Porsche 911 Turbo má české ceny. Chvíli nedáte pozor a jste na sedmi milionech

Porsche si u svého ikonického modelu již dlouho dovoluje vysoké cenovky. V případě vrcholných verzích už se pohybujete v astronomických částkách.

Porsche 911 Turbo dorazilo do českého konfigurátoru. Oproti ostatním verzím si ale dalo pěkně na čas, vždyť světová premiéra proběhla už v polovině minulého měsíce. Model 911 Turbo je levnější a slabší varianta prozatím vrcholného Turbo S. Zas tak slabý ani levný ale není.

Nejnovější model operuje s dvakrát přeplňovaným plochým šestiválcem o objemu 3,8 litru, který je naladěný na 427 kW (580 koní) a 750 N.m točivého momentu. Turbo S má stejný motor, ovšem jeho výkon je vyšponovaný až na 650 koní. Základní model Turbo akceleruje na stovku za 2,8 sekundy (Turbo S za 2,7 s) a může jet maximálně 320 km/h.

Porsche odhalilo výchozí 911 Turbo. 580 koní a stovka za 2,8 s asi nikoho neurazí

Porsche odhalilo výchozí 911 Turbo. 580 koní a stovka za 2,8 s asi nikoho neurazí

Porsche 911 Carrera Turbo vyjde na 5.278.000 Kč s karoserií kupé, za kabriolet si téměř 400 tisíc připlatíte. Oproti verzi S je tedy o skoro milion levnější, i tak to ale není žádné levné auto a svou cenovkou se dostává k hranici supersportů. Třeba takové Audi R8 Coupé V10 quattro stojí v základu 4.274.900 Kč.

911 Carrera Turbo má bez příplatku na výběr ze 4 základních barev a dostanete i 20- a 21 palcová kola, menší vpředu a větší vzadu. Standardní výbava je samozřejmě bohatá. V příplatcích pak najdete třeba sportovní paket, sportovní výfukový systém, systém řízení zadní nápravy či karbon-keramické brzdy, které má Turbo S ve standardu.

Porsche 911 Targa S má české ceny. Za tradiční styl si nechá pořádně zaplatit

Porsche 911 Targa S má české ceny. Za tradiční styl si nechá pořádně zaplatit

Celkově tak můžete cenu vozu vyšponovat až k hranici sedmi milionů korun. Je to snadné. Stačí se na chvíli vymyslet a klikat na své oblíbené prvky výbavy. V případě verze bez střechy to pak jde ještě výš.

Při pohledu na nabídku aktuálního Porsche 911 je jasné, že všechny standardní verze už jsou venku. Pokud tedy automobilka ničím nepřekvapí, uvidíme už brzy vrcholný model GT3. Že je jeho příchod blízko naznačují i testovací muly na okruzích.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků