Porsche 911 Turbo EVOMS: čiperný Američan

Americká úprava německého auta bude znít Evropanovi všelijak. Poslední dílo firmy EVOMS ale rozhodně stojí za pozornost.

Američtí ladiči často obracejí svoji pozornost k německým značkám. Často velmi úspěšně. Pro názornost zmíníme společnosti Switzer Performance z Ohia a Evolution Motorsports Performance Systems (EVOMS) z Arizony, kteřé na svých modifikacích často docilují lepších výsledků než samotné firmy v Německu. Například právě Switzer nedávno představil vlastní úpravu pro vůz Porsche 911 Turbo, jež vykazuje výkon 1 000 koní.

Příliš pozadu však nezůstává EVOMS, jehož nová sada EVT850 vozu umožňuje dosahovat výkonu, tipněte si... Ano, je to 850 koní. EVT850 vychází z dosavadních projektů EVT a nelze ji charakterizovat jako pouhé „votunění“ motoru a přivaření plechů ke stávající karosérii, což je na dnešní tuningové scéně běžným jevem. 

Podle vyjádření EVOMS trval její vlastní vývoj pohonné jednotky 997 Turbo plných osm měsíců, přičemž bylo třeba zlepšit jeho parametry ve všech režimech a pohledech. Kromě jiného byla pohonná jednotka opatřena novými přeplňovacími dmychadly, hlavami válců, ojnicemi, výfukovým systémem s katalyzátory a úprav doznalo chlazení stlačovaného vzduchu a řídicího elektronického systému. Pro zajištění patřičné spolehlivosti byl blok motoru spolu s hlavami vyztužen.

Za tyto úpravy si EVOMS řekně o 49 500 dolarů, případně o 36 900 dolarů, pokud si objednáte modifikaci předchozího modelu EVT700, který vidíte na připojených snímcích. Za tyto peníze dostanete z motoru 997 Turbo 850 koní výkonu a 817 Nm točivého momentu. A není to nijak zanedbatelný posun, vezmeme-li v úvahu parametry standardního provedení, které dává „jen“ 480 koní a 620 Nm. Dynamické paramtery provedení EVT850 nebyly dosud zveřejněny, ale již výkony výchozí verze jsou dostatečně působivé: Porsche 911 Turbo zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s...

Ale nejde až tak čistě o „americký sen“. Tak trochu paradoxem je, že Američané se soustředí hlavně na techniku a vzhledové úpravy vesměs nechávají na svých evropských kolezích - vyobrazený vůz je například osazen sadou aerodynamických doplňků německé značky TechArt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo EVOMS
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků