Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 podlehlo ekologické lobby a přešlo na malé přeplňované motory. Ale zase se může pochlubit o litr nižší spotřebou.

Porsche nás naštěstí na tuto událost psychicky připravovalo už dopředu, ale stejně se fanoušek tradičních sportovních vozů s motorem na „té špatné straně“ nemůže ubránit jistému zklamání při pohledu na faceliftovanou ikonickou 911.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny na designu jsou velmi kosmetické a na první pohled obtížně rozeznatelné. Důležité věci se totiž dějí vzadu pod víkem motoru. Nově jsou tu přeplňované jednotky

Nejde o design, ten je jistě v pořádku, ale o motor. Jak už bylo avizováno dopředu, i běžný model Porsche 911 přešel na přeplňování a downsizing. Zůstal naštěstí plochý šestiválec, ale má teď objem 3,0 litru. Vzduch už nesaje běžnou cestou, ale tlačí ho do něj dvě turbodmychadla.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nemění se označení, opět si koupíte model Carrera a Carrera S. V obou případech se výkon zvýšil o 20 koní proti stávajícím atmosférickým motorům. Větší rozdíl bude znát v točivém momentu, který je vyšší o 60 Nm a především je jeho vrchol k dispozici od 1700 ot./min. až po 5000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift a downsizing se týká celé běžné modelové řady, tedy i kabrioletu. Na modernizaci modelů GTS se teprve čeká. O manuál 911 nepřišla

Porsche 911 Carrera tak nabídne 370 koní a 450 Nm, Carrera S 420 koní a 500 Nm. Spotřeba se pohybuje od 7,4 litru na 100 km pro Carreru Coupé po 7,8 litru na 100 km pro Carreru S Cabrio.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Zrychlení na stovku nyní trvá základnímu modelu s převodovkou PDK 4,2 sekundy, Carrera S to umí už za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je nově 295 km/h, respektive 308 km/h pro model S. A ani o otáčky motor nepřijde. Omezovač zasáhne v 7500 ot./min. a Porsche slibuje typický zvuk nezaměnitelný s ničím jiným.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní blatníky jsou širší, stejně tak zadní kola. Přeplňované motory si vyžádaly úpravu chlazení a proudění vzduchu. Papírová úspora paliva není moc výrazná

V tiskové zprávě se sice nepíše o manuální převodovce, ale ta modelu 911 zůstane. PDK bude nadále za příplatek, stejně tak nové bezpečnostní a asistenční systémy. Zajímavostí je, že aktivní podvozek PASM je nyní standardem i pro model Carrera.

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Carrera S může mít za příplatek i aktivní zatáčení zadní nápravy vyvinuté z Porsche 911 GT3 a 911 Turbo. Vzadu dostanete o 10 mm širší pneumatiky (nyní 305 mm), připlatit si můžete za menší sportovní volant a rozšířily se funkce palubního systému PCM. Lepší by měla být konektivita, ze své 911 můžete nyní udělat i Wi-Fi hot-spot. Nechybí ani hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo třeba multikolizní brzda.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků