Porsche 911 s faceliftem: ladění výborného

Model 911 Carrera patří k Porsche již nějaká ta léta. Šestá generace s označením 997 přichází s faceliftem, který ji rovněž posílil.

V případě Carrery se dá skutečně hovořit o faceliftu, byť jen velmi jemném. Je ale pravdou, že do osvědčeného a úspěšného se nevyplácí příliš sahat, a tím se řídili i designéři u Porsche.

Modernizace postihla Carreru i silnější Carreru S, a to v karosářských verzích Coupé i Cabrio. Změny se dotkly přední části, kde nárazník dostal větší nasávací otvory a jiné jsou také světlomety se LED denními světly a bixenonovými výbojkami v sérii. Technologii LED dostaly také zadní svítilny a po vzoru přední části se dočkal změn i zadní nárazník.

To nejzajímavější se ale odehrálo uvnitř. Porsche totiž s faceliftem uvádí do prodeje novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která alespoň na papíru přináší nižší spotřebu a také emise. Automobilka ji označuje PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe) a u jednotlivých motorizací v spojení s ní uvádí opět lepší dynamiku než s manuálem (o 0,2 s v zrychlení na stovku). Převodovka je také o 10 kg lehčí než doposud používaný šestistupňový Tiptronic.

Porsche u motorů poprvé použilo přímé vstřikování paliva. Kromě toho došlo k zvýšení výkonu u menšího šestiválce 3,6 l v Carreře o 20 koní na výsledných 345 koní. Carrera S a její boxer o objemu 3,8 litru posílil dokonce o 30 koní, celkově pak na zadní kola putuje 385 koní výkonu.

Základní Carrera s výkonnějším motorem zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, „eSko“ to zvládne dokonce za 4,5 sekundy. Průměrná spotřeba se snížila a výrobce uvádí 9,8 litru u menšího z motorů, větší a výkonnější pak spotřebuje 11 litrů benzínu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera 997 s faceliftem

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků