Porsche 911 Turbo: ikona sportovních kupé zpátky na scéně

Dlouho očekávaná silná verze nové devětsetjedenáctky je konečně tady. Kromě klasicky špičkové dynamiky přináší i několik technických lahůdek, např. dvojité turbo s variabilní geometrií lopatek. Pojďte s námi okusit stovku pod 4 sekundy...
Porsche 911 Turbo: ikona sportovních kupé zpátky na scéně

Porsche 911 Turbo bylo, je a vždy bude velkou ikonou mezi sportovními vozy. Nejnovější verze s továrním označením 997 má pod kapotou agregát s protilehlými válci (boxer) o objemu 3,6 l, který je dopován dvojicí turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek. Přeplňování zajistí výkon 353 kW (480 k) a točivý moment 620 Nm mezi 1 950 a 5 000 ot./min.

Model 911 Turbo s celkovou hmotností 1 580 kg zvládne sprint na stovku s manuální šestistupňovou převodovkou za 3,9 s, dvousetkilometrovou hranici pokoří za 12,8 s a dosáhne maximální rychlosti přes 310 km/h. Průměrná spotřeba u manuálu je 12,8 l/100 km. S automatickou převodovkou Tiptronic S, která je oproti předchozím verzím upravena, zvládne Turbo akceleraci na 100 km/h za 3,7 s a dvoustovku spolkne za 12,2 s. Spotřeba benzínu je o trochu vyšší, Porsche udává 13,6 l/100 km.

Pro vyšší dávku adrenalinu je tu magické tlačítko na palubní desce: po stisknutí se zhruba na 10 sekund zvedne plnící tlak turbodmychadel o 0,2 baru a točivý moment vzroste o dalších 60 Nm na celkových 680 Nm mezi 2100 a 4500 ot./min.

Abyste nenechali zadní pneumatiky po pár ostrých startech roztrhané na asfaltu, má Turbo poháněná všechna čtyři kola s možností distribuce kroutícího momentu na obě nápravy dle aktuálních jízdních potřeb a podmínek. Všechnu sílu krotí čtveřice kotoučů o průměru 350 mm s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřmi pístky vzadu. Za příplatek je možno namontovat ostřejší keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) s kotouči 380 a 350 mm.

Oproti standardnímu Porsche 911 Carrera má Turbo nový přední nárazník se zabudovanými LED blinkry, bi-xenonové světlomety, otvory pro přísun vzduchu do motorového prostoru před zadními koly a nový zadní spoiler. Cena za Porsche 911 Turbo v Německu přijde na 133 603 eur četně daně.

Technické informace

Porsche 911 Turbo (997)
Rozměry nz
Rozvor nz
Motor 3,6 l, boxer, bi-turbo
Výkon (kW/k) 353 kW (480 k)/6000
Kroutící moment 620 Nm/1950-5000
Hmotnost 1580 kg
0-100 km/h 3,7 s
Maximální rychlost 310 km/h
400 m nz
Počet koní na tunu 304
Cena (včetně daně) 133 603 €

Fotogalerie


Porsche 911 Turbo
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků