Porsche 911 Turbo: těšte se na stovku za 3,2 s, 318 km/h a pohon všech kol

Porsche 911 Turbo: těšte se na stovku za 3,2 s, 318 km/h a pohon všech kol

Na světě jsou oficiální informace týkající se vrcholného provedení aktuální generace Porsche 911. Nové Turbo dostane plochý šestiválec o objemu 3,8 l doplněný o přímý vstřik paliva a dvě turba. Základní verze vyprodukuje 520 koní (660 Nm), pokud by to ovšem nestačilo, můžete si pořídit silnější Turbo S s výkonem naladěným dokonce na 560 koní a 710 Nm.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která posílá výkon motoru na všechna čtyři kola. Nový systém pohonu 4x4 používá mezinápravovou vícelamelovou spojku a chlazení vodou. Nic podrobnějšího zatím Porsche nezveřejnilo. Výsledkem ale bude podle očekávání velice zajímavý čas při sprintu z nuly na stovku. S paketem Sport Chrono jste na 100 km/h za 3,2 s, Turbo S zvládne stejnou disciplínu o desetinku rychleji. Maximální rychlost činí 318 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tím ovšem u Porsche nekončí. Nové Turbo je vybaveno také řiditelnou zadní nápravou, přičemž kola se mohou podle rychlosti natočit až o 2,8°. Stejně jako tomu je třeba u Laguny Coupe, do 50 km/h se zadní kola natáčí proti těm předním, nad 80 km/h se natáčí stejně jako ta na přední nápravě. Další aktivní záležitostí je aerodynamika. Kromě zadního spoileru se podle rychlosti vysouvá také přední spoiler.

Nové Porsche 911 Turbo dorazí nejprve na německý trh, a to v září. Za turbo zaplatíte 162 055 euro, za Turbo S 195 256 euro. 

 

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků