Porsche 911 Turbo: malý facelift a 500 koní

Porsche pro rok 2010 poněkud posílilo svůj model 911 Turbo. Mimo jiné tak pro neúnavné ladiče nastavilo laťku o něco výše.

Ačkoli se vůz na první pohled změnil jen minimálně, konstruktérům se podařilo díky moderním technologiím zlepšit všechny parametry, jež jsou pro sportovní vůz důležité. Jedná se především o snížení hmotnosti a zvýšení výkonu, díky čemuž je nová, v pořadí již sedmá generace typu Turbo v porovnání s dosavadním provedením rychlejší a samozřejmě spotřebuje méně paliva.

Zásadní modifikací této vlajkové lodi řady 911 je použití nového motoru, který nahrazuje stávající jednotku s objemem 3,6 l. Novinka se veřejnosti oficiálně představí na letošním autosalonu v Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová pohonná jednotka má pochopitelně opět šest ležatých válců a zdvihový objem zvýšený na 3,8 l, jedná se přitom o podobný motor, jaký se dává do vozů Carrera S. To znamená především použití přímého vstřikování benzínu, dmychadel s proměnnou geometrií lopatek a ve výsledku nejvyšší výkon rovných 500 koní (368 kW). Kombinovaná spotřeba (jen 14,4 l/100 km) a emise přitom poklesly o 18 % a vůz plní emisní normu Euro V.

Za poklesem spotřeby stojí také alternativní použití dvouspojkové sedmistupňové převodovky PDK (Doppelkupplungsgetriebe) s řazením „pádly” pod volantem (pravá řadí nahoru, levá podřazuje). V kombinaci s PDK lze připlatit za nový třípaprskový volant. Porsche 911 Turbo pro modelový rok 2010 zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,4 s a dosáhne rychlosti 312 km/h. Pokrok zaznamenalo i nastavení podvozku a elektronických systémů včetně PTM (trvalý pohon všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou vícelamelovou spojkou) či PSM (stabilizační systém). Za příplatek se dodávají nové ráfky RS Spyder snižjící neodpružené hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodeje modernizovaného modelu Porsche 911 Turbo začnou v Německu letos na podzim s cenami 145 871 Euro za kupé a 157 057 Euro za kabriolet.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků