Porsche 911 Speedster míří do prodeje. Raritní model vyjde levněji než GT2 RS

Porsche dodržuje svůj slib a speciální sérii 911 ve variantě Speedster už nabízí případným zájemcům. Dokonce je levnější než nová GT2 RS.

Koncept Porsche 911 Speedster nám automobilka ukázala již minulý rok v létě, načež krátce poté oznámila produkci omezené série 1948 vozů (odkaz na rok uvedení prvního modelu značky Porsche 356/1). Teď už se však mohou sběratelé podívat na konto a rozhodnout se, zda dají speciální devětsetjedenáctce šanci. Porsche totiž oznámilo základní cenovku modelu.

Německý ceník 911 Speedster mluví o ceně minimálně 269.274 euro, tedy v přepočtu asi 6,9 milionu korun – samozřejmě před zvolením všech možných příplatků a zakázkových přání, ke kterým raritní 911 zájemce přímo vybízí. Novinka tedy vychází o pár set tisíc levněji než samotná nejbrutálnější verze 911, okřídlená a přeplňovaná GT2 RS (asi 7,3 milionu korun).

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Speedster je samozřejmě postaven ještě na starší generaci 991.2 a přesněji vychází technicky z modelu GT3. Vzadu se tedy činí atmosférický plochý šestiválec o objemu čtyř litrů. Zde byl ovšem lehce vyladěn o deset koníků na celkem 510 koní (375 kW) a výhradně je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Zrychlení Speedsteru z nuly na 100 km/h je otázkou 4 vteřin a maximálně se rozjede na 310 km/h.

Karoserie s širokou zádí je založena na kabrioletu Carrera 4, nicméně blatníky a přední i zadní kapota vozu je vytvořena z karbonu. Zkrácen byl rám předního okna a nový panel zakrývající místo za sedačkami je rovněž z karbonu. K boji se špatným počasím má řidič k dispozici manuálně natahovací plátěnou stříšku.

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Novinkami u Speedsteru je i nový splitter předního nárazníku, jinak nastavený systém řízení zadní nápravy a nové naladění aktivního podvozku, nehledě na nový výfukový systém z nerezové oceli (lehčí o 10 kg). Standardem jsou karbon-keramické brzdy a uvnitř najdete karbonové skořepinové sedačky a další doplňky z tohoto materiálu.

K základní cenovce ještě Porsche nabízí limitovanou edici hodinek, které budou majiteli ladit k vozu. Příplatek 9950 euro (asi 256 tisíc korun) asi v tomhle případě už nikoho nezabije. Produkce 1948 kusů Speedsteru začíná již nyní v továrně v Zuffenhausenu.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

včera | Jan Mička | 37 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků