Porsche 911 GT3 RSR: hurikán na okruhu

Poháněn vysokootáčkovým boxerem bude startovat mezi F430 GT2 nebo Vantage GT2. Seznamte se s Porsche 911 GT3 RSR.

Stuttgartská automobilka Porsche si na svém sportovním renomé vždycky zakládala. Z její dílen vycházely jedny z nejlepších sportovních speciálů vůbec. Svou dobrou pověst potvrdila i na loňských závodech Le Mans a na Nurburgringu. K nedávno představenému sporťáku GT3 Cup S se nyní přidává i „větší” bráška GT3 RSR. Ten je po posledních úpravách schopný konkurovat ostatním vozům ve své kategorii.

Modifikace se tentokrát příliš netýkaly pohonného agregátu. Vodou chlazený 3,8 litrový plochý šestiválec je stejný, jako u předchozí verze. Boxer disponuje výkonem 465 koní (342 kW) při 8 000 ot./min a maximálním točivým momentem 430 Nm. Výkon motoru je na kola zadní nápravy přenášen díky šestistupňové sekvenční převodovce.
 
Konstruktéři se blíže podívali i na aerodynamiku vozu. Samonosná karoserie je vyrobena z galvanizované ocele, přední část vozu byla obdařena novým aerodynamickým nárazníkem s většími otvory pro lepší přísun vzduchu. V zadní části přibyl nastavitelný zadní spoiler a mohutný zadní nárazník. Snazšímu obtékání vzduchu kolem karoserie pomáhají i menší spoilery po bocích a rozšířené blatníky.
 
Další úpravy jdou ruku v ruce s novým podvozkem, jenž přináší více konfigurací a oproti předchozí verzi výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti. Kola zdobí 18-ti palcové disky BBS z lehké slitiny, které „obepínají“ sportovní pneumatiky Michelin
 

Devadesátilitrová nádrž a hmotnost 1 225 kg dělá z tohoto sportovního speciálu rychlého běžce na dlouhé tratě. Automobilka teď už jen může doufat, že tento vůz obhájí vítězství na některém z vytrvalostních závodů. Nám zůstává už jen dodat, že hodnota nové 911 GT3 RSR se vyšplhala na 349 800 Eur, což je přibližně 9 milionů Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RSR
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků