Porsche 911 Turbo S: 530 koní v sérii

Porsche v Ženevě představí posílení své modelové řady 911 staronovou variantou Turbo S. Výkon přesáhne hranici 500 koní.

Novinka nese označení 911 Turbo S a v porovnání se „standardním” typem 911 Turbo přináší 30 koní k dobru. Dosahuje totiž výkonu 530 koní (390 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm, jež může díky funkci overboost dočasně poskočit až na rovných 700 Nm. Nejvyšší rychlost se však zvýšila jen o 3 km/h na výsledných 315 km/h, přičemž průměrná spotřeba benzínu v kombinovaném cyklu zůstala na téže hodnotě, činí tedy 11,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model 911 Turbo S se stává vlajkovou lodí celé typové řady, o čemž svědčí jeho bohaté standardní vybavení. V podstatě je tomu tak, že ve voze 911 Turbo S dostane zákazník všechny prvky, které se dodávají u levnějších verzí za příplatek. Porsche 911 Turbo S tak přichází se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, systémem kontroly trkace PTM pro soustavu trvalého přenosu točivého momentu na všechna kola nebo systém Porsche Torque Vectoring (PTV) zahrnující i samosvorný diferenciál na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V základní ceně dostanete navíc pakety Launch Control a Sport Chrono package, které i méně zkušenému řidiči usnadní akceleraci a umožní mu zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,1 s lepší čas v porovnání s podobně vybaveným vozem Porsche 911 Turbo. Na první pohled se novinka vyznačuje devatenáctipalcovými litými ráfky ve stylu RS Spyder s centrální maticí a interiér hostí dvoutónově zbarvené kožené čalounění v kombinacích Black/Crema nebo Black/Titanium Blue. Porsche 911 Turbo S bude dodáváno v obou karosářských verzích, tedy jako kupé i kabriolet, přičemž v showroomech se první vozy objeví letos v květnu.

Prodejní cena byla stanovena na 173 241 Euro za kupé a 184 546 Euro zaplatí zájemci o plátěnou skládací střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo S
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků