Porsche 911 GT3 RSR: do nové sezony v lepší kondici

Začátkem loňského roku představila divize Porsche Motorsport nejvýkonnější verzi modelu 911 s přívlastkem GT3 RSR, s nímž se rozhodla bodovat ve vytrvalostních závodech. Nyní ovšem přichází nová sezona a i tento supersport čeká několik podstatných úprav, aby se v porovnání s konkurencí udržel „v kondici“.

Hned první výraznější změnu můžeme zaregistrovat na předním nárazníku, jehož vzhled musel být v důsledku propracovaného sání mírně pozměněn, změny se nevyhnuly ani předním spoilerům, které jsou oproti předchozímu modelu lépe nastavitelné vzhledem k aktuálním podmínkám. Celkově se nový model může pochlubit i nižší hmotností, kterou dosáhl díky pokročilejší brzdové soustavě a vylepšeným detailům. Nesmíme zapomenout ani na fakt, že konstruktéři osadili do kokpitu nový modernější displej.
Naštěstí u podobných úprav to neskončilo a výrobce se zaměřil i na zvýšení výkonu, 3,8 litrový vysokootáčkový šestiválec totiž uvolnil místo svému čtyřlitrovému sourozenci. Ten sice nedosahuje vyšší výkon, ale zato jej dosahuje v nižších otáčkách. Abychom ale byli přesní, novinka disponuje výkonem 330 kW/450 koní, které však dosahuje již při 7 800 ot./min. Maximální točivý moment sice zůstal stejný (430 Nm), ovšem výrobce slibuje, že jeho křivka je oproti předchozí verzi plošší.

Novinku budeme moci shlédnout i na blížící se čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde se jeho největším rivalem stane zřejmě opět vyslanec ze stáje Ferrari. Porsche 911 GT3 RSR je však k dispozici i pro „běžné“ řidiče, stačí vám na to „pouhých“ 380 000 eur (10,6 milionů Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Porsche 911 GT3 RSR 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků