Porsche 911 R na videu a dalších fotkách. Stojí přes 5 120 000 korun

Porsche si opět naúčtuje více peněz za to, že vám toho dá méně. Nová 911 R stojí více než 911 Turbo a zhruba stejně jako GT3 RS.
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 R

Specialita v podobě Porsche 911 R (navazuje na tradici homologačního spaciálu z roku 1967) by rozhodně neměla zapadnout, což se jí v tom shonu kolem letošního autosalonu v Ženevě možná trochu povedlo. Porsche teď ale zveřejnilo další fotografie, videa, podrobnější informace a také cenu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Porsche je svět ještě v pořádku. Nová 911 R má manuální řazení, atmosférický motor,
v základu je bez rádia nebo klimatizace a váží jen 1370 kg. Vyrobeno bude 991 kusů

Už víme, že čtyřlitrový plochý atmosférický šestiválec má nejvyšší výkon 368 kW (500 k) v 8500 ot./min. a pro nejvyšší točivý moment 460 Nm musíte motor roztočit až na 6250 ot./min. Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 R za 3,8 sekundy, rozjede se na 323 km/h a podle Porsche má kombinovanou spotřebu 13,3 litru na 100 km.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Ačkoli Porsche mluvilo o nejpurističtější 911, omezilo se jen na odstranění klimatizace a rádia. Tyto položky si ovšem můžete v katalogu zaškrtnout. V základu totiž dostanete i adaptivní podvozek a stabilizační systém PSM, který lze ale úplně vypnout. Bez stabilizace dnes už sériové auto v EU prodávat stejně ani nesmíte. Ovšem puristé by se určitě obešli i bez automatických meziplynů při podřazování. Zajímavostí je možnost objednat si k motoru pevný setrvačník místo dvouhmotového.

O zpomalení se starají karbon-keramické brzdy PCCB. Vpředu mají jejich kotouče průměr 410 mm, vzadu 390 mm. Porsche 911 R jezdí standardně na dvacítkách, vpředu obouvá pneumatiky o šířce 245 mm, vzadu pak masivních 305 mm. Pokud máte o jeden z 991 kusů zájem, připravte si minimálně 189 544 eur (5 120 000 korun). A rychle, prý už jich zbývá jen pár.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche 911 R
  2. Fotogalerie: Porsche 911 R
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků