Porsche 911 GT3 RS: milovníci závodních okruhů musí jásat

Automobilka Porsche po představení stěžejního modelu 911 s továrním označením 997 už do světa vypustila téměř všechny variace a jejich kombinace: základní Carreru, silnější S, kabrio, GT3 a Turbo. Ve výčtu chybí pouze Turbo kabrio a GT3 RS. Druhé jmenované je už na světě...
Porsche 911 GT3 RS: milovníci závodních okruhů musí jásat

Stuttgartský výrobce vozů, automobilka Porsche, nedávno představil model Cayman. Nyní se na scéně objevuje také ostrá a vyšperkovaná verze 911 GT3 s označením RS.

Pod kapotou za zadní nápravou se skrývá šestiválcový boxer s objemem 3,6 l. Agregát má stejný výkon, jako 911 GT3, je tedy naladěn na 305 kW (415 k) a maximální točivý moment činí 405 Nm. Co je ale důležité, ryzejší RS má celkovou hmotnost 1 375 a je o 20 kg lehčí. Dále má kratší převody a dosahuje stovky o 0,1 s rychleji, tedy za 4,2 s. Z nuly na 200 km/h vystřelí "ereso" za pouhých 13,3 s. Maximální rychlost 310 km/h je u obou verzí stejná. O přenos síly motoru na asfalt se starají 19palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup o rozměrech 235/35 vpředu a 305/30 vzadu.

Další rozdíly poznáte na karosérii: na bocích je specifický nápis, na zádi se objevuje karbonové přítlačné křídlo a kvůli programu na snižování hmotnosti bylo zadní okno vyrobeno z plastu. Z Carrery 4 byly převzaty širší přívody vzduchu (+44 mm) do motoru před zadními koly. V interiéru jsou běžné bezpečnostní prvky, jako je ochranná klec, anatomické skořepiny, vícebodové bezpečnostní pásy a hasící přístroj. Alcantarové čalounění se objevilo na řadící páce, na madle ruční brzdy, na volantu a na stropu kokpitu.

Zákazník si bude moci zvolit z barev: stříbrná, černá, oranžová a zelená. V kombinaci budou nachystány dvě barvy litých kol, ráfky budou černé nebo oranžové. Základní cena bude činit 111 600 eur bez daně, v Německu bude nová devětsetjedenáctka GT3 RS k dostání do konce léta za 129 659 eur včetně daně. Na Americkém trhu bude až od jara roku 2007.

Tip: Stáhněte si plakáty Porsche 911 GT3 RS.


Porsche 911 GT3 RS

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků