Porsche 911 Turbo Cabrio: otvorená turbína

Nie je žiadnym tajomstvom, že 911 Turbo je veľmi talentovaným autom. Teraz ho môžete mať aj v otvorenej verzii.

U Porsche si vyberie každý. Keď vezmeme do úvahy len modelový rad 911, máme tu celkom slušný výber verzií s rozličnými ambíciami. Carrera je nutným „základom“, GT3 a GT3 RS sú účinné zbrane na okruhy a pokiaľ chcete niečo viac pre každodenný život, musíte siahnuť po modeli Turbo.

Po úspešnom ťažení uzavretej verzie prichádza teraz aj model otvorený. Nečakajte veľké zmeny, za zadnou nápravou zostáva výborný šesťvalcový boxer 3,6 l, ktorému k lepšiemu dýchaniu pomáha dvojica turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek. Výkon 353 kW (480 k) pri 6000 ot./min. a točivý moment 620 Nm (krátkodobo až 680 Nm) bez problémov stačia na to, aby švihák zo Stuttgartu zvládol stovku za rovné 4 sekundy (Tiptronic 3,8 s) a dosiahol maximálnu rýchlosť 310 km/h. Pokiaľ to skúsite s otvorenou strechou, zážitok na celý život vás zrejme neminie…

Ako sme už u Turba zvyknutí, výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá. Trakcie tak má toto auto na rozdávanie, veď už aj ostatné modely s pohonom len zadných kolies na tom nie sú vďaka uloženiu motora vôbec zle. Keramické brzdy PCCB zostávajú položkou príplatkovej výbavy, aktívny systém podvozku ale nájdete už v sérii. Zaujímavosťou je spojler, ktorý si u Porsche neodpustili ani u otvoreného Turba. Aby zbytočne nerušil jemné tvary karosérie, môžete ho vysunúť buď manuálne alebo necháte všetko v rukách elektroniky – tá sa o tento úkon postará pri rýchlostiach nad 120 km/h.

Porsche sa chváli, že na tuhosti karosérie si dalo veľmi záležať. To je vec nesporne dôležitá a okrem jazdy samotnej nemalým dielom zvyšuje aj bezpečnosť vozidla. Ako to už býva zvykom, vďaka rôznym výstuhám cabrio oproti klasickej verzii mierne pribralo – nie je to ale nič radikálne, odhadovaný nárast hmotnosti je cca 60 kg. Strecha je zložená až z troch vrstiev, čo má za následok lepšiu tepelnú a hlukovú izoláciu.

Slovenské a české ceny modelu Turbo cabrio zatiaľ nepoznáme, v Nemecku sa ale má cena pohybovať na úrovni 150 tisíc Eur (cca 5 mil. Sk/4,2 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo Cabrio

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků