Porsche 911 Wimmer GT2: 150 koní k dobru

Německému ladiči se podařilo celkem snadno posílit již tak výkonné Porsche 911 GT2. Výsledkem je oslnivých 680 koní výkonu.

V době přísných tolerancí, precizních postupů, kvalitních materiálů a náročných vývojových systémů je až s podivem, jaký dodatečný výkonový potenciál se i ve vyloženě silných motorech skrývá. A to i přesto, že u nich doba velí dosahovat nejvyšší účinnosti a minimalizovat spotřebu paliva a emise.

Proto je trochu překvapivé, že německá společnost Wimmer Rennsporttechnik Solingen objevila v útrobách vozu Porsche 911 GT2 dalších 150 koní (111 kW), a to skrze pouze několik drobných vylepšení. Tento stroj sjíždí z výrobních linek osazen šestiválcovým „boxerem“ s objemem 3,6 l a dvěma turbodmychadly. Wimmer zapracoval na řídicí jednotce a novém výfukovém systému s nízkým odporem, modifikoval standardní hlavy válců a doplnil je „sportovními“ vačkovými hřídeli. V souhrnu výkon narostl na 680 koní (507 kW), což si vynutilo použití nové spojky, která výkon přenáší na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Wimmer tvrdí, že se tento výkonový příděl výrazně promítnul do jízdní dynamiky. Jím upravená verze vozu Porsche 911 GT2 tak údajně zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s, akceleraci z klidu na 200 km/h zvládne za 9,78 s a třísetkilometrovou hranici pokoří z parkovacího místa za 25,8 s. Nejvyšší rychlost byla přitom stanovena na pro Porsche magické a symbolické hodnotě 356 km/h. Aby mohl řidič plně využít potenciálu vozu, nazouvají lité ráfky o průměru dvaceti palců pneumatiky Dunlop Sport-Maxx GT o rozměru 235/30 vpředu a 325/20 vzadu. Podvozek dostal tužší závěsy H&R, jejichž naladění vozu přináší ještě lepší jízdní vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stroj Wimmer GT2 doznal dílčích změn také zvenčí. Zde si všimneme dílů z uhlíkových vláken, z nichž byly vyrobeny kryty zpětných zrcátek, ale také hrana zadního přítlačného křídla. Z téhož materiálu lze mít za příplatek i v podstatě všechny povrchové díly karosérie. Cena za základní sérii úprav je celkem příznivá: činí necelých 30 000 eur, což je zhruba pětina hodnoty celého vozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Wimmer GT2
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků