přístrojový štít s nejdůležitějšími informacemi. Většina pákových ovladačů je přehledně rozmístěna na středové konzoli ve snadném dosahu řidiče.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 918 RSR

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků