Porsche 911 GT3 RS: milovníci závodních okruhů musí jásat

Automobilka Porsche po představení stěžejního modelu 911 s továrním označením 997 už do světa vypustila téměř všechny variace a jejich kombinace: základní Carreru, silnější S, kabrio, GT3 a Turbo. Ve výčtu chybí pouze Turbo kabrio a GT3 RS. Druhé jmenované je už na světě...
Porsche 911 GT3 RS: milovníci závodních okruhů musí jásat

Stuttgartský výrobce vozů, automobilka Porsche, nedávno představil model Cayman. Nyní se na scéně objevuje také ostrá a vyšperkovaná verze 911 GT3 s označením RS.

Pod kapotou za zadní nápravou se skrývá šestiválcový boxer s objemem 3,6 l. Agregát má stejný výkon, jako 911 GT3, je tedy naladěn na 305 kW (415 k) a maximální točivý moment činí 405 Nm. Co je ale důležité, ryzejší RS má celkovou hmotnost 1 375 a je o 20 kg lehčí. Dále má kratší převody a dosahuje stovky o 0,1 s rychleji, tedy za 4,2 s. Z nuly na 200 km/h vystřelí "ereso" za pouhých 13,3 s. Maximální rychlost 310 km/h je u obou verzí stejná. O přenos síly motoru na asfalt se starají 19palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup o rozměrech 235/35 vpředu a 305/30 vzadu.

Další rozdíly poznáte na karosérii: na bocích je specifický nápis, na zádi se objevuje karbonové přítlačné křídlo a kvůli programu na snižování hmotnosti bylo zadní okno vyrobeno z plastu. Z Carrery 4 byly převzaty širší přívody vzduchu (+44 mm) do motoru před zadními koly. V interiéru jsou běžné bezpečnostní prvky, jako je ochranná klec, anatomické skořepiny, vícebodové bezpečnostní pásy a hasící přístroj. Alcantarové čalounění se objevilo na řadící páce, na madle ruční brzdy, na volantu a na stropu kokpitu.

Zákazník si bude moci zvolit z barev: stříbrná, černá, oranžová a zelená. V kombinaci budou nachystány dvě barvy litých kol, ráfky budou černé nebo oranžové. Základní cena bude činit 111 600 eur bez daně, v Německu bude nová devětsetjedenáctka GT3 RS k dostání do konce léta za 129 659 eur včetně daně. Na Americkém trhu bude až od jara roku 2007.

Tip: Stáhněte si plakáty Porsche 911 GT3 RS.


Porsche 911 GT3 RS

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků