Porsche 911 s elektromotorem: líná dvoutunka od RUFu

Dvorní úpravce vozidel Porsche, německý RUF, před časem avizoval, že svým novým konceptem hodlá vstoupit do „vod elektromobilů“ a nastíní tak další vývoj alternativních pohonů ve třídě sportovních vozů. Původně se mluvilo o tom, že elektromotor a lithiové baterie poputují pod kapotu modelu Cayman, volba ovšem nakonec padla na 911 a to hned z několika technických důvodů. Porsche 911 je z tohoto hlediska lepší volbou zejména kvůli většímu prostoru a systému chlazení, které je pro baterie vhodnější.

Právě jejich osazení se podepsalo na pořádném zvýšení hmotnosti a to až o 550 kg, což je opravdu nezanedbatelná hodnota, celková hmotnost elektrického konceptu se tak pohybuje kolem 1 900 kg. Elektromotor disponující výkonem 150kW/204 koní a točivým momentem 650 Nm je napájen celkem z 96 baterii a podle údajů výrobce vůz vybaven tímto agregátem akceleruje z 0 na 100 km/h za sedm sekund, a dosahuje maximální rychlosti 224 km/h. Dojezd na plné nabití pak činí 250-300 km.

Podle některých spekulací se podobné pokusy chystají provádět i na Ferrari California a časem představí RUF i svůj vlastní sportovní koncept s elektrickým pohonem.

Klepněte pro větší obrázek
RUF 911 Concept
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků