Porsche 911 Turbo: malý facelift a 500 koní

Porsche pro rok 2010 poněkud posílilo svůj model 911 Turbo. Mimo jiné tak pro neúnavné ladiče nastavilo laťku o něco výše.

Ačkoli se vůz na první pohled změnil jen minimálně, konstruktérům se podařilo díky moderním technologiím zlepšit všechny parametry, jež jsou pro sportovní vůz důležité. Jedná se především o snížení hmotnosti a zvýšení výkonu, díky čemuž je nová, v pořadí již sedmá generace typu Turbo v porovnání s dosavadním provedením rychlejší a samozřejmě spotřebuje méně paliva.

Zásadní modifikací této vlajkové lodi řady 911 je použití nového motoru, který nahrazuje stávající jednotku s objemem 3,6 l. Novinka se veřejnosti oficiálně představí na letošním autosalonu v Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová pohonná jednotka má pochopitelně opět šest ležatých válců a zdvihový objem zvýšený na 3,8 l, jedná se přitom o podobný motor, jaký se dává do vozů Carrera S. To znamená především použití přímého vstřikování benzínu, dmychadel s proměnnou geometrií lopatek a ve výsledku nejvyšší výkon rovných 500 koní (368 kW). Kombinovaná spotřeba (jen 14,4 l/100 km) a emise přitom poklesly o 18 % a vůz plní emisní normu Euro V.

Za poklesem spotřeby stojí také alternativní použití dvouspojkové sedmistupňové převodovky PDK (Doppelkupplungsgetriebe) s řazením „pádly” pod volantem (pravá řadí nahoru, levá podřazuje). V kombinaci s PDK lze připlatit za nový třípaprskový volant. Porsche 911 Turbo pro modelový rok 2010 zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne rychlosti 312 km/h. Pokrok zaznamenalo i nastavení podvozku a elektronických systémů včetně PTM (trvalý pohon všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojkou) či PSM (stabilizační systém). Za příplatek se dodávají nové ráfky RS Spyder snižjící neodpružené hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodeje modernizovaného modelu Porsche 911 Turbo začnou v Německu letos na podzim s cenami 145 871 Euro za kupé a 157 057 Euro za kabriolet.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků