Porsche 911: Sága rodu 3 (historie 1978 - 1986)

15 komentářů

ID
22. října • 1:21

"Bohužel na sériový sportovní automobil skvělé dynamické parametry a emisní hodnoty byly vyváženy neméně „skvělou“spotřebou, která u nového „třílitru“ vzrostla oproti motoru s objemem 2,7 litru o 5 litrů na průměr 18,2 l/100 km. "Tak to by mě zajímalo už poněkolikáté odkud autor čerpá. Bylo by hezké kdyby uvedl pramen.
1/ Bud si to cucá z prstu, pak bych poprosil ještě o Jeničkovi a Karkulce, kterou by taky mohl upravit.
2/ Anebo jeho SC není SC ale vrak a chlastá jako prorvané. Autore, opravte si a nestrašte lidi.Podotýkám, že po roce 73 automobilky dostaly strach z cen benzínu (a odbytu svých výrobků), tak se snažili spotřebu a emise redukovat na nejnižší možnou míru. Pokud by tedy 3L motor lemtal nějakých 18 litrů v r 78, auto by bylo neprodejné už v zemi původu (nemají náhodou Němci pověst spořínků?) a o Porschi bychom četli v minulém čase.
Dále pokud by autor otevřel takovou malou knížečku, která se dává do přihrádky na rukavice, dočetl by se o spotřebě 14-16l. Pokud by se svezl, zjistil by, že při solidním nakládání i ježdění po městě by 13 litrů překonal ztuha.
Nebavím se o jízdě po okruhu, tam ať si lítá za 100 na 100. Ale o tom asi článek nebyl.

Ladik
23. října • 10:00

Hm, no jo, to že má ten Automobil Porsche 911 SC, nebo kolik, to je, napsané v technickém průkazu, že to auto žere, asi 14 až 16 Litrů, tak ono to je sice, hezké, ale kolikrát, i obyčejnější, auta, mají, třeba ve světě, motorů, uvedenou, poměrně, nízkou spotřebu, ale realita, bývá někdy (spíš většinou jiná), a to taková, že většinou, spotřeba, těch aut, je větší, než je udáno v jejich, velkém Technickém průkazu, a myslím to docela, vážně, no!

Kuk
5. listopadu • 12:36

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/39-Porsche/363-911.html

ID
24. října • 16:58

však píšu 14-16 psaná a normální provoz do 13. Jo to takové Turbo 3.0 (76) opravdu bralo k 18ti litrům, ale i přes 20.
PS: normální = svižný

Frantisek
21. října • 11:50

tak ak by som sa mohol zapojit ako majitel jedneho SC z roku 79. moja primerna spotreba je medzi 11 a 12,5 a to jazdim nie vzdy z lahkou nohou a pol trasy je v meste. uplny sen bola dialnica pri 140 papa 10,5 a ak by som vypol tempomat mozno na 10 sa dostanem ale pod je to cista utopia. Auto podla mna zerie uplne v pohode s prihliadnutim na rocnik.

Petr Strolený - autor
23. října • 8:41

Spotřebu okolo 18 litrů udává většina pramenů pro opravdu svižnou jízdu. Vzhledem k tomu že 911 SC nevlastním, nedokážu posoudit. Nicméně jak známo údaje udávané výrobcem se v reálu dosti často mírně či více liší.........;-)

Vladimír
21. října • 17:27

pro normálního Čecha, jako drtivá většina aut ze Západu. Můžeme se jet dívat nebo si koupit za 100,- Kč angličáka. To je vše co můžeme my nízkopříjmový dělat. Já jsem měl navíc štěstí, neboť minule našel v popelnici v jedné ulici pěkný německý autokatalog - a mám ho úplně zadarmo ! Někdy nacházím v kontejnerech i vyhozené autíčka - to mám potom velikou radost.

koffr
21. října • 21:15

ahoj vladimire,musis zkusit vec, co se jmenuje prace. velmi lehce nadprumerny bezdetny cesky par si muze ojety porsche v hodnote neco okolo milionu dovolit po dvou letech setreni. jenze on kazdy musi mit nejmodernejsi telefon, cim vetsi socka, tim samozrejme lepsi, pridavky se davaji snad uz i na plazmovy televizor a kazdy rok povinne na sutrovy plaze do chorvatska. pak se neni cemu divit, ze nemaji prachy, nadavaji na kapitalisty a voli socky paropsy. i kdyz je mi jasne, ze to byla jen ironicka provokace :-Dzdar koffr!

ABC
22. října • 15:43

Za dva roky našetřit milion korun? To mi pověz kdo si to může dovolit. Pokud má někdo takové příjmy tak si může koupit cokoliv hned na leasing a nemusí šetřit.

Jiří Duchoň
21. října • 12:44

Krásný závěr trilogie pana Stroleného! Moje jméno se však u tohoto článku objevilo zřejmě nedopatřením... Příjemné čtení všem!

bdX
22. října • 22:25

Henri Tivonen havaroval na Korzice s Deltou S4, ne s 037.

pepe
21. října • 11:36

Pekny clanek o vybornem aute.

koffr
21. října • 10:56

serial je velmi dobry. osobne si ale nekoupim porsche, dokud se bude startovat levou rukou. a vw cayenne nepovazuju za porsche. :-(

jzk
23. října • 10:29

wow! co máš proti startování levou rukou ? (pokud jsi o ní tedy napřišel, potom se omlouvám). Je to geniální koncepce, levou rukou startuješ a pravou už můžeš řadit za jedna a okamžitě vyrážet. Když měli rodiče Moskviče, tak ten to měl taky, naprostá pohoda. :-P
Ale myslím že se dneska dělá už i startování tlačítkem na palubce, ne (nevím jistě) ?

Ladza
21. října • 9:49

Skvělá série článků o historii 911. Osobně jen nepovažuji 959 za 911.

Doporučujeme

Články odjinud