Porsche 911 Turbo S už koupíte i v ČR. Audi R8 je proti němu z levného kraje

Porsche 911 Turbo dělalo vždy vrásky i Ferrari. Nejnovější model na tom není jinak a nechá si to pořádně zaplatit.

Vrchol řady 911 dorazil pár týdnů po uvedení i do českého konfigurátoru. Porsche 911 Turbo S vyjde na 5.879.000 Kč, Cabriolet pak na 6.248.000 Kč. Oproti standardní verzi Carrera je tedy Turbo S o více než tři miliony dražší. Taktéž německé Audi R8 přitom koupíte výrazně levněji - verze performance quattro coupé začíná pod pěti miliony.

VIDEO: To nejlepší ze zrušené Ženevy! Návrat Alfy, sportovní Bugatti i Porsche

VIDEO: To nejlepší ze zrušené Ženevy! Návrat Alfy, sportovní Bugatti i Porsche

Čím je tedy Turbo S tak výjimečné? Rozhodně to není výbava, protože částky uvedené výše jsou jakési odrazové můstky pro mnohem závratnější sumy. Už v základu vám ale dá Porsche na výběr z 11 laků za které nebudete platit nic, stejně jako z dvou designů kol. Stejné je to i uvnitř. Základní barevné kombinace koženého čalounění jsou bez příplatku a za luxusní čalounění Club Leather, které u základního modelu vyjde na 120 tisíc, dáte 22.720 Kč. Stejná situace je i se sedadly.

Pokud ale opustíme tyto základní příplatky a podíváme se do individualizace, začnou se cenou dít věci. Odlehčená karbonová střecha pro kupé vyjde na 96.950 Kč. Sportovní výfuky na 83.980 Kč. Takto můžete pokračovat donekonečna. Za zmínku ale určitě stojí, že Porsche vám oproti základnímu modelu sleví 220 tisíc korun z karbon-keramických brzd.

Porsche 911 Turbo S oficiálně: Má 650 koní a odkazuje na legendu ze sedmdesátek

Porsche 911 Turbo S oficiálně: Má 650 koní a odkazuje na legendu ze sedmdesátek

Vysoká cena Porsche 911 Turbo samozřejmě má své opodstatnění. S výkonem 650 koní a stovkou za 2,7 sekundy se řadí do kategorie supersportů, kam Turbo ostatně patřilo vždy. Každé z historii bylo absurdně rychlé, drahé, ale mezi svými soupeři z Itálie na první pohled vypadalo, že tam zabloudilo.

Porsche 911 Turbo S: Technická data a srovnání s Audi R8
Model Porsche 911 Turbo S Audi R8 Performance quattro
Zdvihový objem [cm3] 3745 5204
Počet válců 6 10
Výkon [km/ot.min] 478/6750-7200 456/8000
Toč. moment [N.m/ot.min] 800/2500-4000 580/6600
Převodovka PDK 7A
Poháněná kola 4 4
Zrychlení [s] 2,7 3,1
Max. rychlost [km/h] 330 331
Pohotovostní Hmotnost [kg] 1640 1670
Základní cena [Kč] 5.879.000 4.948.900

Vybavený kabriolet na maximum včetně asistenčních systémů, audia Burmester a vším možným, co by mohlo fanouška rychlých aut napadnout, by vyšel na 7.213.860 Kč Výsledný vůz najdete nahoře v galerii, je to ten oranžový. Audi R8 bez střechy je i s desetiválcem ve sprintu na stovku o 4 desetiny pomalejší, ale také o dva miliony levnější. Byla by to pro váš těžká volba? 

Porsche 911 Turbo S: Technická data a srovnání s Audi R8
Model Porsche 911 Turbo S Cabriolet Audi R8 Spyder Performance quattro
Zdvihový objem [cm3] 3745 5204
Počet válců 6 10
Výkon [km/ot.min] 478/6750-7200 456/8000
Toč. moment [N.m/ot.min] 800/2500-4000 580/6600
Převodovka PDK 7A
Pohon kol pohon všech kol quattro
Zrychlení [s] 2,8 3,2
Max. rychlost [km/h] 330 329
Pohotovostní Hmotnost [kg] 1710 1770
Základní cena [Kč] 6.248.000 5.383.900
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků