Porsche 911 zanedlouho i se čtyřválcem

Ať už se nám to líbí, nebo ne, tlaky na snižování spotřeby se dotýkají všech výrobců automobilů, a to včetně těch opravdu prestižních. A týká se také automobilky Porsche, která nyní disponuje ucelenou škálou modelů a obchodně se jí stále dobře daří. Přesto se její inženýři intenzivně zabývají otázkou, jakým způsobem snížit spotřebu paliva a emise, ovšem při zachování dynamických vlastností jejích vozů. Jako nejefektivnější způsob se zatím jeví nasazení čtyřválcových motorů.

Thomas Krickelberg, šéf vývoje pohonných jednotek Porsche, na nedávné konferenci v Austrálii uvedl, že stávající šestiválec v zádi modelu 911 již byl vyvíjen s ohledem na možnost bez větších problémů snížit v případě potřeby počet jeho válců. Plochý šestiválec uložený za zadní nápravou je již řadu desetiletí typickým znakem sportovních vozů Porsche, po nepříliš dávném přechodu z chlazení vzduchem na vodní a z nepřímého vstřikování paliva na přímé se však zdá, že nakonec bude muset ustoupit i počet válců. Třeba automobily značky Subaru již léta dokazují, že plochý čtyřválec může díky přeplňování poskytovat i z relativně omezeného objemu dostatečné výkonové parametry.

Je známo, že pro redukci zátěže životního prostředí Porsche připravuje také hybridní verzi modelu Cayenne.  

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911, 2009
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků