Porsche 911 prošlo downsizingem. Teď má turbo i běžný model

Porsche 911 podlehlo ekologické lobby a přešlo na malé přeplňované motory. Ale zase se může pochlubit o litr nižší spotřebou.

Porsche nás naštěstí na tuto událost psychicky připravovalo už dopředu, ale stejně se fanoušek tradičních sportovních vozů s motorem na „té špatné straně“ nemůže ubránit jistému zklamání při pohledu na faceliftovanou ikonickou 911.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny na designu jsou velmi kosmetické a na první pohled obtížně rozeznatelné. Důležité věci se totiž dějí vzadu pod víkem motoru. Nově jsou tu přeplňované jednotky

Nejde o design, ten je jistě v pořádku, ale o motor. Jak už bylo avizováno dopředu, i běžný model Porsche 911 přešel na přeplňování a downsizing. Zůstal naštěstí plochý šestiválec, ale má teď objem 3,0 litru. Vzduch už nesaje běžnou cestou, ale tlačí ho do něj dvě turbodmychadla.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nemění se označení, opět si koupíte model Carrera a Carrera S. V obou případech se výkon zvýšil o 20 koní proti stávajícím atmosférickým motorům. Větší rozdíl bude znát v točivém momentu, který je vyšší o 60 Nm a především je jeho vrchol k dispozici od 1700 ot./min. až po 5000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift a downsizing se týká celé běžné modelové řady, tedy i kabrioletu. Na modernizaci modelů GTS se teprve čeká. O manuál 911 nepřišla

Porsche 911 Carrera tak nabídne 370 koní a 450 Nm, Carrera S 420 koní a 500 Nm. Spotřeba se pohybuje od 7,4 litru na 100 km pro Carreru Coupé po 7,8 litru na 100 km pro Carreru S Cabrio.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Zrychlení na stovku nyní trvá základnímu modelu s převodovkou PDK 4,2 sekundy, Carrera S to umí už za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je nově 295 km/h, respektive 308 km/h pro model S. A ani o otáčky motor nepřijde. Omezovač zasáhne v 7500 ot./min. a Porsche slibuje typický zvuk nezaměnitelný s ničím jiným.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní blatníky jsou širší, stejně tak zadní kola. Přeplňované motory si vyžádaly úpravu chlazení a proudění vzduchu. Papírová úspora paliva není moc výrazná

V tiskové zprávě se sice nepíše o manuální převodovce, ale ta modelu 911 zůstane. PDK bude nadále za příplatek, stejně tak nové bezpečnostní a asistenční systémy. Zajímavostí je, že aktivní podvozek PASM je nyní standardem i pro model Carrera.

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Test: Porsche 911 Carrera S – zcela běžný vůz

Carrera S může mít za příplatek i aktivní zatáčení zadní nápravy vyvinuté z Porsche 911 GT3 a 911 Turbo. Vzadu dostanete o 10 mm širší pneumatiky (nyní 305 mm), připlatit si můžete za menší sportovní volant a rozšířily se funkce palubního systému PCM. Lepší by měla být konektivita, ze své 911 můžete nyní udělat i Wi-Fi hot-spot. Nechybí ani hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo třeba multikolizní brzda.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zobrazit tiskovou zprávu
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků