Porsche 911 zanedlouho i se čtyřválcem

Ať už se nám to líbí, nebo ne, tlaky na snižování spotřeby se dotýkají všech výrobců automobilů, a to včetně těch opravdu prestižních. A týká se také automobilky Porsche, která nyní disponuje ucelenou škálou modelů a obchodně se jí stále dobře daří. Přesto se její inženýři intenzivně zabývají otázkou, jakým způsobem snížit spotřebu paliva a emise, ovšem při zachování dynamických vlastností jejích vozů. Jako nejefektivnější způsob se zatím jeví nasazení čtyřválcových motorů.

Thomas Krickelberg, šéf vývoje pohonných jednotek Porsche, na nedávné konferenci v Austrálii uvedl, že stávající šestiválec v zádi modelu 911 již byl vyvíjen s ohledem na možnost bez větších problémů snížit v případě potřeby počet jeho válců. Plochý šestiválec uložený za zadní nápravou je již řadu desetiletí typickým znakem sportovních vozů Porsche, po nepříliš dávném přechodu z chlazení vzduchem na vodní a z nepřímého vstřikování paliva na přímé se však zdá, že nakonec bude muset ustoupit i počet válců. Třeba automobily značky Subaru již léta dokazují, že plochý čtyřválec může díky přeplňování poskytovat i z relativně omezeného objemu dostatečné výkonové parametry.

Je známo, že pro redukci zátěže životního prostředí Porsche připravuje také hybridní verzi modelu Cayenne.  

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911, 2009
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků