Porsche 911 R na videu a dalších fotkách. Stojí přes 5 120 000 korun

Porsche si opět naúčtuje více peněz za to, že vám toho dá méně. Nová 911 R stojí více než 911 Turbo a zhruba stejně jako GT3 RS.
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 R

Specialita v podobě Porsche 911 R (navazuje na tradici homologačního spaciálu z roku 1967) by rozhodně neměla zapadnout, což se jí v tom shonu kolem letošního autosalonu v Ženevě možná trochu povedlo. Porsche teď ale zveřejnilo další fotografie, videa, podrobnější informace a také cenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Porsche je svět ještě v pořádku. Nová 911 R má manuální řazení, atmosférický motor,
v základu je bez rádia nebo klimatizace a váží jen 1370 kg. Vyrobeno bude 991 kusů

Už víme, že čtyřlitrový plochý atmosférický šestiválec má nejvyšší výkon 368 kW (500 k) v 8500 ot./min. a pro nejvyšší točivý moment 460 Nm musíte motor roztočit až na 6250 ot./min. Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 R za 3,8 sekundy, rozjede se na 323 km/h a podle Porsche má kombinovanou spotřebu 13,3 litru na 100 km.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Ačkoli Porsche mluvilo o nejpurističtější 911, omezilo se jen na odstranění klimatizace a rádia. Tyto položky si ovšem můžete v katalogu zaškrtnout. V základu totiž dostanete i adaptivní podvozek a stabilizační systém PSM, který lze ale úplně vypnout. Bez stabilizace dnes už sériové auto v EU prodávat stejně ani nesmíte. Ovšem puristé by se určitě obešli i bez automatických meziplynů při podřazování. Zajímavostí je možnost objednat si k motoru pevný setrvačník místo dvouhmotového.

O zpomalení se starají karbon-keramické brzdy PCCB. Vpředu mají jejich kotouče průměr 410 mm, vzadu 390 mm. Porsche 911 R jezdí standardně na dvacítkách, vpředu obouvá pneumatiky o šířce 245 mm, vzadu pak masivních 305 mm. Pokud máte o jeden z 991 kusů zájem, připravte si minimálně 189 544 eur (5 120 000 korun). A rychle, prý už jich zbývá jen pár.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 R
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků