Porsche 911 Speedster míří do prodeje. Raritní model vyjde levněji než GT2 RS

Porsche dodržuje svůj slib a speciální sérii 911 ve variantě Speedster už nabízí případným zájemcům. Dokonce je levnější než nová GT2 RS.

Koncept Porsche 911 Speedster nám automobilka ukázala již minulý rok v létě, načež krátce poté oznámila produkci omezené série 1948 vozů (odkaz na rok uvedení prvního modelu značky Porsche 356/1). Teď už se však mohou sběratelé podívat na konto a rozhodnout se, zda dají speciální devětsetjedenáctce šanci. Porsche totiž oznámilo základní cenovku modelu.

Německý ceník 911 Speedster mluví o ceně minimálně 269.274 euro, tedy v přepočtu asi 6,9 milionu korun – samozřejmě před zvolením všech možných příplatků a zakázkových přání, ke kterým raritní 911 zájemce přímo vybízí. Novinka tedy vychází o pár set tisíc levněji než samotná nejbrutálnější verze 911, okřídlená a přeplňovaná GT2 RS (asi 7,3 milionu korun).

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Speedster je samozřejmě postaven ještě na starší generaci 991.2 a přesněji vychází technicky z modelu GT3. Vzadu se tedy činí atmosférický plochý šestiválec o objemu čtyř litrů. Zde byl ovšem lehce vyladěn o deset koníků na celkem 510 koní (375 kW) a výhradně je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Zrychlení Speedsteru z nuly na 100 km/h je otázkou 4 vteřin a maximálně se rozjede na 310 km/h.

Karoserie s širokou zádí je založena na kabrioletu Carrera 4, nicméně blatníky a přední i zadní kapota vozu je vytvořena z karbonu. Zkrácen byl rám předního okna a nový panel zakrývající místo za sedačkami je rovněž z karbonu. K boji se špatným počasím má řidič k dispozici manuálně natahovací plátěnou stříšku.

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Novinkami u Speedsteru je i nový splitter předního nárazníku, jinak nastavený systém řízení zadní nápravy a nové naladění aktivního podvozku, nehledě na nový výfukový systém z nerezové oceli (lehčí o 10 kg). Standardem jsou karbon-keramické brzdy a uvnitř najdete karbonové skořepinové sedačky a další doplňky z tohoto materiálu.

K základní cenovce ještě Porsche nabízí limitovanou edici hodinek, které budou majiteli ladit k vozu. Příplatek 9950 euro (asi 256 tisíc korun) asi v tomhle případě už nikoho nezabije. Produkce 1948 kusů Speedsteru začíná již nyní v továrně v Zuffenhausenu.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků