Porsche 911 GT3 RSR: hurikán na okruhu

Poháněn vysokootáčkovým boxerem bude startovat mezi F430 GT2 nebo Vantage GT2. Seznamte se s Porsche 911 GT3 RSR.

Stuttgartská automobilka Porsche si na svém sportovním renomé vždycky zakládala. Z její dílen vycházely jedny z nejlepších sportovních speciálů vůbec. Svou dobrou pověst potvrdila i na loňských závodech Le Mans a na Nurburgringu. K nedávno představenému sporťáku GT3 Cup S se nyní přidává i „větší” bráška GT3 RSR. Ten je po posledních úpravách schopný konkurovat ostatním vozům ve své kategorii.

Modifikace se tentokrát příliš netýkaly pohonného agregátu. Vodou chlazený 3,8 litrový plochý šestiválec je stejný, jako u předchozí verze. Boxer disponuje výkonem 465 koní (342 kW) při 8 000 ot./min a maximálním točivým momentem 430 Nm. Výkon motoru je na kola zadní nápravy přenášen díky šestistupňové sekvenční převodovce.
 
Konstruktéři se blíže podívali i na aerodynamiku vozu. Samonosná karoserie je vyrobena z galvanizované ocele, přední část vozu byla obdařena novým aerodynamickým nárazníkem s většími otvory pro lepší přísun vzduchu. V zadní části přibyl nastavitelný zadní spoiler a mohutný zadní nárazník. Snazšímu obtékání vzduchu kolem karoserie pomáhají i menší spoilery po bocích a rozšířené blatníky.
 
Další úpravy jdou ruku v ruce s novým podvozkem, jenž přináší více konfigurací a oproti předchozí verzi výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti. Kola zdobí 18-ti palcové disky BBS z lehké slitiny, které „obepínají“ sportovní pneumatiky Michelin
 

Devadesátilitrová nádrž a hmotnost 1 225 kg dělá z tohoto sportovního speciálu rychlého běžce na dlouhé tratě. Automobilka teď už jen může doufat, že tento vůz obhájí vítězství na některém z vytrvalostních závodů. Nám zůstává už jen dodat, že hodnota nové 911 GT3 RSR se vyšplhala na 349 800 Eur, což je přibližně 9 milionů Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RSR
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků