Porsche 911 GT3 RSR 2011: závoďák v novém

Porsche představilo vylepšenou verzi svého speciálu 911 GT3 RSR. Jeho možnosti jsou posunuty dále téměř ve všech směrech.

Porsche 911 GT3 RSR bude svého výrobce reprezentovat v seriálu závodů GT i v nadcházející sezóně. Do té vstoupí v provedení, kterýépochopitelně do značné míry vychází z letošní verze, přináší ale i řadu technických novinek. A tak si je pojďme jednu po druhé projít.

Hned od prvního pohledu si všimneme přepracované karoserie s novým „lízátkem“ pod předním nárazníkem, které údajně zajišťuje větší přítlak přední nápravy, a odlišně tvarovaného přítlačného křídla na zádi. Porsche 911 GT3 RSR modelového roku 2011 je navíc osazeno většími koly a zadními svítilnami složenými z LED a vypůjčenými ze sériových verzí Porsche 911.

Nově odladěný čtyřlitrový šestiválec s protiběžnými písty „boxer“ dostal přepracované sací i výfukové soustavy, takže posílil o 5 koní na výsledných 455 koní (335 kW) při 7 800 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm a motor „točí“ až 9 400 ot./min. Instalovány jsou homologované restriktory v sání o rozměrech 2 x 28,6 mm, pohonná jednotka využívá čtyřventilové plnicí techniky, přímého vstřikování benzínu a mazáním se suchou klikovou skříní. Ačkoli nárůst výkonu není nikterak markantní, automobilka Porsche uvádí, že modernizovaný šestiválec lépe „skousne“ různé druhy benzínů a novému vozu poskytne podstatně lepší jízdní výkony a ovladatelnost v porovnání s výběhovým provedením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením, tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů, jednohmotovým setrvačníkem a diferenciálem s omezenou svorností. Konstrukce karoserie z galvanizované oceli vychází ze silniční GT3 RS, ale disponuje novými nárazníky, odlišnou karotáží přední části podvozku, stavitelným přítlačným křídlem, devadesátilitrovou bezpečnostní palivovou nádrží FT3, ochrannou klecí, závodním sedadlem s nehořlavým potahem, šestibodovými pásy a automatickým hasicím systémem. Kotouče s vnitřním chlazením mají v průměru 380 a 355 mm, speciální desky a šesti, resp. čtyřpístkové hliníkové třmeny. Litá kola s centrální maticí a průměrem 18 palců dodala společnost BBS. Pohotovostní hmotnost vozu byla stanovena na 1 220 kg.

Pokud patříte k soukromým závodníkům, jistě vás bude zajímat, že cena nového vozu byla stanovena na 410 000 eur bez daně. Výše popsané úpravy mají být k dostání také v podobě sady určené pro stroje Porsche 911 GT3 RSR ze sezóny 2010.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche 911 GT3 RSR 2011

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků