Porsche 911 Turbo EVOMS: čiperný Američan

Americká úprava německého auta bude znít Evropanovi všelijak. Poslední dílo firmy EVOMS ale rozhodně stojí za pozornost.

Američtí ladiči často obracejí svoji pozornost k německým značkám. Často velmi úspěšně. Pro názornost zmíníme společnosti Switzer Performance z Ohia a Evolution Motorsports Performance Systems (EVOMS) z Arizony, kteřé na svých modifikacích často docilují lepších výsledků než samotné firmy v Německu. Například právě Switzer nedávno představil vlastní úpravu pro vůz Porsche 911 Turbo, jež vykazuje výkon 1 000 koní.

Příliš pozadu však nezůstává EVOMS, jehož nová sada EVT850 vozu umožňuje dosahovat výkonu, tipněte si... Ano, je to 850 koní. EVT850 vychází z dosavadních projektů EVT a nelze ji charakterizovat jako pouhé „votunění“ motoru a přivaření plechů ke stávající karosérii, což je na dnešní tuningové scéně běžným jevem. 

Podle vyjádření EVOMS trval její vlastní vývoj pohonné jednotky 997 Turbo plných osm měsíců, přičemž bylo třeba zlepšit jeho parametry ve všech režimech a pohledech. Kromě jiného byla pohonná jednotka opatřena novými přeplňovacími dmychadly, hlavami válců, ojnicemi, výfukovým systémem s katalyzátory a úprav doznalo chlazení stlačovaného vzduchu a řídicího elektronického systému. Pro zajištění patřičné spolehlivosti byl blok motoru spolu s hlavami vyztužen.

Za tyto úpravy si EVOMS řekně o 49 500 dolarů, případně o 36 900 dolarů, pokud si objednáte modifikaci předchozího modelu EVT700, který vidíte na připojených snímcích. Za tyto peníze dostanete z motoru 997 Turbo 850 koní výkonu a 817 Nm točivého momentu. A není to nijak zanedbatelný posun, vezmeme-li v úvahu parametry standardního provedení, které dává „jen“ 480 koní a 620 Nm. Dynamické paramtery provedení EVT850 nebyly dosud zveřejněny, ale již výkony výchozí verze jsou dostatečně působivé: Porsche 911 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s...

Ale nejde až tak čistě o „americký sen“. Tak trochu paradoxem je, že Američané se soustředí hlavně na techniku a vzhledové úpravy vesměs nechávají na svých evropských kolezích - vyobrazený vůz je například osazen sadou aerodynamických doplňků německé značky TechArt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo EVOMS

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků