Psal se rok 1999 a na jarním autosalonu v Ženevě se objevuje nová verze 911, inspirovaná světem motorsportu. Zdroj: Porsche

Psal se rok 1999 a na jarním autosalonu v Ženevě se objevuje nová verze 911, inspirovaná světem motorsportu. | Zdroj: Porsche

Motor s označením M96/76 vycházel z konstrukce závodních jednotek z Porsche 962 a 911 GT1, měl suché mazání, ojnice z titanové slitiny a variabilní časování sacích ventilů. Jeho červené pole leželo v 7800 otáčkách za minutu, maximální výkon činil na dnešní dobu poměrně skromných 265 kW a točivý moment byl až 370 Nm. Zdroj: Porsche

Motor s označením M96/76 vycházel z konstrukce závodních jednotek z Porsche 962 a 911 GT1, měl suché mazání, ojnice z titanové slitiny a variabilní časování sacích ventilů. Jeho červené pole leželo v 7800 otáčkách za minutu, maximální výkon činil na dnešní dobu poměrně skromných 265 kW a točivý moment byl až 370 Nm. | Zdroj: Porsche

Auto o hmotnosti 1350 kilogramů zrychlovalo na 100 km/h za 4,8 sekundy, což působí v dnešní době poměrně úsměvně, maximální rychlost 302 km/h ale nebyla zanedbatelná. Zdroj: Porsche

Auto o hmotnosti 1350 kilogramů zrychlovalo na 100 km/h za 4,8 sekundy, což působí v dnešní době poměrně úsměvně, maximální rychlost 302 km/h ale nebyla zanedbatelná. | Zdroj: Porsche

V roce 2003 přišel facelift, který navýšil výkon o 15 kW, přinesl nově tvarované zadní křídlo a nabídl také poprvé brzdové kotouče z keramického kompozitu. Hmotnost narostla na 1380 kilogramů, ale také se představila ještě ostřejší verze GT3 RS s dalšími vylepšeními, vážící 1360 kilogramů. Zdroj: Porsche

V roce 2003 přišel facelift, který navýšil výkon o 15 kW, přinesl nově tvarované zadní křídlo a nabídl také poprvé brzdové kotouče z keramického kompozitu. Hmotnost narostla na 1380 kilogramů, ale také se představila ještě ostřejší verze GT3 RS s dalšími vylepšeními, vážící 1360 kilogramů. | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche

Porsche 911 GT3 | Zdroj: Porsche

Motor s označením M96/76 vycházel z konstrukce závodních jednotek z Porsche 962 a 911 GT1, měl suché mazání, ojnice z titanové slitiny a variabilní časování sacích ventilů. Jeho červené pole leželo v 7800 otáčkách za minutu, maximální výkon činil na dnešní dobu poměrně skromných 265 kW a točivý moment byl až 370 Nm. Zdroj: Porsche
Auto o hmotnosti 1350 kilogramů zrychlovalo na 100 km/h za 4,8 sekundy, což působí v dnešní době poměrně úsměvně, maximální rychlost 302 km/h ale nebyla zanedbatelná. Zdroj: Porsche
V roce 2003 přišel facelift, který navýšil výkon o 15 kW, přinesl nově tvarované zadní křídlo a nabídl také poprvé brzdové kotouče z keramického kompozitu. Hmotnost narostla na 1380 kilogramů, ale také se představila ještě ostřejší verze GT3 RS s dalšími vylepšeními, vážící 1360 kilogramů. Zdroj: Porsche
Porsche 911 GT3 Zdroj: Porsche
21
Fotogalerie

Porsche 911 GT3 slaví 25 let. První generace je větší vzácnost, než jste si možná mysleli

Vrchol sportovnosti navazoval na legendární Carreru RS. Když začínal, měl menší výkon, než současné ostré hatchbacky.

Psal se rok 1999 a na jarním autosalonu v Ženevě se objevuje nová verze 911, inspirovaná světem motorsportu. Tehdejší generace 996 už byla na trhu od roku 1997 a právě GT3 se stala vrcholem nabídky díky svému puristickému přístupu k zážitkům za volantem, byť ji po stránce zrychlení nebo maximální rychlosti překonala pozdější „zubařská“ 911 Turbo.

Šlo vlastně o homologační model pro kategorii GT3, a na svou dobu vpravdě odvážný – neměl zadní sedadla, téměř kompletně mu chybělo odhlučnění, střešní okno neexistovalo a automatickou klimatizaci nebo rádio jste si mohli volitelně odpustit. Bez příplatku jste mohli zvolit verzi Clubsport s jednohmotovým setrvačníkem místo dvouhmotového, ochranným rámem, nehořlavými potahy sedadel, šestibodovými pásy Schroth, vypínačem elektrického systému a bez bočních airbagů – ale s extra výztuhami dveří.

Motor s označením M96/76 vycházel z konstrukce závodních jednotek z Porsche 962 a 911 GT1, měl suché mazání, ojnice z titanové slitiny a variabilní časování sacích ventilů. Jeho červené pole leželo v 7800 otáčkách za minutu, maximální výkon činil na dnešní dobu poměrně skromných 265 kW a točivý moment byl až 370 N.m.

Auto o hmotnosti 1350 kilogramů zrychlovalo na 100 km/h za 4,8 sekundy, což působí v dnešní době poměrně úsměvně, maximální rychlost 302 km/h ale nebyla zanedbatelná. Síla šla na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku G96/90 z předchozí generace 993 GT2 a samosvorný diferenciál. V roce 2003 přišel facelift, který navýšil výkon o 15 kW, přinesl nově tvarované zadní křídlo a nabídl také poprvé brzdové kotouče z keramického kompozitu. Hmotnost narostla na 1380 kilogramů, ale také se představila ještě ostřejší verze GT3 RS s dalšími vylepšeními, vážící 1360 kilogramů.

Fungovalo to opravdu skvěle, což dokládá čas 7 minut a 56,3 sekundy, který s první GT3 zajel Walter Röhrl na severní smyčce Nürburgringu – vůbec první čas pod osm minut se silničním autem. „Je to to nejzábavnější auto, co Porsche v současné době nabízí. Řízení je velmi přesné, díky tomu můžete velmi rychle projíždět všechny druhy zatáček - takové naladění podvozku jsem obecně viděl jen v motorsportu,“ neskrýval své nadšení jezdec.

První generace před faceliftem mělo být vyrobeno jenom 1350 kusů, přičemž 685 bylo určeno pro německý trh a tam prodáno během dvou měsíců. Nakonec vzniklo 1868 kusů. Pofaceliftové GT3 se vyrobilo 2313 kusů, GT3 RS existovalo 682 kusů. Další generace Porsche 911 997 se ve verzi GT3 objevila v únoru roku 2006.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud