Porsche 911 GT3 RSR: do nové sezony v lepší kondici

Začátkem loňského roku představila divize Porsche Motorsport nejvýkonnější verzi modelu 911 s přívlastkem GT3 RSR, s nímž se rozhodla bodovat ve vytrvalostních závodech. Nyní ovšem přichází nová sezona a i tento supersport čeká několik podstatných úprav, aby se v porovnání s konkurencí udržel „v kondici“.

Hned první výraznější změnu můžeme zaregistrovat na předním nárazníku, jehož vzhled musel být v důsledku propracovaného sání mírně pozměněn, změny se nevyhnuly ani předním spoilerům, které jsou oproti předchozímu modelu lépe nastavitelné vzhledem k aktuálním podmínkám. Celkově se nový model může pochlubit i nižší hmotností, kterou dosáhl díky pokročilejší brzdové soustavě a vylepšeným detailům. Nesmíme zapomenout ani na fakt, že konstruktéři osadili do kokpitu nový modernější displej.
Naštěstí u podobných úprav to neskončilo a výrobce se zaměřil i na zvýšení výkonu, 3,8 litrový vysokootáčkový šestiválec totiž uvolnil místo svému čtyřlitrovému sourozenci. Ten sice nedosahuje vyšší výkon, ale zato jej dosahuje v nižších otáčkách. Abychom ale byli přesní, novinka disponuje výkonem 330 kW/450 koní, které však dosahuje již při 7 800 ot./min. Maximální točivý moment sice zůstal stejný (430 Nm), ovšem výrobce slibuje, že jeho křivka je oproti předchozí verzi plošší.

Novinku budeme moci shlédnout i na blížící se čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde se jeho největším rivalem stane zřejmě opět vyslanec ze stáje Ferrari. Porsche 911 GT3 RSR je však k dispozici i pro „běžné“ řidiče, stačí vám na to „pouhých“ 380 000 eur (10,6 milionů Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Porsche 911 GT3 RSR 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků