Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Před třiceti lety v dílnách Porsche vznikl prototyp 911 Type 965 s motorem Audi V8 vestavěným za zadní nápravou…

Loni automobilka Porsche oslavila 50. výročí svého stěžejního modelu 911. Už od dob typu Porsche 356, odvozeného z VW „brouku“, až do dnešních dnů zůstává základní formulí hesla Porsche 911 „boxer“ uložený za zadní nápravou, nicméně toto proslavené řešení nebylo vždy neotřesitelné. Svědčí o tom nejen individuální stavby úpravců, ale také snahy přímo uvnitř automobilky…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp 965 připomíná pokusy automobilky Porsche opustit u typu 911 výhradně instalované motory typu boxer

Značka Porsche nyní připomíná svůj prototyp 965, jenž vznikl v jejích dílnách přesně před třiceti lety a v depozitáři se dochoval do dnešních dnů. Vůz se tehdy dočkal vestavby dvaatřicetiventilového osmiválce Audi, nicméně u Porsche v případě přiklepnutí sériové výroby počítali s vývojem vlastního agregátu podobné koncepce. Jak je vidět z připojeného videa a snímků, jež jsme z něj pro vás „vyhmátli“, motor je v ostře se svažující zádi modelu 911 hodně namačkán. Nevšimnout si nemůžeme ani provizorních řešení v oblasti elektroinstalace či tepelné izolace.

Porsche letos slaví 50. výročí, uvidíte nevídané

Porsche letos slaví 50. výročí, uvidíte nevídané

Model Porsche Type 965 se měl stát podle tehdejšího vedení automobilky Porsche dostupnějším nástupcem speciálu Porsche 959 a počítalo se s instalací pohonu všech kol a adaptivního pérování. Projekt nakonec zarazil v roce 1988 tehdy nový šéf výzkumu a vývoje Dr. Ulrich Bez (později tvůrce osmiválcového BMW M5 a současný šéf značky Aston Martin) s tím, že projekt by byl technologicky příliš náročný a drahý.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků