Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Nejenže se chystá model GT3 s manuálem, ale v plánu je také puristická verze v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Zatímco nové projekty značek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi mohou být ohroženy kvůli aféře Dieselgate, plán automobilky Porsche týkající se budoucnosti ikonického modelu 911 se nemění. Chystají se dokonce speciality a limitované edice, což zrovna nesvědčí o šetření a osekávání nákladů.

GT3 i s manuálem

Pravděpodobně ne ještě v této verzi, ale buď v rámci rozsáhlejšího faceliftu, nebo rozhodně u příští generace modelu 911 se fanoušci klasické koncepce dočkají manuálního řazení i ve verzi GT3. „Naším dlouhodobým cílem je nechat na zákaznících, kterou možnost si vyberou,“ řekl magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche prozatím nabízí výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, která bez debat zaručuje rychlejší časy na kolo. Ale Porsche zjistilo, že ne všichni zákazníci modelu 911 GT3 chtějí být za každou cenu nejrychlejší. Ta odměna za dobře odvedenou práci za volantem je zkrátka pro některé lidi naprosto zásadní.

Puristická 911 R

V plánu zůstává i novinka v programu 911. Jde o puristický model, o kterém jsme již informovali dříve. Dokonce už byly spatřeny prakticky nezamaskované prototypy, které vypadají jako Porsche 911 GT3 bez agresivního bodykitu. A s ručním řazením, jak popisují typický kolísavý zvuk při řazení autoři špionážních fotek.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Původní plán hovoří o modelu Porsche 911 R, který dostane podladěnou atmosférickou verzi motoru z GT3. Samozřejmostí bude výhradně manuální převodovka, standardní nenastavitelný podvozek, absence volby jízdních režimů a dalších elektronických vymožeností moderních sportovních aut. Původně se mluvilo i o užších pneumatikách na vysokém profilu, ale prototypy zatím obouvají stejné ráfky jako model GT3.

Pro modely GT3 s manuálem a 911 R ale není zaručeno, že budou levnější. Automobilce Porsche už se mnohokrát vyplatilo požadovat za horší a méně vybavená auta v limitovaných edicích příplatek. V této kategorii trhu to zkrátka funguje jinak.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků