Porsche 911 s faceliftem: ladění výborného

Model 911 Carrera patří k Porsche již nějaká ta léta. Šestá generace s označením 997 přichází s faceliftem, který ji rovněž posílil.

V případě Carrery se dá skutečně hovořit o faceliftu, byť jen velmi jemném. Je ale pravdou, že do osvědčeného a úspěšného se nevyplácí příliš sahat, a tím se řídili i designéři u Porsche.

Modernizace postihla Carreru i silnější Carreru S, a to v karosářských verzích Coupé i Cabrio. Změny se dotkly přední části, kde nárazník dostal větší nasávací otvory a jiné jsou také světlomety se LED denními světly a bixenonovými výbojkami v sérii. Technologii LED dostaly také zadní svítilny a po vzoru přední části se dočkal změn i zadní nárazník.

To nejzajímavější se ale odehrálo uvnitř. Porsche totiž s faceliftem uvádí do prodeje novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která alespoň na papíru přináší nižší spotřebu a také emise. Automobilka ji označuje PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe) a u jednotlivých motorizací v spojení s ní uvádí opět lepší dynamiku než s manuálem (o 0,2 s v zrychlení na stovku). Převodovka je také o 10 kg lehčí než doposud používaný šestistupňový Tiptronic.

Porsche u motorů poprvé použilo přímé vstřikování paliva. Kromě toho došlo k zvýšení výkonu u menšího šestiválce 3,6 l v Carreře o 20 koní na výsledných 345 koní. Carrera S a její boxer o objemu 3,8 litru posílil dokonce o 30 koní, celkově pak na zadní kola putuje 385 koní výkonu.

Základní Carrera s výkonnějším motorem zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, „eSko“ to zvládne dokonce za 4,5 sekundy. Průměrná spotřeba se snížila a výrobce uvádí 9,8 litru u menšího z motorů, větší a výkonnější pak spotřebuje 11 litrů benzínu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera 997 s faceliftem

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků