Porsche 911 Turbo: ikona sportovních kupé zpátky na scéně

Dlouho očekávaná silná verze nové devětsetjedenáctky je konečně tady. Kromě klasicky špičkové dynamiky přináší i několik technických lahůdek, např. dvojité turbo s variabilní geometrií lopatek. Pojďte s námi okusit stovku pod 4 sekundy...
Porsche 911 Turbo: ikona sportovních kupé zpátky na scéně

Porsche 911 Turbo bylo, je a vždy bude velkou ikonou mezi sportovními vozy. Nejnovější verze s továrním označením 997 má pod kapotou agregát s protilehlými válci (boxer) o objemu 3,6 l, který je dopován dvojicí turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek. Přeplňování zajistí výkon 353 kW (480 k) a točivý moment 620 Nm mezi 1 950 a 5 000 ot./min.

Model 911 Turbo s celkovou hmotností 1 580 kg zvládne sprint na stovku s manuální šestistupňovou převodovkou za 3,9 s, dvousetkilometrovou hranici pokoří za 12,8 s a dosáhne maximální rychlosti přes 310 km/h. Průměrná spotřeba u manuálu je 12,8 l/100 km. S automatickou převodovkou Tiptronic S, která je oproti předchozím verzím upravena, zvládne Turbo akceleraci na 100 km/h za 3,7 s a dvoustovku spolkne za 12,2 s. Spotřeba benzínu je o trochu vyšší, Porsche udává 13,6 l/100 km.

Pro vyšší dávku adrenalinu je tu magické tlačítko na palubní desce: po stisknutí se zhruba na 10 sekund zvedne plnící tlak turbodmychadel o 0,2 baru a točivý moment vzroste o dalších 60 Nm na celkových 680 Nm mezi 2100 a 4500 ot./min.

Abyste nenechali zadní pneumatiky po pár ostrých startech roztrhané na asfaltu, má Turbo poháněná všechna čtyři kola s možností distribuce kroutícího momentu na obě nápravy dle aktuálních jízdních potřeb a podmínek. Všechnu sílu krotí čtveřice kotoučů o průměru 350 mm s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřmi pístky vzadu. Za příplatek je možno namontovat ostřejší keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) s kotouči 380 a 350 mm.

Oproti standardnímu Porsche 911 Carrera má Turbo nový přední nárazník se zabudovanými LED blinkry, bi-xenonové světlomety, otvory pro přísun vzduchu do motorového prostoru před zadními koly a nový zadní spoiler. Cena za Porsche 911 Turbo v Německu přijde na 133 603 eur četně daně.

Technické informace

Porsche 911 Turbo (997)
Rozměry nz
Rozvor nz
Motor 3,6 l, boxer, bi-turbo
Výkon (kW/k) 353 kW (480 k)/6000
Kroutící moment 620 Nm/1950-5000
Hmotnost 1580 kg
0-100 km/h 3,7 s
Maximální rychlost 310 km/h
400 m nz
Počet koní na tunu 304
Cena (včetně daně) 133 603 €

Fotogalerie


Porsche 911 Turbo

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků