Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Nejenže se chystá model GT3 s manuálem, ale v plánu je také puristická verze v duchu starých Porsche.
Porsche 911 zřejmě aféra Dieselgate neohrozí. Budou speciality pro řidiče

Zatímco nové projekty značek Seat, Škoda, Volkswagen a Audi mohou být ohroženy kvůli aféře Dieselgate, plán automobilky Porsche týkající se budoucnosti ikonického modelu 911 se nemění. Chystají se dokonce speciality a limitované edice, což zrovna nesvědčí o šetření a osekávání nákladů.

GT3 i s manuálem

Pravděpodobně ne ještě v této verzi, ale buď v rámci rozsáhlejšího faceliftu, nebo rozhodně u příští generace modelu 911 se fanoušci klasické koncepce dočkají manuálního řazení i ve verzi GT3. „Naším dlouhodobým cílem je nechat na zákaznících, kterou možnost si vyberou,“ řekl magazínu Car & Driver Andreas Preuninger, šéf programu GT automobilky Porsche.

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche 911 na nových fotkách. Stojí nejméně 2 743 000 Kč

Porsche prozatím nabízí výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK, která bez debat zaručuje rychlejší časy na kolo. Ale Porsche zjistilo, že ne všichni zákazníci modelu 911 GT3 chtějí být za každou cenu nejrychlejší. Ta odměna za dobře odvedenou práci za volantem je zkrátka pro některé lidi naprosto zásadní.

Puristická 911 R

V plánu zůstává i novinka v programu 911. Jde o puristický model, o kterém jsme již informovali dříve. Dokonce už byly spatřeny prakticky nezamaskované prototypy, které vypadají jako Porsche 911 GT3 bez agresivního bodykitu. A s ručním řazením, jak popisují typický kolísavý zvuk při řazení autoři špionážních fotek.

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Původní plán hovoří o modelu Porsche 911 R, který dostane podladěnou atmosférickou verzi motoru z GT3. Samozřejmostí bude výhradně manuální převodovka, standardní nenastavitelný podvozek, absence volby jízdních režimů a dalších elektronických vymožeností moderních sportovních aut. Původně se mluvilo i o užších pneumatikách na vysokém profilu, ale prototypy zatím obouvají stejné ráfky jako model GT3.

Pro modely GT3 s manuálem a 911 R ale není zaručeno, že budou levnější. Automobilce Porsche už se mnohokrát vyplatilo požadovat za horší a méně vybavená auta v limitovaných edicích příplatek. V této kategorii trhu to zkrátka funguje jinak.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků