Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Nejenže se chystá model GT3 s manuálem, ale v plánu je také puristická verze v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Zatímco nové projekty značek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi mohou být ohroženy kvůli aféře Dieselgate, plán automobilky Porsche týkající se budoucnosti ikonického modelu 911 se nemění. Chystají se dokonce speciality a limitované edice, což zrovna nesvědčí o šetření a osekávání nákladů.

GT3 i s manuálem

Pravděpodobně ne ještě v této verzi, ale buď v rámci rozsáhlejšího faceliftu, nebo rozhodně u příští generace modelu 911 se fanoušci klasické koncepce dočkají manuálního řazení i ve verzi GT3. „Naším dlouhodobým cílem je nechat na zákaznících, kterou možnost si vyberou,“ řekl magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche prozatím nabízí výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, která bez debat zaručuje rychlejší časy na kolo. Ale Porsche zjistilo, že ne všichni zákazníci modelu 911 GT3 chtějí být za každou cenu nejrychlejší. Ta odměna za dobře odvedenou práci za volantem je zkrátka pro některé lidi naprosto zásadní.

Puristická 911 R

V plánu zůstává i novinka v programu 911. Jde o puristický model, o kterém jsme již informovali dříve. Dokonce už byly spatřeny prakticky nezamaskované prototypy, které vypadají jako Porsche 911 GT3 bez agresivního bodykitu. A s ručním řazením, jak popisují typický kolísavý zvuk při řazení autoři špionážních fotek.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Původní plán hovoří o modelu Porsche 911 R, který dostane podladěnou atmosférickou verzi motoru z GT3. Samozřejmostí bude výhradně manuální převodovka, standardní nenastavitelný podvozek, absence volby jízdních režimů a dalších elektronických vymožeností moderních sportovních aut. Původně se mluvilo i o užších pneumatikách na vysokém profilu, ale prototypy zatím obouvají stejné ráfky jako model GT3.

Pro modely GT3 s manuálem a 911 R ale není zaručeno, že budou levnější. Automobilce Porsche už se mnohokrát vyplatilo požadovat za horší a méně vybavená auta v limitovaných edicích příplatek. V této kategorii trhu to zkrátka funguje jinak.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků