Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Před třiceti lety v dílnách Porsche vznikl prototyp 911 Type 965 s motorem Audi V8 vestavěným za zadní nápravou…

Loni automobilka Porsche oslavila 50. výročí svého stěžejního modelu 911. Už od dob typu Porsche 356, odvozeného z VW „brouku“, až do dnešních dnů zůstává základní formulí hesla Porsche 911 „boxer“ uložený za zadní nápravou, nicméně toto proslavené řešení nebylo vždy neotřesitelné. Svědčí o tom nejen individuální stavby úpravců, ale také snahy přímo uvnitř automobilky…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp 965 připomíná pokusy automobilky Porsche opustit u typu 911 výhradně instalované motory typu boxer

Značka Porsche nyní připomíná svůj prototyp 965, jenž vznikl v jejích dílnách přesně před třiceti lety a v depozitáři se dochoval do dnešních dnů. Vůz se tehdy dočkal vestavby dvaatřicetiventilového osmiválce Audi, nicméně u Porsche v případě přiklepnutí sériové výroby počítali s vývojem vlastního agregátu podobné koncepce. Jak je vidět z připojeného videa a snímků, jež jsme z něj pro vás „vyhmátli“, motor je v ostře se svažující zádi modelu 911 hodně namačkán. Nevšimnout si nemůžeme ani provizorních řešení v oblasti elektroinstalace či tepelné izolace.

Porsche letos slaví 50. výročí, uvidíte nevídané

Porsche letos slaví 50. výročí, uvidíte nevídané

Model Porsche Type 965 se měl stát podle tehdejšího vedení automobilky Porsche dostupnějším nástupcem speciálu Porsche 959 a počítalo se s instalací pohonu všech kol a adaptivního pérování. Projekt nakonec zarazil v roce 1988 tehdy nový šéf výzkumu a vývoje Dr. Ulrich Bez (později tvůrce osmiválcového BMW M5 a současný šéf značky Aston Martin) s tím, že projekt by byl technologicky příliš náročný a drahý.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky