Podle mého názoru by titulek měl být 1973 - 1977, kdy vyjela poslední 2.7 Už na přelomu 77/78 se objevilo eSCé, což byl motor s neskutečnou výdrží nejen proti 2.7. Na pelicanparts.com jsou zmíněny 3.0SC s proběhem 350 tis mil! bez generálky.Napsáno třeba tady: http://porsche911.cz/index.php?sekce=technika&technika=technika_30SC
Také bych se rád přidal k těm, kterým se tento seriál opravdu líbí - výborná práce, pane autore, těším se na další díly...:-)
:-P strasne rad si citam o autach znacky Porsche a uz sa tesim ked sa bude pisat o modeloch z roku 84-86 porche 911 je krasne auto ktore nestratilo vyrazne svoj zakladny tvar musim uznat je f.porche bol genius dakujem este raz autorovy je to vyborne citanie
Super serial, len tak dalej.Mam dotaz na autora, alebo na niekoho kto pozna odpoved. Jedna vec mi stale vrta v hlave a to preco sa tato automobilka tak tvrdohlavo drzi povodneho umiestnenia kluciku zapalovania na lavej strane, pripadne ako to vobec vzniklo. Bol snad F.Porsche lavak (nic proti nim, ale pravakov to asi dost irtituje) ?
Klíčky vlevo = rychlejší start v Le Mans B-]V dobách, kdy se ještě běhalo k autům přes trať: pravá ruka může rychleji zařadit jedničku..Deska zvl. u civilního auta - ptákovina, no .. ale tradice je tradice !
jsem rád že to píšete opravdu tak podrobně. člověk si ani nemusí kupovat ty knížky o historii automobilek nebo modelů (a tipnul bych že právě z nich asi čerpáte své vědomosti z historie)
Dík za pochvalu,ale co se týče zdroje informací tak Vás asi zklamu. Kdybych opisoval z knížek, tak bych se dopouštěl porušování autorských práv, což je nejenom neetické, ale také trestné :-D Navíc ze všem mých dosud publikovaných článků je v knižní podobě a navíc v češtině k mání snad jen kniha o Porsche.....:-DPro každý článek používám obvykle minimálně 5 různých zdrojů informací (v drtivé většině cizojazyčné materiály), se kterými dále pracuji. Není to vždy jednoduché, neboť dost často se stává, že jde o protichůdné informace, nesedí parametry nebo je nutné je převádět a občas je složité se v tom vyznat....;-)
nemyslel jsme že by jste je doslova a do písmene opsal ale načerpal informace a ty pak sem přepsal vlastními slovy a doplněnými o udaje ještě třebas od jinud. ale máte pravdu že si vzpomínám že jsme z uvedených aut viděl snad jen to 911 resp celý porsche. možná ještě jaguár a ferrari ale to si teď nejsem jist. návrh na další auto historie aston martin DB2 popřípadně celá DB generace.:-Da ještě jednou houšť a tloušť děkuju protože teď vidím že máte ještě námáhavější práci kterou nám dáváte k radosti;-)
Skvely clanek, tesim se na pokracovani.Celkem by mne zajimalo, odkud jste cerpal detaily typu protazeni kobercu do stran atd.A jeste me trochu zarazila nutnost gumovych lemu na zadnim spojleru. Neprijde mi, ze by zadni spojler mohl byt nekomu obzvlast nebezpecny (kdyz do vas zrovna zezadu nenarazi cyklista...).
Co se týče gumového olemování zadního spoileru, vím k tomu jen tolik, že tehdy platné předpisy v Německu to vyžadovaly. Pravděpodobně šlo o snahu snížit následky při střetu s cyklistou nebo chodcem.... :-)A co se týče detailů, čerpám z různých materiálů, dobových dokumentů a fotografií, nikde není úplně všechno, ale při troše práce se dá z té mozaiky informací sestavit ucházející obraz ;-)
K tomu pogumovanemu spojleru - osobne poznam jeden pripad ked sa chalan na babete celne zrazil s mercedesom, preletel ho a dopadol na zadok auta kde bol bohuzial pevny spoiler a to sa mu stalo osudnym. Takze to urcite zmysel ma.
Opět perfektní! Díky moc, pěkně se to četlo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.