Porsche 911 Turbo S ve výroční sérii China

Automobilka Porsche slaví desáté výročí své úspěšné přítomnosti na čínském trhu, a to si žádá oslavu. V podobě omezené série.

Je třeba připomenout, že vstoupit na čínský trh bylo pro značku Porsche jedním z nejrozumnějších tahů v její historii. První dealerství Porsche Center bylo otevřeno v centru Pekingu přesně před desíti lety a od té doby se toho mnoho změnilo. Raketové nárůsty odbytu lze procentuelně vyjádřit jen stěží, takže buďme konkrétní: v roce 2002 Porsche Číňanům udalo 27 vozů, vloni jich bylo již 13 856, což z Číny udělalo druhé nejdůležitější odbytiště. Takže je jistě co slavit. Na počest tohoto výročí ve Stuttgartu připravili speciální sérii Porsche 911 Turbo S China 10th Anniversary Edition, jež bude omezena na pouhých deset vozů..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Každý z nich bude vyveden ve speciálním barevném odstínu Gold Bronze, s nímž jdou do kontrastu zejména černě lakované pětipaprskové ráfky klasického vzhledu, matově černá přední kapota z uhlíkových kompozitů nebo tmavé rámečky okolo hlavních světlometů. Snímků interiéru mnoho věru nemáme, přesto je jasné, že se bronzovo černá kombinace přenáší i do něj. Sedadla jsou čalouněna černou kůží a Alcantarou a celkově temný vzhled oživuje bronzově zbarvené stehování. Na předních blatnících a na palubní desce před spolujezdcem najdeme číslované plakety, jež mají posádce i okolí připomínat, že jde o skutečně výjimečný vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce jde o běžné Porsche 911 Turbo S modelového roku 2011 (dostupné však budou výhradně s uzavřenou karoserií kupé), o pohon se tedy stará párem turbodmychadel dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l, výkonem 530 koní (390 kW) a točivým momentem 700 Nm dostupným již od 2 100 ot./min. Navazuje na něj dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK přenášející točivý moment na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V kombinaci se standardně montovaným paketem Sport Chrono, který zahrnuje také řízený start launch control (vyzkoušeli jsme jej při jízdách s Porsche na Masarykově okruhu) vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s, „dvoustovka“ padne 10,8 s po rozjezdu a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 315 km/h. Je jasné, že všech deset vozů je určeno výhradně čínskému trhu, našinec si tedy musí vystačit se standardním Porsche 911 Turbo S, který se u nás prodává za 4 671 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků