Porsche 911 Wimmer GT2: 150 koní k dobru

Německému ladiči se podařilo celkem snadno posílit již tak výkonné Porsche 911 GT2. Výsledkem je oslnivých 680 koní výkonu.

V době přísných tolerancí, precizních postupů, kvalitních materiálů a náročných vývojových systémů je až s podivem, jaký dodatečný výkonový potenciál se i ve vyloženě silných motorech skrývá. A to i přesto, že u nich doba velí dosahovat nejvyšší účinnosti a minimalizovat spotřebu paliva a emise.

Proto je trochu překvapivé, že německá společnost Wimmer Rennsporttechnik Solingen objevila v útrobách vozu Porsche 911 GT2 dalších 150 koní (111 kW), a to skrze pouze několik drobných vylepšení. Tento stroj sjíždí z výrobních linek osazen šestiválcovým „boxerem“ s objemem 3,6 l a dvěma turbodmychadly. Wimmer zapracoval na řídicí jednotce a novém výfukovém systému s nízkým odporem, modifikoval standardní hlavy válců a doplnil je „sportovními“ vačkovými hřídeli. V souhrnu výkon narostl na 680 koní (507 kW), což si vynutilo použití nové spojky, která výkon přenáší na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Wimmer tvrdí, že se tento výkonový příděl výrazně promítnul do jízdní dynamiky. Jím upravená verze vozu Porsche 911 GT2 tak údajně zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s, akceleraci z klidu na 200 km/h zvládne za 9,78 s a třísetkilometrovou hranici pokoří z parkovacího místa za 25,8 s. Nejvyšší rychlost byla přitom stanovena na pro Porsche magické a symbolické hodnotě 356 km/h. Aby mohl řidič plně využít potenciálu vozu, nazouvají lité ráfky o průměru dvaceti palců pneumatiky Dunlop Sport-Maxx GT o rozměru 235/30 vpředu a 325/20 vzadu. Podvozek dostal tužší závěsy H&R, jejichž naladění vozu přináší ještě lepší jízdní vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stroj Wimmer GT2 doznal dílčích změn také zvenčí. Zde si všimneme dílů z uhlíkových vláken, z nichž byly vyrobeny kryty zpětných zrcátek, ale také hrana zadního přítlačného křídla. Z téhož materiálu lze mít za příplatek i v podstatě všechny povrchové díly karosérie. Cena za základní sérii úprav je celkem příznivá: činí necelých 30 000 eur, což je zhruba pětina hodnoty celého vozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Wimmer GT2

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 980 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 390 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 476 km
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků