Porsche 911 Turbo 997 na českém trhu (ceny)

Legendární supersport Porsche 911 Turbo dorazilo ve své šesté generaci také na náš trh. Pokud ovšem toužíte vlastnit tento technický skvost, připravte si nemalou sumu. Přesně 4 094 000 Kč vás totiž bude stát legenda mezi evropskými sporťáky se základní výbavou. Proti minulé generaci si tak můžete výkonnou verzi pořídit levněji.

Za tuto nemalou sumu ovšem získáte pořádné auto. Srdcem je plochý šestiválec o objemu 3,6 litru, který nabídne výkon 353 KW (480 k) v 6 000 ot. a točivý moment 620 Nm od 1 950 do 5 000 ot. Toto široké rozpětí je způsobeno instalací turba s proměnou geometrií lopatek. Právě tato komponenta je použita vůbec poprvé u automobilu s benzínovým motorem. Pokud vám to nestačí, lze si za necelých 50 000 korun objednat systém "Sport Chrono Package Turbo". Poté objevíte na palubní desce tlačítko "Sport", po jehož stisku zvedne krátkodobě turbo plnící tlak o 0,2 baru a až na deset sekund máte k dispozici dalších 60 Nm, maximálně tedy 680 a hlavně adekvátně vyšší porci výkonu.

Dynamika vozu je opravdu výborná. Na stovku Turbo sprintuje za 3,9 s a dvoustovku pokoří již za 12,8 s. To vše při udávané kombinované spotřebě 12,8 l. Ještě lepších hodnot zrychlení pak dosahuje v kombinaci s automatickou převodovkou. Vůz má sice stále pouze pětistupňový Tiptronic, byl ale nastaven na maximální rychlosti řazení a vůz s ním zvládne stovku za 3,7 s a dvoustovku za 12,2 s. Obě varianty se zastaví až u rychlosti 310 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků