Porsche 911 GT3 RSR: do nové sezony v lepší kondici

Začátkem loňského roku představila divize Porsche Motorsport nejvýkonnější verzi modelu 911 s přívlastkem GT3 RSR, s nímž se rozhodla bodovat ve vytrvalostních závodech. Nyní ovšem přichází nová sezona a i tento supersport čeká několik podstatných úprav, aby se v porovnání s konkurencí udržel „v kondici“.

Hned první výraznější změnu můžeme zaregistrovat na předním nárazníku, jehož vzhled musel být v důsledku propracovaného sání mírně pozměněn, změny se nevyhnuly ani předním spoilerům, které jsou oproti předchozímu modelu lépe nastavitelné vzhledem k aktuálním podmínkám. Celkově se nový model může pochlubit i nižší hmotností, kterou dosáhl díky pokročilejší brzdové soustavě a vylepšeným detailům. Nesmíme zapomenout ani na fakt, že konstruktéři osadili do kokpitu nový modernější displej.
Naštěstí u podobných úprav to neskončilo a výrobce se zaměřil i na zvýšení výkonu, 3,8 litrový vysokootáčkový šestiválec totiž uvolnil místo svému čtyřlitrovému sourozenci. Ten sice nedosahuje vyšší výkon, ale zato jej dosahuje v nižších otáčkách. Abychom ale byli přesní, novinka disponuje výkonem 330 kW/450 koní, které však dosahuje již při 7 800 ot./min. Maximální točivý moment sice zůstal stejný (430 Nm), ovšem výrobce slibuje, že jeho křivka je oproti předchozí verzi plošší.

Novinku budeme moci shlédnout i na blížící se čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde se jeho největším rivalem stane zřejmě opět vyslanec ze stáje Ferrari. Porsche 911 GT3 RSR je však k dispozici i pro „běžné“ řidiče, stačí vám na to „pouhých“ 380 000 eur (10,6 milionů Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Porsche 911 GT3 RSR 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků