Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Nejenže se chystá model GT3 s manuálem, ale v plánu je také puristická verze v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Zatímco nové projekty značek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi mohou být ohroženy kvůli aféře Dieselgate, plán automobilky Porsche týkající se budoucnosti ikonického modelu 911 se nemění. Chystají se dokonce speciality a limitované edice, což zrovna nesvědčí o šetření a osekávání nákladů.

GT3 i s manuálem

Pravděpodobně ne ještě v této verzi, ale buď v rámci rozsáhlejšího faceliftu, nebo rozhodně u příští generace modelu 911 se fanoušci klasické koncepce dočkají manuálního řazení i ve verzi GT3. „Naším dlouhodobým cílem je nechat na zákaznících, kterou možnost si vyberou,“ řekl magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche prozatím nabízí výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, která bez debat zaručuje rychlejší časy na kolo. Ale Porsche zjistilo, že ne všichni zákazníci modelu 911 GT3 chtějí být za každou cenu nejrychlejší. Ta odměna za dobře odvedenou práci za volantem je zkrátka pro některé lidi naprosto zásadní.

Puristická 911 R

V plánu zůstává i novinka v programu 911. Jde o puristický model, o kterém jsme již informovali dříve. Dokonce už byly spatřeny prakticky nezamaskované prototypy, které vypadají jako Porsche 911 GT3 bez agresivního bodykitu. A s ručním řazením, jak popisují typický kolísavý zvuk při řazení autoři špionážních fotek.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Původní plán hovoří o modelu Porsche 911 R, který dostane podladěnou atmosférickou verzi motoru z GT3. Samozřejmostí bude výhradně manuální převodovka, standardní nenastavitelný podvozek, absence volby jízdních režimů a dalších elektronických vymožeností moderních sportovních aut. Původně se mluvilo i o užších pneumatikách na vysokém profilu, ale prototypy zatím obouvají stejné ráfky jako model GT3.

Pro modely GT3 s manuálem a 911 R ale není zaručeno, že budou levnější. Automobilce Porsche už se mnohokrát vyplatilo požadovat za horší a méně vybavená auta v limitovaných edicích příplatek. V této kategorii trhu to zkrátka funguje jinak.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků