Porsche 911 Turbo Cabrio: otvorená turbína

Nie je žiadnym tajomstvom, že 911 Turbo je veľmi talentovaným autom. Teraz ho môžete mať aj v otvorenej verzii.

U Porsche si vyberie každý. Keď vezmeme do úvahy len modelový rad 911, máme tu celkom slušný výber verzií s rozličnými ambíciami. Carrera je nutným „základom“, GT3 a GT3 RS sú účinné zbrane na okruhy a pokiaľ chcete niečo viac pre každodenný život, musíte siahnuť po modeli Turbo.

Po úspešnom ťažení uzavretej verzie prichádza teraz aj model otvorený. Nečakajte veľké zmeny, za zadnou nápravou zostáva výborný šesťvalcový boxer 3,6 l, ktorému k lepšiemu dýchaniu pomáha dvojica turbodúchadiel s variabilnou geometriou lopatiek. Výkon 353 kW (480 k) pri 6000 ot./min. a točivý moment 620 Nm (krátkodobo až 680 Nm) bez problémov stačia na to, aby švihák zo Stuttgartu zvládol stovku za rovné 4 sekundy (Tiptronic 3,8 s) a dosiahol maximálnu rýchlosť 310 km/h. Pokiaľ to skúsite s otvorenou strechou, zážitok na celý život vás zrejme neminie…

Ako sme už u Turba zvyknutí, výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá. Trakcie tak má toto auto na rozdávanie, veď už aj ostatné modely s pohonom len zadných kolies na tom nie sú vďaka uloženiu motora vôbec zle. Keramické brzdy PCCB zostávajú položkou príplatkovej výbavy, aktívny systém podvozku ale nájdete už v sérii. Zaujímavosťou je spojler, ktorý si u Porsche neodpustili ani u otvoreného Turba. Aby zbytočne nerušil jemné tvary karosérie, môžete ho vysunúť buď manuálne alebo necháte všetko v rukách elektroniky – tá sa o tento úkon postará pri rýchlostiach nad 120 km/h.

Porsche sa chváli, že na tuhosti karosérie si dalo veľmi záležať. To je vec nesporne dôležitá a okrem jazdy samotnej nemalým dielom zvyšuje aj bezpečnosť vozidla. Ako to už býva zvykom, vďaka rôznym výstuhám cabrio oproti klasickej verzii mierne pribralo – nie je to ale nič radikálne, odhadovaný nárast hmotnosti je cca 60 kg. Strecha je zložená až z troch vrstiev, čo má za následok lepšiu tepelnú a hlukovú izoláciu.

Slovenské a české ceny modelu Turbo cabrio zatiaľ nepoznáme, v Nemecku sa ale má cena pohybovať na úrovni 150 tisíc Eur (cca 5 mil. Sk/4,2 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 Turbo Cabrio

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků