Porsche 911 s motorem V8? Porsche představuje svůj prototyp 965…

Před třiceti lety v dílnách Porsche vznikl prototyp 911 Type 965 s motorem Audi V8 vestavěným za zadní nápravou…

Loni automobilka Porsche oslavila 50. výročí svého stěžejního modelu 911. Už od dob typu Porsche 356, odvozeného z VW „brouku“, až do dnešních dnů zůstává základní formulí hesla Porsche 911 „boxer“ uložený za zadní nápravou, nicméně toto proslavené řešení nebylo vždy neotřesitelné. Svědčí o tom nejen individuální stavby úpravců, ale také snahy přímo uvnitř automobilky…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp 965 připomíná pokusy automobilky Porsche opustit u typu 911 výhradně instalované motory typu boxer

Značka Porsche nyní připomíná svůj prototyp 965, jenž vznikl v jejích dílnách přesně před třiceti lety a v depozitáři se dochoval do dnešních dnů. Vůz se tehdy dočkal vestavby dvaatřicetiventilového osmiválce Audi, nicméně u Porsche v případě přiklepnutí sériové výroby počítali s vývojem vlastního agregátu podobné koncepce. Jak je vidět z připojeného videa a snímků, jež jsme z něj pro vás „vyhmátli“, motor je v ostře se svažující zádi modelu 911 hodně namačkán. Nevšimnout si nemůžeme ani provizorních řešení v oblasti elektroinstalace či tepelné izolace.

Porsche letos slaví 50. výročí, uvidíte nevídané

Porsche letos slaví 50. výročí, uvidíte nevídané

Model Porsche Type 965 se měl stát podle tehdejšího vedení automobilky Porsche dostupnějším nástupcem speciálu Porsche 959 a počítalo se s instalací pohonu všech kol a adaptivního pérování. Projekt nakonec zarazil v roce 1988 tehdy nový šéf výzkumu a vývoje Dr. Ulrich Bez (později tvůrce osmiválcového BMW M5 a současný šéf značky Aston Martin) s tím, že projekt by byl technologicky příliš náročný a drahý.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků