Čtyřválcové provedení 911 je často přehlíženým a zajímavým veteránem. Pod rukama šikulů Kamm Manufaktur z východní Evropy se změnilo v nádherný kus techniky.
Dávno předtím, než se v moderní éře Porsche někdo pohoršoval nad čtyřválcovými modely, existovala 912. Šlo o kompromis mezi tehdy novou a poměrně drahou 911 a původní 356, která již značně zastarala. Vůz se vyráběl v letech 1965 až 1969 a měl velmi důstojné prodeje, které dokonce překonávaly vlajkovou 911. V nabídce ho později vystřídala rovněž dostupná 914. Kupé se nyní stalo základem pro krásný restomod maďarské dílny Kamm Manufaktur.
Jeho kapotáž má sice klasické tvary, ale je vyrobena z karbonu – místo zhruba tuny u originálu tedy hmotnost klesla na pouhých 750 kilogramů. Vůz také dostal výztuhy karoserie. Zatímco původní 912 poháněla šestnáctistovka (pokud nepočítáme ultravzácnou 912E z roku 1976) s 66 kW (90 k), zde úřaduje čtyřválcový dvoulitr od specialistů JPS Aircooled. Schválně se na něj podívejte v galerii – je to krásný šperk se 127 kW (173 k), jehož síla jde na zadní kola skrze převodovku s jedničkou vlevo dole a samosvorný diferenciál.
Na obou nápravách je nyní stavitelné odpružení, brzdy Brembo pochází z 911 generace 964. Kola s centrálními maticemi jsou obuta do pneumatik Yokohama AD08RS. Uvnitř najdeme sedačky s lehkým karbonovým rámem a klimatizaci, na přání si můžete objednat rádio. Kamm Manufaktur chtějí začít s výrobou v příštím roce, základní cena je stanovena na 325.000 euro, tedy přibližně osm milionů korun. Není malá, ale rozhodně lepš, než desítky milionů za neustále vyprodané restomody od Singeru.