Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Rozloučením se současnou generací kultovní devětsetjedenáctky je okruhově zaměřené GT3 RS.

Porsche přiveze do Ženevy také novou generaci ultimativního modelu 911 GT3 RS. Tento okruhově zaměřený vůz je labutí písní současné generace klasického sporťáku.

Současně se možná jedná o poslední takto výkonný vůz stuttgartské automobilky, který pohání výhradně atmosféricky plněný motor. Výkon tohoto čtyřlitrového plochého šestiválce se už posunul na hodnotu 383 kW (520 koní). Vrchol výkonové křivky nastává v devíti tisících otáčkách.

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Motor spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou PDK, která pro GT3 RS dostala speciální kalibraci. Na řiditelnou zadní nápravu se montují jednadvacetipalcová kola s pneumatikami 325/30. Vpředu jsou pro změnu dvacetipalcová kola, na která se obouvají pláště 265/35.

Odborníci na aerodynamiku vyvinuli pro 911 GT3 RS speciální nárazníky. Přítlak zvyšuje také masivní zadní křídlo. Vůz rovněž podstoupil odlehčovací kúru. Ubralo se například na materiálech, jejichž účelem je redukovat hluk, sedačky jsou z uhlíkových vláken a lehčí jsou rovněž výplně dveří.

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Kdo by chtěl ještě více, může si zvolit příplatkový balíček, v jeho rámci se tradiční materiály mění za ty z uhlíkových kompozitů na více místech. Pak se hmotnost dostane na hodnotu pouze 1430 kilogramů. Možný je také paket Clubsport, který je pro zájemce o skutečné okruhové ježdění k mání zdarma. Poté je 911 GT3 RS vybaveno hasicím přístrojem, šestibodovými pásy a přípravou pro odpojení akumulátoru.

Porsche již na vůz může přijímat objednávky. Cena totiž byla stanovena na 195.137 eur (v přepočtu 4.937.000 Kč).

Sloni v blátě: V Německu se v únoru sjiždějí motorkáři na zvláštní sraz

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek