Porsche 911 zanedlouho i se čtyřválcem

Ať už se nám to líbí, nebo ne, tlaky na snižování spotřeby se dotýkají všech výrobců automobilů, a to včetně těch opravdu prestižních. A týká se také automobilky Porsche, která nyní disponuje ucelenou škálou modelů a obchodně se jí stále dobře daří. Přesto se její inženýři intenzivně zabývají otázkou, jakým způsobem snížit spotřebu paliva a emise, ovšem při zachování dynamických vlastností jejích vozů. Jako nejefektivnější způsob se zatím jeví nasazení čtyřválcových motorů.

Thomas Krickelberg, šéf vývoje pohonných jednotek Porsche, na nedávné konferenci v Austrálii uvedl, že stávající šestiválec v zádi modelu 911 již byl vyvíjen s ohledem na možnost bez větších problémů snížit v případě potřeby počet jeho válců. Plochý šestiválec uložený za zadní nápravou je již řadu desetiletí typickým znakem sportovních vozů Porsche, po nepříliš dávném přechodu z chlazení vzduchem na vodní a z nepřímého vstřikování paliva na přímé se však zdá, že nakonec bude muset ustoupit i počet válců. Třeba automobily značky Subaru již léta dokazují, že plochý čtyřválec může díky přeplňování poskytovat i z relativně omezeného objemu dostatečné výkonové parametry.

Je známo, že pro redukci zátěže životního prostředí Porsche připravuje také hybridní verzi modelu Cayenne.  

Porsche 911.jpg
Porsche 911, 2009

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud