Porsche 911 Turbo: těšte se na stovku za 3,2 s, 318 km/h a pohon všech kol

Na světě jsou oficiální informace týkající se vrcholného provedení aktuální generace Porsche 911. Nové Turbo dostane plochý šestiválec o objemu 3,8 l doplněný o přímý vstřik paliva a dvě turba. Základní verze vyprodukuje 520 koní (660 Nm), pokud by to ovšem nestačilo, můžete si pořídit silnější Turbo S s výkonem naladěným dokonce na 560 koní a 710 Nm.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, která posílá výkon motoru na všechna čtyři kola. Nový systém pohonu 4x4 používá mezinápravovou vícelamelovou spojku a chlazení vodou. Nic podrobnějšího zatím Porsche nezveřejnilo. Výsledkem ale bude podle očekávání velice zajímavý čas při sprintu z nuly na stovku. S paketem Sport Chrono jste na 100 km/h za 3,2 s, Turbo S zvládne stejnou disciplínu o desetinku rychleji. Maximální rychlost činí 318 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tím ovšem u Porsche nekončí. Nové Turbo je vybaveno také řiditelnou zadní nápravou, přičemž kola se mohou podle rychlosti natočit až o 2,8°. Stejně jako tomu je třeba u Laguny Coupe, do 50 km/h se zadní kola natáčí proti těm předním, nad 80 km/h se natáčí stejně jako ta na přední nápravě. Další aktivní záležitostí je aerodynamika. Kromě zadního spoileru se podle rychlosti vysouvá také přední spoiler.

Nové Porsche 911 Turbo dorazí nejprve na německý trh, a to v září. Za turbo zaplatíte 162 055 euro, za Turbo S 195 256 euro. 

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků