Porsche 911 zanedlouho i se čtyřválcem

Ať už se nám to líbí, nebo ne, tlaky na snižování spotřeby se dotýkají všech výrobců automobilů, a to včetně těch opravdu prestižních. A týká se také automobilky Porsche, která nyní disponuje ucelenou škálou modelů a obchodně se jí stále dobře daří. Přesto se její inženýři intenzivně zabývají otázkou, jakým způsobem snížit spotřebu paliva a emise, ovšem při zachování dynamických vlastností jejích vozů. Jako nejefektivnější způsob se zatím jeví nasazení čtyřválcových motorů.

Thomas Krickelberg, šéf vývoje pohonných jednotek Porsche, na nedávné konferenci v Austrálii uvedl, že stávající šestiválec v zádi modelu 911 již byl vyvíjen s ohledem na možnost bez větších problémů snížit v případě potřeby počet jeho válců. Plochý šestiválec uložený za zadní nápravou je již řadu desetiletí typickým znakem sportovních vozů Porsche, po nepříliš dávném přechodu z chlazení vzduchem na vodní a z nepřímého vstřikování paliva na přímé se však zdá, že nakonec bude muset ustoupit i počet válců. Třeba automobily značky Subaru již léta dokazují, že plochý čtyřválec může díky přeplňování poskytovat i z relativně omezeného objemu dostatečné výkonové parametry.

Je známo, že pro redukci zátěže životního prostředí Porsche připravuje také hybridní verzi modelu Cayenne.  

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911, 2009

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků