Porsche 911 Turbo S ve výroční sérii China

Automobilka Porsche slaví desáté výročí své úspěšné přítomnosti na čínském trhu, a to si žádá oslavu. V podobě omezené série.

Je třeba připomenout, že vstoupit na čínský trh bylo pro značku Porsche jedním z nejrozumnějších tahů v její historii. První dealerství Porsche Center bylo otevřeno v centru Pekingu přesně před desíti lety a od té doby se toho mnoho změnilo. Raketové nárůsty odbytu lze procentuelně vyjádřit jen stěží, takže buďme konkrétní: v roce 2002 Porsche Číňanům udalo 27 vozů, vloni jich bylo již 13 856, což z Číny udělalo druhé nejdůležitější odbytiště. Takže je jistě co slavit. Na počest tohoto výročí ve Stuttgartu připravili speciální sérii Porsche 911 Turbo S China 10th Anniversary Edition, jež bude omezena na pouhých deset vozů..

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Každý z nich bude vyveden ve speciálním barevném odstínu Gold Bronze, s nímž jdou do kontrastu zejména černě lakované pětipaprskové ráfky klasického vzhledu, matově černá přední kapota z uhlíkových kompozitů nebo tmavé rámečky okolo hlavních světlometů. Snímků interiéru mnoho věru nemáme, přesto je jasné, že se bronzovo černá kombinace přenáší i do něj. Sedadla jsou čalouněna černou kůží a Alcantarou a celkově temný vzhled oživuje bronzově zbarvené stehování. Na předních blatnících a na palubní desce před spolujezdcem najdeme číslované plakety, jež mají posádce i okolí připomínat, že jde o skutečně výjimečný vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po technické stránce jde o běžné Porsche 911 Turbo S modelového roku 2011 (dostupné však budou výhradně s uzavřenou karoserií kupé), o pohon se tedy stará párem turbodmychadel dopovaný plochý šestiválec s objemem 3,8 l, výkonem 530 koní (390 kW) a točivým momentem 700 Nm dostupným již od 2 100 ot./min. Navazuje na něj dvouspojková sedmistupňová převodovka PDK přenášející točivý moment na všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V kombinaci se standardně montovaným paketem Sport Chrono, který zahrnuje také řízený start launch control (vyzkoušeli jsme jej při jízdách s Porsche na Masarykově okruhu) vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s, „dvoustovka“ padne 10,8 s po rozjezdu a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 315 km/h. Je jasné, že všech deset vozů je určeno výhradně čínskému trhu, našinec si tedy musí vystačit se standardním Porsche 911 Turbo S, který se u nás prodává za 4 671 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků