Porsche ke speciálním edicím přistupuje se zvláštním citem a pečlivostí. Nejedná se pouze o optický paket, 911 Sport Classic má výrazně pozměněnou techniku s cílem dosáhnout úchvatné harmonie exteriéru. Navíc nabídne několik skrytých detailů, které u normální 911 nedostanete.
Ředitel speciálních projektů Porsche Grant Larson ho nazývá návratem k analogovým kořenům v digitální době, což je moderní eufemismus pro automobil s manuální převodovkou. Porsche 911 Sport Classic ale nedělají unikátní pouze tři pedály pod volantem a pohon zadních kol. Jak je zvykem, automobilka si dala velice záležet na tom, aby novinka vhodným způsobem spojila to nejlepší ze současné techniky s ikonickými odkazy historie. Vlastně budete překvapení, kolik práce si Porsche 911 Sport Classic dala.
Základem se stala verze 911 Turbo S, a to zejména kvůli široké zádi, která je v současné modelové linii nejblíže oblíbené 911 Carrera RS ze sedmdesátých let. Bodykit je ale výrazně přepracovaný. Pro zachování dokonale hladkých linií zmizely boční nasávací otvory na blatnících. Aby se motor uchladil, Porsche navrhlo nové skryté kanálky a upravilo otvory pod zadním křídlem.
Celkově menšímu přívodu studeného vzduchu byl upraven také motor. Jedná se stále o plochý šestiválec 3,7 litru s dvojitým přeplňováním, ale zatímco v běžné 911 Turbo S nabídne výkon 650 koní, tady je snížen na 543 koňských sil. Nižší výkon znamená menší nároky na chlazení. Pořád ale jde o nejvýkonnější Porsche s manuální převodovkou. Přes odkaz na analogovou dobu má novinka ve standardu keramické brzdy, natáčení zadní nápravy, adaptivní tlumiče a dynamickou stabilizaci podvozku.
Zvenčí je 911 Sport Classic unikátní „kachním“ křídlem a vyboulenými prolisy střechy odkazujícími na éru řady 997. Moderní interpretace ikonických kol Fuchs nesmí chybět. Vpředu mají průměr 20 palců, vzadu jsou ještě o palec větší. Dílů, které na běžné 911 nenajdete, je mnohem více. Kapota i střecha jsou vyrobeny z karbonu, na přídi je pevný spoiler a LED-Matrix světla mají černý podtón. Součástí vozu jsou závodními verzemi inspirované polepy, přičemž maximálně dvojciferné číslo na boku si může majitel zvolit.
Harmonicky sladěný interiér kombinuje semianilinovou kůži, která se zde objevila poprvé od modelu 918, s látkou v ikonickém retro designu. Kostkovaná tkanina ulpěla také na výplních dveří a doplňuje ji dřevěný dekor odkazující na přelom šedesátých a sedmdesátých let. Vzhledem k tomu, že 911 Sport Classic nemá ambice být okruhovou hračkou, ale komfortním vozem pro nadšené řidiče, najdete uvnitř čtyři místa.
Celkem bude postaveno 1250 vozů, pro něž automobilka vyčlenila čtyři odstíny karoserie. K vozu budou nabídnuty speciální hodinky, aby ve společnosti spolu ladily. Dodávky prvních vozů jsou naplánovány na konec tohoto roku.