Porsche 911 s faceliftem: ladění výborného

Model 911 Carrera patří k Porsche již nějaká ta léta. Šestá generace s označením 997 přichází s faceliftem, který ji rovněž posílil.

V případě Carrery se dá skutečně hovořit o faceliftu, byť jen velmi jemném. Je ale pravdou, že do osvědčeného a úspěšného se nevyplácí příliš sahat, a tím se řídili i designéři u Porsche.

Modernizace postihla Carreru i silnější Carreru S, a to v karosářských verzích Coupé i Cabrio. Změny se dotkly přední části, kde nárazník dostal větší nasávací otvory a jiné jsou také světlomety se LED denními světly a bixenonovými výbojkami v sérii. Technologii LED dostaly také zadní svítilny a po vzoru přední části se dočkal změn i zadní nárazník.

To nejzajímavější se ale odehrálo uvnitř. Porsche totiž s faceliftem uvádí do prodeje novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která alespoň na papíru přináší nižší spotřebu a také emise. Automobilka ji označuje PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe) a u jednotlivých motorizací v spojení s ní uvádí opět lepší dynamiku než s manuálem (o 0,2 s v zrychlení na stovku). Převodovka je také o 10 kg lehčí než doposud používaný šestistupňový Tiptronic.

Porsche u motorů poprvé použilo přímé vstřikování paliva. Kromě toho došlo k zvýšení výkonu u menšího šestiválce 3,6 l v Carreře o 20 koní na výsledných 345 koní. Carrera S a její boxer o objemu 3,8 litru posílil dokonce o 30 koní, celkově pak na zadní kola putuje 385 koní výkonu.

Základní Carrera s výkonnějším motorem zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, „eSko“ to zvládne dokonce za 4,5 sekundy. Průměrná spotřeba se snížila a výrobce uvádí 9,8 litru u menšího z motorů, větší a výkonnější pak spotřebuje 11 litrů benzínu na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Carrera 997 s faceliftem

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků