Porsche 911 Turbo EVOMS: čiperný Američan

Americká úprava německého auta bude znít Evropanovi všelijak. Poslední dílo firmy EVOMS ale rozhodně stojí za pozornost.

Američtí ladiči často obracejí svoji pozornost k německým značkám. Často velmi úspěšně. Pro názornost zmíníme společnosti Switzer Performance z Ohia a Evolution Motorsports Performance Systems (EVOMS) z Arizony, kteřé na svých modifikacích často docilují lepších výsledků než samotné firmy v Německu. Například právě Switzer nedávno představil vlastní úpravu pro vůz Porsche 911 Turbo, jež vykazuje výkon 1 000 koní.

Příliš pozadu však nezůstává EVOMS, jehož nová sada EVT850 vozu umožňuje dosahovat výkonu, tipněte si... Ano, je to 850 koní. EVT850 vychází z dosavadních projektů EVT a nelze ji charakterizovat jako pouhé „votunění“ motoru a přivaření plechů ke stávající karosérii, což je na dnešní tuningové scéně běžným jevem. 

Podle vyjádření EVOMS trval její vlastní vývoj pohonné jednotky 997 Turbo plných osm měsíců, přičemž bylo třeba zlepšit jeho parametry ve všech režimech a pohledech. Kromě jiného byla pohonná jednotka opatřena novými přeplňovacími dmychadly, hlavami válců, ojnicemi, výfukovým systémem s katalyzátory a úprav doznalo chlazení stlačovaného vzduchu a řídicího elektronického systému. Pro zajištění patřičné spolehlivosti byl blok motoru spolu s hlavami vyztužen.

Za tyto úpravy si EVOMS řekně o 49 500 dolarů, případně o 36 900 dolarů, pokud si objednáte modifikaci předchozího modelu EVT700, který vidíte na připojených snímcích. Za tyto peníze dostanete z motoru 997 Turbo 850 koní výkonu a 817 Nm točivého momentu. A není to nijak zanedbatelný posun, vezmeme-li v úvahu parametry standardního provedení, které dává „jen“ 480 koní a 620 Nm. Dynamické paramtery provedení EVT850 nebyly dosud zveřejněny, ale již výkony výchozí verze jsou dostatečně působivé: Porsche 911 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s...

Ale nejde až tak čistě o „americký sen“. Tak trochu paradoxem je, že Američané se soustředí hlavně na techniku a vzhledové úpravy vesměs nechávají na svých evropských kolezích - vyobrazený vůz je například osazen sadou aerodynamických doplňků německé značky TechArt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo EVOMS
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků