Porsche 911 Wimmer GT2: 150 koní k dobru

Německému ladiči se podařilo celkem snadno posílit již tak výkonné Porsche 911 GT2. Výsledkem je oslnivých 680 koní výkonu.

V době přísných tolerancí, precizních postupů, kvalitních materiálů a náročných vývojových systémů je až s podivem, jaký dodatečný výkonový potenciál se i ve vyloženě silných motorech skrývá. A to i přesto, že u nich doba velí dosahovat nejvyšší účinnosti a minimalizovat spotřebu paliva a emise.

Proto je trochu překvapivé, že německá společnost Wimmer Rennsporttechnik Solingen objevila v útrobách vozu Porsche 911 GT2 dalších 150 koní (111 kW), a to skrze pouze několik drobných vylepšení. Tento stroj sjíždí z výrobních linek osazen šestiválcovým „boxerem“ s objemem 3,6 l a dvěma turbodmychadly. Wimmer zapracoval na řídicí jednotce a novém výfukovém systému s nízkým odporem, modifikoval standardní hlavy válců a doplnil je „sportovními“ vačkovými hřídeli. V souhrnu výkon narostl na 680 koní (507 kW), což si vynutilo použití nové spojky, která výkon přenáší na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Wimmer tvrdí, že se tento výkonový příděl výrazně promítnul do jízdní dynamiky. Jím upravená verze vozu Porsche 911 GT2 tak údajně zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s, akceleraci z klidu na 200 km/h zvládne za 9,78 s a třísetkilometrovou hranici pokoří z parkovacího místa za 25,8 s. Nejvyšší rychlost byla přitom stanovena na pro Porsche magické a symbolické hodnotě 356 km/h. Aby mohl řidič plně využít potenciálu vozu, nazouvají lité ráfky o průměru dvaceti palců pneumatiky Dunlop Sport-Maxx GT o rozměru 235/30 vpředu a 325/20 vzadu. Podvozek dostal tužší závěsy H&R, jejichž naladění vozu přináší ještě lepší jízdní vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stroj Wimmer GT2 doznal dílčích změn také zvenčí. Zde si všimneme dílů z uhlíkových vláken, z nichž byly vyrobeny kryty zpětných zrcátek, ale také hrana zadního přítlačného křídla. Z téhož materiálu lze mít za příplatek i v podstatě všechny povrchové díly karosérie. Cena za základní sérii úprav je celkem příznivá: činí necelých 30 000 eur, což je zhruba pětina hodnoty celého vozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Wimmer GT2

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 94 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků