Porsche 911 Turbo S: 530 koní v sérii

Porsche v Ženevě představí posílení své modelové řady 911 staronovou variantou Turbo S. Výkon přesáhne hranici 500 koní.

Novinka nese označení 911 Turbo S a v porovnání se „standardním” typem 911 Turbo přináší 30 koní k dobru. Dosahuje totiž výkonu 530 koní (390 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm, jež může díky funkci overboost dočasně poskočit až na rovných 700 Nm. Nejvyšší rychlost se však zvýšila jen o 3 km/h na výsledných 315 km/h, přičemž průměrná spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu zůstala na téže hodnotě, činí tedy 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model 911 Turbo S se stává vlajkovou lodí celé typové řady, o čemž svědčí jeho bohaté standardní vybavení. V podstatě je tomu tak, že ve voze 911 Turbo S dostane zákazník všechny prvky, které se dodávají u levnějších verzí za příplatek. Porsche 911 Turbo S tak přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, systémem kontroly trkace PTM pro soustavu trvalého přenosu točivého momentu na všechna kola nebo systém Porsche Torque Vectoring (PTV) zahrnující i samosvorný diferenciál na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V základní ceně dostanete navíc pakety Launch Control a Sport Chrono package, které i méně zkušenému řidiči usnadní akceleraci a umožní mu zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,1 s lepší čas v porovnání s podobně vybaveným vozem Porsche 911 Turbo. Na první pohled se novinka vyznačuje devatenáctipalcovými litými ráfky ve stylu RS Spyder s centrální maticí a interiér hostí dvoutónově zbarvené kožené čalounění v kombinacích Black/Crema nebo Black/Titanium Blue. Porsche 911 Turbo S bude dodáváno v obou karosářských verzích, tedy jako kupé i kabriolet, přičemž v showroomech se první vozy objeví letos v květnu.

Prodejní cena byla stanovena na 173 241 Euro za kupé a 184 546 Euro zaplatí zájemci o plátěnou skládací střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo S
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků