Porsche 911 Turbo S oficiálně: Má 650 koní a odkazuje na legendu ze sedmdesátek

Porsche opět zabalilo dynamiku supersportu do každodenního kabátku.

Vlajkovou lodí německých sportovních kupé s motorem vzadu se nyní oficiálně stává model 911 Turbo S. Nové Porsche světu představil ambasador značky a bývalý jezdec Formule 1 Mark Webber. Novinka bude zákazníkům k mání v obou karosářských variantách - kupé i kabriolet. 

Je libo šestiválec? Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 mají české ceny!

Je libo šestiválec? Porsche 718 Cayman a Boxster GTS 4.0 mají české ceny!

Turbo S má upravenou aerodynamiku pro lepší proudění vzduchu a tudíž větší přítlak. Tomu napomáhají i automaticky nastavitelné průduchy v předním nárazníku, upravený zadní difuzor a i nové nasávací otvory nad zadními blatníky. Poslední zmíněné otvory sice trochu rozbíjí ucelený design, ale zase přidávají na agresivitě.

Novinka je širší (o 45 milimetrů vpředu a o 20 milimetrů vzadu). Širší je samozřejmě i rozchod kol. 20palcová kola vpředu a 21palcová vzadu zůstávají. V rámci příplatkové výbavy pak bude možné vybavit vůz speciálním adaptivním podvozkem, který vůz o 10 milimetrů sníží nebo také sportovními výfuky s nastavitelnými klapkami.

Šéfdesignér Porsche chce nový puristický model pro mladé. Pracuje na nástupci 914

Šéfdesignér Porsche chce nový puristický model pro mladé. Pracuje na nástupci 914

Matrix LED světlomety budou pro vůz standardem. Bez příplatku nabídne Turbo S i kožené čalounění interiéru, karbonové obložení a světlé doplňky. Nic vám ale samozřejmě nebude bránit svěřit svůj nový vůz do rukou mistrů z divize Porsche Exclusive Manufaktur. Zajímavostí je speciální prošívání sedadel, které odkazuje na model 911 z roku 1974. 

Oproti předchůdci posílilo Turbo S o 51 kW (70 koní). Celkový výkon tak činí 478 kW (650 koní) a 800 N.m točivého momentu. Díky speciálně nastavené převodovce (7stupňová PDK) přesně pro tento vůz, zvládne stuttgartský tryskáč stovku za 2,7 sekundy (z 0 na 200 km/h za 8,9 s). Ručička rychloměru se zastaví až na hranici 330 km/h.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Turbo S za svou agresi vděčí upravenému motoru z výchozí Carrery. Ten má nyní dvojici větších turbodmychadel, kompletně přepracovaný chladící systém a upravené piezoelektrické vstřikovače. Vlajková loď Porsche bude vybavena upraveným pohonem všech čtyř kol, který bude umět poslat na přední nápravu více jak polovinu točivého momentu.

V roce 2025 bude polovina flotily Porsche elektrifikovaná. Spalovací motory budou do té doby podrobovány zkouškám efektivnosti. Pokud to bude vypadat takhle, vůbec se nebudeme zlobit.

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků