Porsche 911 s faceliftem: ladění výborného

Model 911 Carrera patří k Porsche již nějaká ta léta. Šestá generace s označením 997 přichází s faceliftem, který ji rovněž posílil.

V případě Carrery se dá skutečně hovořit o faceliftu, byť jen velmi jemném. Je ale pravdou, že do osvědčeného a úspěšného se nevyplácí příliš sahat, a tím se řídili i designéři u Porsche.

Modernizace postihla Carreru i silnější Carreru S, a to v karosářských verzích Coupé i Cabrio. Změny se dotkly přední části, kde nárazník dostal větší nasávací otvory a jiné jsou také světlomety se LED denními světly a bixenonovými výbojkami v sérii. Technologii LED dostaly také zadní svítilny a po vzoru přední části se dočkal změn i zadní nárazník.

To nejzajímavější se ale odehrálo uvnitř. Porsche totiž s faceliftem uvádí do prodeje novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která alespoň na papíru přináší nižší spotřebu a také emise. Automobilka ji označuje PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe) a u jednotlivých motorizací v spojení s ní uvádí opět lepší dynamiku než s manuálem (o 0,2 s v zrychlení na stovku). Převodovka je také o 10 kg lehčí než doposud používaný šestistupňový Tiptronic.

Porsche u motorů poprvé použilo přímé vstřikování paliva. Kromě toho došlo k zvýšení výkonu u menšího šestiválce 3,6 l v Carreře o 20 koní na výsledných 345 koní. Carrera S a její boxer o objemu 3,8 litru posílil dokonce o 30 koní, celkově pak na zadní kola putuje 385 koní výkonu.

Základní Carrera s výkonnějším motorem zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, „eSko“ to zvládne dokonce za 4,5 sekundy. Průměrná spotřeba se snížila a výrobce uvádí 9,8 litru u menšího z motorů, větší a výkonnější pak spotřebuje 11 litrů benzínu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera 997 s faceliftem

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků