Porsche 911 Speedster míří do prodeje. Raritní model vyjde levněji než GT2 RS

Porsche dodržuje svůj slib a speciální sérii 911 ve variantě Speedster už nabízí případným zájemcům. Dokonce je levnější než nová GT2 RS.

Koncept Porsche 911 Speedster nám automobilka ukázala již minulý rok v létě, načež krátce poté oznámila produkci omezené série 1948 vozů (odkaz na rok uvedení prvního modelu značky Porsche 356/1). Teď už se však mohou sběratelé podívat na konto a rozhodnout se, zda dají speciální devětsetjedenáctce šanci. Porsche totiž oznámilo základní cenovku modelu.

Německý ceník 911 Speedster mluví o ceně minimálně 269.274 euro, tedy v přepočtu asi 6,9 milionu korun – samozřejmě před zvolením všech možných příplatků a zakázkových přání, ke kterým raritní 911 zájemce přímo vybízí. Novinka tedy vychází o pár set tisíc levněji než samotná nejbrutálnější verze 911, okřídlená a přeplňovaná GT2 RS (asi 7,3 milionu korun).

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Porsche již pracuje na hybridních i elektrických verzích Boxsteru a Caymanu

Speedster je samozřejmě postaven ještě na starší generaci 991.2 a přesněji vychází technicky z modelu GT3. Vzadu se tedy činí atmosférický plochý šestiválec o objemu čtyř litrů. Zde byl ovšem lehce vyladěn o deset koníků na celkem 510 koní (375 kW) a výhradně je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Zrychlení Speedsteru z nuly na 100 km/h je otázkou 4 vteřin a maximálně se rozjede na 310 km/h.

Karoserie s širokou zádí je založena na kabrioletu Carrera 4, nicméně blatníky a přední i zadní kapota vozu je vytvořena z karbonu. Zkrácen byl rám předního okna a nový panel zakrývající místo za sedačkami je rovněž z karbonu. K boji se špatným počasím má řidič k dispozici manuálně natahovací plátěnou stříšku.

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Porsche Cayenne Coupé má české ceny. Za Turbo se plácnete přes kapsu

Novinkami u Speedsteru je i nový splitter předního nárazníku, jinak nastavený systém řízení zadní nápravy a nové naladění aktivního podvozku, nehledě na nový výfukový systém z nerezové oceli (lehčí o 10 kg). Standardem jsou karbon-keramické brzdy a uvnitř najdete karbonové skořepinové sedačky a další doplňky z tohoto materiálu.

K základní cenovce ještě Porsche nabízí limitovanou edici hodinek, které budou majiteli ladit k vozu. Příplatek 9950 euro (asi 256 tisíc korun) asi v tomhle případě už nikoho nezabije. Produkce 1948 kusů Speedsteru začíná již nyní v továrně v Zuffenhausenu.

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků