Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Rozloučením se současnou generací kultovní devětsetjedenáctky je okruhově zaměřené GT3 RS.

Porsche přiveze do Ženevy také novou generaci ultimativního modelu 911 GT3 RS. Tento okruhově zaměřený vůz je labutí písní současné generace klasického sporťáku.

Současně se možná jedná o poslední takto výkonný vůz stuttgartské automobilky, který pohání výhradně atmosféricky plněný motor. Výkon tohoto čtyřlitrového plochého šestiválce se už posunul na hodnotu 383 kW (520 koní). Vrchol výkonové křivky nastává v devíti tisících otáčkách.

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Šikovné ruské ručičky udělají i z vraku Porsche 911 zánovní ojetinu

Motor spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou PDK, která pro GT3 RS dostala speciální kalibraci. Na řiditelnou zadní nápravu se montují jednadvacetipalcová kola s pneumatikami 325/30. Vpředu jsou pro změnu dvacetipalcová kola, na která se obouvají pláště 265/35.

Odborníci na aerodynamiku vyvinuli pro 911 GT3 RS speciální nárazníky. Přítlak zvyšuje také masivní zadní křídlo. Vůz rovněž podstoupil odlehčovací kúru. Ubralo se například na materiálech, jejichž účelem je redukovat hluk, sedačky jsou z uhlíkových vláken a lehčí jsou rovněž výplně dveří.

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Porsche 911 RS (od 1972): Nejlepší sportovní auto na světě

Kdo by chtěl ještě více, může si zvolit příplatkový balíček, v jeho rámci se tradiční materiály mění za ty z uhlíkových kompozitů na více místech. Pak se hmotnost dostane na hodnotu pouze 1430 kilogramů. Možný je také paket Clubsport, který je pro zájemce o skutečné okruhové ježdění k mání zdarma. Poté je 911 GT3 RS vybaveno hasicím přístrojem, šestibodovými pásy a přípravou pro odpojení akumulátoru.

Porsche již na vůz může přijímat objednávky. Cena totiž byla stanovena na 195.137 eur (v přepočtu 4.937.000 Kč).

Sloni v blátě: V Německu se v únoru sjiždějí motorkáři na zvláštní sraz

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků