Porsche 911 GT3 RS: milovníci závodních okruhů musí jásat

Automobilka Porsche po představení stěžejního modelu 911 s továrním označením 997 už do světa vypustila téměř všechny variace a jejich kombinace: základní Carreru, silnější S, kabrio, GT3 a Turbo. Ve výčtu chybí pouze Turbo kabrio a GT3 RS. Druhé jmenované je už na světě...
Porsche 911 GT3 RS: milovníci závodních okruhů musí jásat

Stuttgartský výrobce vozů, automobilka Porsche, nedávno představil model Cayman. Nyní se na scéně objevuje také ostrá a vyšperkovaná verze 911 GT3 s označením RS.

Pod kapotou za zadní nápravou se skrývá šestiválcový boxer s objemem 3,6 l. Agregát má stejný výkon, jako 911 GT3, je tedy naladěn na 305 kW (415 k) a maximální točivý moment činí 405 Nm. Co je ale důležité, ryzejší RS má celkovou hmotnost 1 375 a je o 20 kg lehčí. Dále má kratší převody a dosahuje stovky o 0,1 s rychleji, tedy za 4,2 s. Z nuly na 200 km/h vystřelí "ereso" za pouhých 13,3 s. Maximální rychlost 310 km/h je u obou verzí stejná. O přenos síly motoru na asfalt se starají 19palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup o rozměrech 235/35 vpředu a 305/30 vzadu.

Další rozdíly poznáte na karosérii: na bocích je specifický nápis, na zádi se objevuje karbonové přítlačné křídlo a kvůli programu na snižování hmotnosti bylo zadní okno vyrobeno z plastu. Z Carrery 4 byly převzaty širší přívody vzduchu (+44 mm) do motoru před zadními koly. V interiéru jsou běžné bezpečnostní prvky, jako je ochranná klec, anatomické skořepiny, vícebodové bezpečnostní pásy a hasící přístroj. Alcantarové čalounění se objevilo na řadící páce, na madle ruční brzdy, na volantu a na stropu kokpitu.

Zákazník si bude moci zvolit z barev: stříbrná, černá, oranžová a zelená. V kombinaci budou nachystány dvě barvy litých kol, ráfky budou černé nebo oranžové. Základní cena bude činit 111 600 eur bez daně, v Německu bude nová devětsetjedenáctka GT3 RS k dostání do konce léta za 129 659 eur včetně daně. Na Americkém trhu bude až od jara roku 2007.

Tip: Stáhněte si plakáty Porsche 911 GT3 RS.


Porsche 911 GT3 RS

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků